Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
01-04-2017 om 19:54
Voor mijn afstudeerscriptie doe ik onderzoek naar de verdeling van werk- en zorgtaken bij ouders van jonge kinderen. Hiervoor ben ik op zoek naar ouders die werken én samen een of meer kinderen van onder de 13 jaar opvoeden. U zou mij enorm helpen met het invullen van deze vragenlijst: https://nlpsych.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_9B9M3lFEelnOYV7
De vragenlijst is anoniem, dus uw antwoorden kunnen niet worden gekoppeld aan uw naam. Onder de respondenten verloten we een aantal cadeaubonnen voor ouders, ter waarde van 25 euro.
01-04-2017 om 21:33
Ik ben afgehaakt op de lange inleiding
Ik ben gestopt met deze vragenlijst.
01-04-2017 om 21:58
Niet kunnen invullen
Ik heb de inleiding doorgeworsteld, maar ben vastgelopen op de vraag naar een situatie in de laatste vier weken waarin ik mijn werk voorrang heb gegeven boven de zorg voor mijn kind. Als zoiets mij elke vier weken zou gebeuren zou ik eens goed gaan kijken naar opvang en werktijden; bij ons zijn zulke gebeurtenissen gelukkig nogal zeldzaam.
01-04-2017 om 22:12
Omg
Ik las dus dat ik mijn kind voorrang gaf op mijn werk. Beschijf een situatie en klik door naar de volgende pagina om vervolgens te denken waarom ik in godsnaam zulke heftige negatieve emoties moet beschrijven als het gaat om voor mijn kind kiezen. Dus ik ging twijfelen maar ik kon niet terug naar de vraag of ik m stiekem verkeerd gelezen had. Dussssss
Andersom heb ik geen voorbeeld trouwens, dat ik werk voorrang gaf boven kind dus als dat idd de vraag was had ik ook gestopt.
Ben wel benieuwd nu
02-04-2017 om 08:19
ik ben iets verder gekomen
Ik ben iets verder gekomen maar ook afgehaakt.
Een situatie waar ik werk voorrang geef op werk heb ik elke werkdag als ik werk en de kinderen naar de bso moeten terwijl ze dat liever niet willen. Enu toevallig heb ik laatst ook nog een dag extra gewerkt waardoor ze een dag extra opvang hadden. Ik neem aan dat zo' n situatie bedoeld wordt.
De emoties kon ik ookan nog wat meextra, maar wa 't ik met onderstaande vraag moet.
Wanneer u deze week een vrij dagdeel heeft, aan wie of wat bent u dan van plan deze tijd te besteden? (keuze tussen werk of kinderen)
Ehm..als ik vrij ben betekent dat voor mij dat ik niet hoef te werken, geen specifieke zorgtaken voor de kinderen heb/de kinderen er niet zijn.
Dan besteed ik die tijd bij voorkeur aan mijzelf/vrienden/ familie.
02-04-2017 om 16:37
moeilijkheden
jammer dat de vragenlijst voor jullie problemen met zich meebrengt, de inleiding moet helaas zo lang zijn, omdat het onderzoek anders niet aan de voorwaarden van de universiteit voldoet. als er vragen zijn die niet op u van toepassing zijn, kunt u dat aangeven door 'helemaal niet' aan te vinken, of de schuiver naar de andere kant te schuiven. toch bedankt voor de moeite!q
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.