Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Oproep: Slaapproblemen of moeite met concentreren? Doe mee aan ons onderzoek!

Beste ouders,

Mijn naam is Emma en ik ben een PhD student aan de Technische Universiteit Eindhoven. Voor een onderzoek genaamd SUNSHINE zijn wij op zoek naar ouders met kinderen tussen de 3 en 9 maanden oud. Een pasgeboren baby is geweldig, maar het kan ook uitdagingen met zich meebrengen. Veel ouders ervaren moeilijkheden met slapen, voelen zich moe en hebben gedurende de dag schommelingen in hun stemming.

In dit door de EU gefinancierde project zijn we benieuwd naar de ervaringen van ouders met slaap, stemming en vermoeidheid gedurende de dag. Daarnaast willen we onderzoeken hoe de hoeveelheid licht die je ontvangt deze factoren beïnvloedt.

Wat ga je doen:

  • Je neemt twee weken deel aan de studie.
  • Je draagt kleine sensoren om je slaap, lichtblootstelling en lichaamstemperatuur te meten.
  • Je vult gedurende de dag korte enquêtes in op je telefoon.

Wat bieden wij:

  • Persoonlijk advies om je slaap en functioneren overdag te verbeteren.
  • De mogelijkheid om je eigen gegevens in te zien, wat waardevolle inzichten kan opleveren in je dagelijkse patronen.
  • Een vergoeding van €85 voor je deelname.

Wij nemen je privacy zeer serieus. Alle verzamelde gegevens worden strikt vertrouwelijk behandeld en alleen voor onderzoeksdoeleinden gebruikt. Je persoonlijke informatie wordt geanonimiseerd in onze administratie en eventuele bevindingen worden zo gerapporteerd dat geen enkel individue persoonlijk kan worden geidentificeerd. 

Ben je vader of moeder van een jong kind en ben je geïnteresseerd in deelname, stuur dan een e-mail naar [email protected]. We nemen zo snel mogelijk contact met je op om je meer informatie te geven. Let wel op, het onderzoek wordt grotendeels in het Engels afgenomen. 

Tot snel!

Met vriendelijke groet,
Het SUNSHINE-team
Emma Visser, Vaida Verhoef, dr. Karin Smolders, dr. Niki Antypa & prof. dr. Yvonne de Kort

 Wat een interessante studie, helaas zijn mijn kinderen al veel te oud.

...

EmmaVisser

EmmaVisser

23-08-2024 om 11:06 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 22-08-2024 om 16:55:

Wat een interessante studie, helaas zijn mijn kinderen al veel te oud.

Dankjewel! Voel je vrij om de oproep te delen bij mensen die nog wel jonge kinderen hebben  

Die ervaring is er een van pure ellende als het om slaapgebrek gaat. Ik slaap max 5 uur per nacht als ik geluk heb, wordt ieder uur wel wakker en soms duurt het 2 uur voor de kinderen weer slapen of wisselen ze elkaar af, als de een eindelijk slaapt begint de ander (bijna 2 maanden en 2 jaar) De horror. Overdag sleep ik mezelf en de kinderen minimaal een uur per dag naar buiten om te wandelen etc. Chagerijnig sochtends, korter lontje, misselijk en hoofdpijn op de zwaarste dagen en een geheugen als een vis. Ik heb het te druk voor het onderzoek en heb er de kracht niet voor.  Met nog een nul erachter ben ik je vrouw. Succes. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.