Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Sander

Sander

10-12-2017 om 14:25

Profielwerkstuk Kijkcijfers & Privacy

Hallo allemaal,
Mijn naam is Sander en zit in VWO 6, ik ben bezig om een profielwerkstuk te maken die te maken heeft met kijkcijfers. Nu heb ik enquête gemaakt en heb volwassen mensen nodig die de enquête zouden willen invullen, daarom deze website. De enquête gaat over kijkcijfers i.v.m privacy.
De enquête is anoniem en duurt nog geen 5 minuten.
U zou mij enorm helpen als u de enquête (eerlijk) invult!

Als u op deze link klikt, volgt de enquête: https://www.survio.com/survey/d/A7N1Q7E7N7J9N8Y9W
Iedereen alvast bedankt!

Ingevuld

Echt wel een dilemma. Als je er geld voor krijgt zijn mensen toch wel heel bereid om privacy in te leveren.

Liz

Liz

10-12-2017 om 19:40

privacy

Sander, leuk onderwerp, maar helaas in onduidelijk wat je vraagt. Ik heb hem wel ingevuld, maar mijn antwoorden kloppen mogelijk niet...(afhankelijk van hoe je iets bedoelt).

Je hebt met privacy te maken als de gegevens tot individuele personen herleidbaar is.

Bij jouw vragen is onduidelijk of ze onze kijkgegevens anoniem gebruiken of dat die gegevens tot individuele personen te herleiden zijn.

Als iemand hecht aan privacy wil diegene niet dat gegevens tot hem/haarzelf herleidbaar zijn, maar kan het zijn dat die persoon het prima vindt als kijkgedraggegevens anoniem meegenomen worden. Wat bedoel jij met jouw vragen over kijkgedrag via Ziggo en zo?

Ik ben bang dat je enquête nu verschillende interpretaties uitlokt en dus niet altijd leidt tot passende antwoorden.

Dus misschien goed daar in je PWS duidelijker over te zijn. En misschien een nieuwe enquête uit te zetten waarin je daar preciezer in bent dus betrouwbaardere antwoorden krijgt?

In elk geval: veel succes ermee.

Osso

Osso

10-12-2017 om 19:55

Aan Liz

Allebei bedankt voor het invullen.
En Liz bedankt voor je opmerking! Ik zal er eens extra goed naar kijken en hem aanpassen!

Bennikki

Bennikki

10-12-2017 om 22:07

Ook gedaan

Ik mis inderdaad de mogelijkheid dat je expliciet toestemming zou moeten kunnen geven alvorens men je kijkgedrag mag gebruiken.
Wel een heel leuk en orgineel ondewerp!

Osso

Osso

11-12-2017 om 19:56

Dankjewel Bennikki

Nog maar een paar antwoorden nodig, iedereen bedankt voor de hulp!
Invullen kan nog steeds

Ook gedaan.

Van mij mogen ze alles weten

Osso

Osso

12-12-2017 om 13:25

Wil40

Dankjewel voor het invullen wil40

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.