Onderzoeks-oproepen en enquêtes
student op zoek naar hulp
22-03-2017 om 11:21
super kort onderzoekje over minderjarig alcoholgebruik voor ouders met kinderen van 12 t/m 17
Dit onderzoekje bestaat uit een filmpje en een paar vragen die binnen ongeveer 5 minuten in te vullen zijn. We doen onderzoek naar campagnes over minderjarig alcohol gebruik en willen deze graag verbeteren om ouders en kinderen uiteindelijk zo goed mogelijk te kunnen ondersteunen. Het zou ons heel erg helpen als u deel zou willen nemen aan ons korte onderzoekje, alvast heel erg bedankt!! Hierbij de link :
Anneque
22-03-2017 om 11:29
Wat betekent deze stelling?
"Ik heb het verbinden van consequenties aan het overtreden van de wet om onder de 18 geen alcohol te gebruiken volledig zelf in de hand"
Of ik ouderlijk gezag heb?
onderzoekje
22-03-2017 om 11:35
Reactie op Anneque
Hi Anneque! Wat fijn dat je ons wil helpen. Deze vraag heeft inderdaad te maken met ouderlijk gezag, of u het idee heeft dat u in staat bent duidelijke consequenties te stellen aan het overtreden van de regel.
Tine Winkel
22-03-2017 om 12:56
vraag1
snap ik niet - dat kan IK toch helemaal niet verklaren, dat moeten jullie als enquêteurs verklaren. Ik kan hooguit zeggen dat mijn gegevens slechts voor dit onderzoek MOGEN worden gebruikt.
onderzoekje
22-03-2017 om 13:42
Reactie op Tine
Beste Tine, bedankt voor het invullen!! U heeft inderdaad gelijk, het is een beetje een vreemde zin maar het gaat er inderdaad om dat u aangeeft weet te hebben van dat er met u gegevens buiten dit onderzoek niets gebeurt en dat u anoniem zult blijven. Goed dat u dit aangeeft.
Lente
22-03-2017 om 14:20
Onderzoekers, beter de wet lezen svp
Alcohol is niet verboden voor jongeren onder de 18 jaar.
Wel mogen zij geen alcohol kopen. En mag de horeca geen alcohol aan ze schenken.
Als ouder mag ik mijn 18-minner alcohol geven. En dat mag de buurvrouw ook.
Lou
22-03-2017 om 16:21
Meer slordigheidjes
Het is inderdaad geen wet en geen regel, dat ten eerste. Er zaten verder nog wel wat meer slordigheidjes in. Bijvoorbeeld: 'de rest van de vragen gaan niet meer over het filmpje'. En dan: 'heeft u deze commercial al eerder gezien?' Terwijl de vragen daarvoor juist niet over de commercial gingen.
onderzoekje
22-03-2017 om 16:52
reactie
Bedankt voor alle verbeterpunten, hier kunnen we zeker wat mee voor verder onderzoek!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.