Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Uw mening over de zelfrijdende auto

Hallo,

Ik doe voor mijn bachelorscriptie onderzoek naar de percepties en houding van de Nederlandse burgers over de zelfrijdende auto.
Dit doe ik door middel van een enquête. Zou u mij daarmee willen helpen door deze enquête in te vullen?
http://www.thesistools.com/web/?id=511709

Alvast bedankt!

Magalí

Magalí

04-06-2016 om 15:28

Eh...

Bij vraag 9 wil ik graag invullen 'via internet' maar die mogelijkheid staat er helemaal niet tussen!

Theekopje

Theekopje

04-06-2016 om 16:54

Ingevuld

Ingevuld, ik vind het een interessant onderwerp.
Wel heb ik bij veel stellingen een voorbehoud, het hangt ervan af hoe ver de auto doorontwikkeld is. In je eerste ritje in de eerste zelfrijdende auto ga je heus niet slapen, maar als dat ding eenmaal 10 jaar gemeengoed is, met alle situaties overweg kan, en iedereen is er aan gewend, zal het vast wel normaal worden om een tukje te doen.

Leuk onderwerp

De ontwikkeling van de zelfrijdende auto op snelwegen is al best ver, maar inderdaad de veiligheid op lokale wegen en in binnensteden zal nog heel wat onderzoek voor nodig zijn. En ook het feit dat de auto gehackt kan worden of een andere sofwarematig probleem kan hebben, zonder dat-ie op hol slaat is een vereiste. Als ik zie hoe vaak mijn computer een update nodig heeft, of toch ondanks mijn virusscanner nog een virus binnenhaalt, dat moet bij de auto-auto superveilig worden.

Caesar

Caesar

04-06-2016 om 17:38

Goed

Na een hoop zeer matige enquêtes die hier voorbij kwamen, zelfs van samenwerkende master studenten, eindelijk weer een een enquete van fatsoenlijk niveau. Leuk onderwerp ook.

Ja Caesar

Omdat het over auto's gaat.

Caesar

Caesar

04-06-2016 om 19:33

AnneJ

nee hoor, ik heb niet zoveel met auto's.
Wel denk ik dat op den duur de zelfrijdende auto veel parkeer problemen gastvoorstelling. Je stapt uit en auto zoekt zelf wel een plekje. Desnoods heel ver weg. Als je de auto weer nodig hebt, dan bel je even

Alicia

Alicia

05-06-2016 om 07:27

parkeren

Rijdt de auto dan ook zelf naar een tankstation? Ver weg parkeren en stranden met een lege tank is ook weer zo wat.

Caesar

Caesar

05-06-2016 om 09:34

Alicia

Je geeft het antwoord zelf al. Ik stel me ook voor dat de zelfrijdendeautos op elektriciteit rijden (net zoals de meerderheid van het wagenpark tegen die tijd) en dat er op vele plekken oplaad punten zullen zijn.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

05-06-2016 om 10:02

Grappig

Tijdens het invullen merkte ik dat ik een zelfrijdende auto vooral verstandig vind voor anderen. Zelf doe ik het natuurlijk beter dan de machine

Alicia

Alicia

05-06-2016 om 10:44

caesar

En wie zorgt er dan voor dat dat oplaadpunt en de auto met elkaar verbonden worden?

Caesar

Caesar

05-06-2016 om 10:51

Alicia

Jij denkt teveel in problemen, niet in oplossing. Er zijn talloze systemen te bedenken om dat op te lossen.

Alicia

Alicia

05-06-2016 om 11:17

klopt

Ik vind het concept namelijk helemaal niks.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.