Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Mariska

Mariska

18-05-2015 om 19:24

Waar loopt u tegenaan na de transitie?

Aan iedereen die te maken heeft gehad met de transitie,

Mijn naam is Mariska en ben een studente SPH aan de Avans Hogeschool. Met mijn medestudenten ben ik op zoek naar waar mensen tegenaan lopen nu na de transitie.
Bent u ergenst tegenaan gelopen? Heeft u nu wel problemen mee en voorheen niet? Bent u benadert om zorg te verlenen als mantelzorger?

Graag hoor ik waar u tegenaan loopt.

Alvast bedankt voor de medewerking,
Mariska

rekenaar

rekenaar

18-05-2015 om 19:29

welk transitie?

Als het gaat om de transitie van de jeugdzorg dan kan ik kort zijn. Voorheen betaalde de verzekering de psychiater voor mijn twee kinderen, nu is de rekening voor mij, aangezien mijn psychiater en mijn gemeente helaas geen contract hebben gesloten.

(Natuurlijk heeft mijn gemeente wel contracten met andere psychiaters, maar ja een vertrouwde behandelrelatie afbreken? Bovendien heb ik nu zorg dicht bij huis voor mijn kinderen (vijf minuten fietsen), en zijn de psychiaters die wel gecontracteerd zijn geen van alle in mijn eigen stad.)

betrokkene

betrokkene

18-05-2015 om 21:20

lang verhaal kort

Ik kan daar een lang verhaal over vertellen, maar niet op een openbaar forum

Maar kijk eens op twitter, hashtag pgbalarm, zorgalarm en zo. Niet schrikken, dit is nog maar het topje van de ijsberg.

niet passend onderwijs

Bezuinigingen en de weer samen naar school, passend onderwijs, heeft er voor gezorgd dat bij haar op het speciaal onderwijs, de klas nu te vol en te druk is en dat er bovendien kinderen bijkomen met andere problematiek dan autisme. En dat combineert niet.
Vandaag sprak ze weer met heimwee over het eerste jaar, 3e havo/vwo, dat ze naar het speciaal onderwijs ging. Rustige klas, maximaal 9 kinderen aanwezig in een lokaal dat daarop berekend is. Er staan bankjes in een kring en eenzelfde hoeveelheid werkplekken tegen de muren daaromheen.
Echter nu zitten er 13 tot 14 kinderen in haar fysiek te kleine klas en er zitten sociaal veel slimmere en andere kinderen tussen die voor een hoop onrust kunnen zorgen waar dochter niet tegen opgewassen is.
Helaas moet de school meedraaien in een samenwerkingsverband waar ze alle bijzondere kinderen moeten opnemen die elders uitvallen. Zelfs kinderen na een pij maatregel of met andere problematiek.
Ik moet zeggen dat de school er alles aan doet. Ze bieden haar ook veel rust en steun op school maar soms is het weer echt moeilijk om te voorkomen dat ze niet weer thuis komt te zitten.
En ja, ik kreeg een briefje van de psychiater van school dat er een bijdrage betaald gaat worden als ze ingeschakeld wordt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.