Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
11-02-2017 om 19:25
Hallo,ik ben benieuwd wat voor frustraties ouders hebben van studerende kinderen. Waar lopen ze tegen aan en waar loopt u kind tegen aan.
Bijv. hebben ze de goede studie richting gekozen en hoe hebben ze die gekozen. Wat houd hun voortgang tegen volgens hen en ouders. Ik ben heel benieuwd wat uw reacties zijn.
11-02-2017 om 19:36
Graag meer informatie
Wie ben je?
Waarom vraag je dat?
Welke studie doe je?
Wat is je onderzoeksvraag?
Kun je je vragen in een digitale vragenlijst zetten zodat ouders hier niet openbaar hoeven te reageren?
Enne, kijk je bericht nog even na op taalfouten. Die liggen nogal gevoelig op dit forum. Studenten horen foutloos om medewerking te kunnen vragen, anders verliezen wij ouders het vertrouwen in de volgende generatie.
11-02-2017 om 19:48
Inderdaad
Er staan minstens 5 spelfouten in deze tekst. En nog minimaal 3 stijlfouten. Ik reageer niet op dit soort berichten.
11-02-2017 om 21:13
Leren ze het nou nooit?
Edwine, je bent niet de eerste, maar wij (sommigen van hier die graag zien dat er goed Nederlands geschreven wordt) zien graag dat studenten die onderzoeksvragen stellen, dat in goed Nederlands doen. Anders komt het onderzoek niet serieus genoeg over.
Ik vraag me serieus af en zou het zeer waarderen als je hier eerlijk op wilt reageren, weet je dat jouw Nederlands niet goed is?
Zo ja, is het dan niet in je opgekomen om in elk geval je openingspost even te laten checken door iemand die wel goed Nederlands kan schrijven?
Zo nee, dan heb je nu denk ik wel door dat je best veel fouten maakt in zo'n klein stukje tekst? Is het een idee om voortaan officiëlere berichten, zoals deze openingspost door iemand te laten checken die goed Nederlands schrijft?
Als je er open voor staat is er hier misschien wel iemand die je wil uitleggen wat er allemaal niet goed zit in je openingspost. Dan kan je er misschien voor de toekomst wat van leren. Maar daar moet je dan zelf om vragen.
15-02-2017 om 22:30
Serieus?
Mijn dochter studeert ook en moet binnenkort een onderzoek afnemen. Ik wees haar op de mogelijkheid van oudersonline maar ja pubers he.. nee dat ga ik echt niet doen.. dan word ik niet serieus genomen hoor. Blijkt dat een van de professoren had gezegd dat dit soort onlineonderzoeken wetenschappelijk gezien niet geschikt was.. dochter had er ook een (goede) onderbouwing bij.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.