Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

iris

iris

02-02-2017 om 11:22

over snoep en chocolade als geschenk of tracktatie.

ik wil graag u mening weten over tracktaties of als geschenk met snoep en chocolade.

wij zijn vooral bezig om zo gezond te leven en gezonde producten te nemen of te geven en dat is goed.
maar af en toe mag er ook gesnoept worden vind ik.

Hoe zou u dat dan willen?
In welke vorm of themas

heeft u zelf ideeen voor tracktaties

of juist waar je ideen van tracktaties of geschenken kan halen.

mening over gezonde tracktaties of met snoep en chocolade.

ik wil heel graag u mening hier over weten.

Puck

Puck

02-02-2017 om 11:26

en waarom

En waarom wil je onze mening dan zo graag weten?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

02-02-2017 om 11:32

Werkstuk?

Voor welke opleiding ben je een werkstuk aan het maken?

Egel

Egel

02-02-2017 om 12:54

en nog iets

Ja inderdaad Iris, iets meer toelichting waarom je dit graag wil, anders krijg je hier weinig inhoudelijke reacties op.

En misschien flauw om iets over spelling te zeggen (sommigen vinden het erg vervelend als daar op het forum op wordt gewezen), maar het is 'uw mening'. Dit is wel goed: 'Hoe zou u dat dan willen', maar er moet een W achter de u als het bezittelijk is (de mening van u = UW mening).

Net als: dit boek is van jou, dus het is JOUW BOEK.

Succes met je onderzoek (na je toelichting )

Mijntje

Mijntje

02-02-2017 om 17:58

Tracktaties

En 5 x tracktaties schrijven met ck helpt ook niet echt mee om gegadigden te vinden
Dit is een ouderforum: heb je het over traktaties op school? (met een k dus, ik snap de twijfel over een c of k, maar allebei is fout

Arm kind.

Ben je dislekties en heb je ook nog niet helemaal het toetsenbord onder de knie, staan er hier geljk een rij schooljuffen klaar om je tekst te corrigeren.

Ik tracteer graag op wat zoets en neem dan zelf ook wat. Ideeën pik ik op internet.
Gezonde tractaties kunnen ook leuk zijn maar een losse mandarijn uitdelen is niet zo mijn ding.

Traktatie-)

....pardon dames.

Egel

Egel

02-02-2017 om 19:39

jij ook

En jij ook, Wil40. Jij bent net zo goed een schooljuf door te laten zien aan ons dat jij een beter mens bent door iemand niet op spelfouten te willen wijzen.

Egel.

http://www.metronieuws.nl/nieuws/extra/2016/04/bewezen-taalverbeteraars-zijn-onprettige-mensen

Je hebt gelijk Egel, een beter mens zou ik niet durven te beweren, aardiger wel.

Egel

Egel

02-02-2017 om 22:34

nu ga je te ver

Wat mij betreft ga je nu te ver, Wil.

Ik had dat artikel trouwens ook gelezen destijds (via nos.nl dacht ik).
En ik wil ook best wel over taalfoutjes heen lezen (en maak ze zelf natuurlijk vast ook wel eens).
Zelf kan ik mij er wel iets bij voorstellen dat ik, zoals in het artikel staat, iets minder goed dan gemiddeld tegen 'afwijkingen' kan. Aan de andere kant ook weer niet: mensen kunnen mij de gekste dingen vertellen en dan vind ik dat prima en interessant. Tsja, ik weet het ook niet, ik hou inderdaad wel wat van spelling en taal.
Trouwens, Mijntje deed ook mee net hierboven, en ik kan uit ervaring vertellen dat ze een prettig, heel aardig en tolerant persoon is.

Om vanwege dit berichtje van mij, wat jou niet aanstaat (mag, hoor), jouzelf een aardiger mens te noemen...en misschien denken dat ik een onprettig mens ben (artikel), hm. Dat vind ik nou juist níet zo aardig overkomen!

Mijntje

Mijntje

03-02-2017 om 07:30

opvoeden

Als het te bar is wil ik graag een beetje opvoeden. Dit is een ouderforum he
En ik voel me niet aangesproken door je artikel, ik ken niemand van mijn aardige vriendenkring die is benaderd voor onderzoek op dit gebied
http://www.hpdetijd.nl/2015-08-28/is-de-helft-van-het-psychologie-onderzoek-goed-voor-de-vuilnisbak/

Mijntje.

Voor mij staat opvoeden los van "schools leren". Opvoeden is voor mij een kind opvoeden richting een leuk en aangenaam persoon die oog heeft voor zijn medemens.
Het sociale verkeer, de "ouderwetse normen en waarden". Maar daarin spelen omgeving en karakter natuurlijk een, misschien wel grotere, rol.

Voor mij heeft opvoeden dus niets te maken met hoe je "tracktatie" schrijft.

Jij schrijft: "als het te bar is...." Dat mag jij vinden maar misschien heeft dit kind ouders die blij zijn dat de vragenstelster dit überhaupt heeft kunnen typen.

Wij mogen hier allemaal anders over denken en we gaan nog al ot, in zoverre er sprake is van een topic. Ik bedoel het allemaal niet zo zwaar maar ik voelde me geroepen het op te nemen voor dit meisje. Ik weet uit ervaring hoe pijnlijk dit soort correcties van buitenstaanders kunnen zijn als je net met zwetende bovenlip een tekst eruit geperst hebt.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

03-02-2017 om 11:22

Precies

Er zijn mensen die nooit zullen leren om foutloos te schrijven, en ik vond de openingsvraag wel heel beleefd gesteld. Wel overduidelijk een onderzoekje (ik vermoed voor een werkstuk op de middelbare school) dus daarom heb ik niet inhoudelijk geantwoord.
Ik heb trouwens een collega die gepromoveerd is, heel slimme vrouw dus, maar ze kan geen foutloze brieven schrijven. Dat doet vermoeden dat een en ander niet alleen met intelligentie te maken heeft.

Mijntje

Mijntje

04-02-2017 om 17:53

Wil

Als je m'n eerste stukje goed las was het ook een poging TS te helpen wat duidelijker te zijn in haar vraag, omdat er op deze manier geen respons komt.

En ik vrees intussen dat het een troll is. Daarbij maakte ik vervuldig het gebruik van
Ik vond niet dat je met je onderzoekje Egel kon aanvallen, bovendien is dat not done hier op het forum. Dit stukje is ook al off topic

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.