Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Ömür

Ömür

24-01-2017 om 14:56

Ouders en kinderen gevraagd voor documentaire (Omgeving Amsterdam)

Beste Ouders,

Wij zijn eerstejaars studenten aan de Nederlandse Filmacademie en wij hebben de opdracht van school gekregen om een korte documentaire te maken.

Wij maken een documentaire over de invloed van kennis op de perceptie van de wereld. Om dit te laten zien zijn we op zoek naar een kind dat in sinterklaas gelooft. Het rooskleurige, kinderlijke beeld op de wereld, iets waar iedere volwassene van droomt, is iets wat wij graag in beeld zouden willen brengen. Als climax en boodschap van de film, willen wij het moment filmen dat het kind verteld wordt dat sinterklaas niet bestaat. In onze hedendaagse samenleving waar grote hoeveelheden informatie binnen handbereik liggen, zal dit bewijs zijn voor onze boodschap dat kennis niet per sé gewild is.

Wij zoeken dus ouders in Amsterdam die al van plan zijn om hun kinderen te vertellen dat Sinterklaas niet bestaat en die dat niet erg vinden om dat voor de camera te doen.

Als u interesse heeft:
Tel. 0645660950
E-mail: [email protected]

Alvast erg bedankt voor uw hulp!

Pubermoeder

Pubermoeder

24-01-2017 om 15:20

Deze vraag stond hier 8 jaar geleden ook !

En hoe weet ik dat nog?
Ik heb toen gereageerd en mijn kind is gefilmd tijdens de boodschap dat Sint niet bestaat.
Helaas heb ik daarna nooit meer iets gehoord. De beloofde film hebben we nooit gekregen.
Dus als je nog wat tegenkomt op de filmacademie uit die tijd, dan hoor ik het graag.

Veel succes verder.

Helena

Helena

24-01-2017 om 20:49

recyclen

Blijkbaar recyclen de docenten van de filmacademie hun opdrachten. Best modern.

Hanne.

Hanne.

24-01-2017 om 21:14

geen gelovigen meer

Ik heb geen gelovigen meer in huis maar ik werd wel geïntrigeerd door deze zin.

"In onze hedendaagse samenleving waar grote hoeveelheden informatie binnen handbereik liggen, zal dit bewijs zijn voor onze boodschap dat kennis niet per sé gewild is."

Dan ga je er blijkbaar vanuit dat het kind de boodschap dat Sinterklaas niet bestaat niet leuk zal vinden.

Maar wat doen jullie als het kind het helemaal niet erg vindt?

Het laatste kind dat ik het vertelde riep alleen "okay, maar wie regelt dan de cadeautjes?" En daarna kreeg ik een hele dikke knuffel. Weinig bewijs voor jullie boodschap.

Ömür

Ömür

25-01-2017 om 16:20

Meerdere kinderen

Hoi Hanne, dankje voor je reactie!

We hebben al ongeveer een verwachting dat de reactie niet zo heftig zal zijn. Daarom zijn we misschien ook van plan meerdere kinderen te filmen, om meerdere reacties op het nieuws te kunnen opnemen. We hopen natuurlijk op een geweldige reactie, maar alles kan in documentaires maken!

Ömür

Ömür

25-01-2017 om 16:32

Recyclen

Tja, dat kan toevallig. De opdracht is een korte documentaire opdracht, eentje van maximaal vijf minuten, het is wel mogelijk dat iemand vroeger dezelfde idee zou hebben.

Ik zal nog kijken, maar kleine opdrachtjes als deze zijn bijna nooit terug te vinden.

Rosalie

Rosalie

30-01-2017 om 12:21

tja

ik heb nog 1 gelover - die ik niet op de film wil en hijzelf denk ik ook niet - maar bij mijn oudste heb ik het helemaal niet 'op 1 moment' gezegd. We hebben haar gaandeweg zelf de conclusie laten trekken dat er iets niet klopte (door aan te geven dat ze maar eens moest proberen het mysterie van sinterklaas te ontrafelen). En elke keer kwamen er vragen en hebben we haar zelf laten nadenken. Toen uiteindelijk het laatste kleine zetje kwam en ze zelf de conclusie trok: dus het is allemaal niet echt (en ik bevestigend antwoordde): schoot ze echt onbedaarlijk in de lach. Ze vond het ongelofelijk hilarisch. Zo kan het dus ook. En dochter vindt het geheim van Sinterklaas nog steeds geweldig...dus ook daar kan het niet aan liggen. Ben benieuwd hoe zoon gaat reageren, die heeft de vooraankondiging inmiddels ook gehad

Roos

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.