Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Fleur

Fleur

08-12-2016 om 09:45

Vragenlijst suiker in voeding voor ouders van peuters/baby's

Hallo iedereen,

Mijn naam is Fleur en ik ben vierdejaars studente mondzorgkunde. Voor een onderzoek naar de kennis van ouders over suiker en de invloed hiervan op de mondgezondheid wil ik graag ouders ondervragen, dit doe ik door middel van een enquête.
Ik zou u daarom willen vragen of u 5 minuutjes de tijd heeft om de vragenlijst in te vullen, u zou me daar enorm mee helpen! hieronder de link.
Alvast onwijs bedankt!

Groeten,
Fleur

https://docs.google.com/forms/d/1gTEaRF8mKmr6IMUrtbjqf5pEksjRKqd2cE5DazLF_jQ/edit

Taruh

Taruh

08-12-2016 om 09:50

eh leeftijdsgroep

je openingstekst heeft het over pyamapapjes, dat is voor peuters.
Pas na een aantal vragen ga je daar verder op in.

Mijn kind is 11, de pyamapapjes periode al lang voorbij en ook nooit gekregen.

Wat is je doelgroep voor deze enquete?

Fleur

Fleur

08-12-2016 om 10:23

Baby/peuter

Dit ben ik er inderdaad vergeten in te zetten, deze enquête is vooral gericht op ouders van peuters/baby's. Mijn excuses voor de verwarring.

Snegura

Snegura

08-12-2016 om 11:54

Kennis

Heb hem ingevuld. Miste de mogelijkheid meerdere opties aan te vinken bij de vraag waar ik kennis over de opvoeding vandaan haal; het was óf boeken, óf internet, óf vrienden. Ik heb maar 'anders' aangevinkt, want het is natuurlijk van alles wat.

Tevens miste ik ruimte voor opmerkingen. Ik had willen invullen dat ik denk dat je niet veel hoeft te doen aan de kennis van ouders over de invloed van suiker op mondgezondheid. De boodschap 'suiker=slecht' is over het algemeen wel goed overgekomen, denk ik. Is het probleem niet veel meer dat veel mensen niet beseffen waar allemaal suiker in zit? En dat zuur ook slecht is voor de tanden?

Mijn buren geven hun peuter light frisdrank; light=gezond. Sultanakoeken, fruityoghurt boordevol suiker, maar ze denken dat ze heel goed bezig zijn. Als je iets wilt doen op het gebied van mondgezondheid van peuters denk ik dat daar veel meer te winnen valt dan door nog eens extra te gaan uitleggen waarom suiker precies slecht is.

bieb63

bieb63

08-12-2016 om 21:37

snegura

Vind ik ook. Daarbij is suiker voor nog veel meer (en veel belangrijkere zaken in het lichaam) slecht. Het gebit is maar 1 ding. Daarbij is zuur/zuren veel slechter voor je gebit. Het feit dat suiker slecht is voor je gebit wisten we 10-tallen jaren geleden al, dat zuur/zuren slecht voor je gebit is, is nog niet van zo heel lang, of i.i.g. niet al heel lang grootschalig bekend. Net zoals nog veel mensen zich er niet van bewust zijn dat je (bijv. 's ochtends na het ontbijt en je kort daarna de deur uit moet, ook de kinderen) niet moet tandenpoetsen. Doe het dan vóór het ontbijt. Nuttigere info, waar veel mensen zich niet van bewust zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.