Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Online enquête naar de rol van ouders in het studiekeuzeproces (vo)

Dag ouders

Momenteel doe ik een onderzoek naar de ervaringen en behoeften van ouders in het studiekeuzeproces. Dit in het kader van een nieuw product dat volgend schooljaar gelanceerd zal worden. Omdat we geloven in het maken van producten met mensen in plaats van voor mensen, willen we jullie als mogelijke doelgroep betrekken bij de invulling van het product! We doen dit met behulp van deze enquête en door middel van individuele gesprekken en creatieve sessies.

Wat het product juist is kom je te weten tijdens het invullen van de enquête. De exacte invulling voor ouders is nog niet nader bepaald, want dit zal mede afhankelijk zijn van de resultaten uit dit lopende onderzoek.

Daarom vraag ik jullie input. Ik ben alvast benieuwd naar de resultaten!

Alvast bedankt!
Sharyn

Link naar de vragenlijst: https://qtrial2015az1.az1.qualtrics.com/SE/?SID=SV_1RpsWjeuH0wurxr

Moni

Moni

11-05-2015 om 15:54

Wie is 'ik' en wie zijn 'we'

Doe je onderzoek bij een bedrijf, ben je student, welke studie, hoeveelste jaars?

Sharyn

Sharyn

11-05-2015 om 17:24 Topicstarter

Wie doet dit onderzoek

Dag Moni

Ik ben een master studente Imagineering aan NHTV Breda. Tijdens deze master van één jaar leer ik over de complexe wereld van vandaag en hoe bedrijven hierin kunnen innoveren.
Hiervoor heb ik een bachelor in marketing gehaald, maar daar geloofde ik niet 100% in. Ik geloof eerder in het maken van een product mét mensen in plaats van het promoten van producten gemaakt voor mensen die misschien niet eens gevraagd worden.

Om af te studeren moet ik een finaal onderzoek doen waarover ik een paper zal schrijven. Hiervoor werk ik samen met Be Involved, een serious game designer met als doel middelbare scholieren meer te leren over zichzelf zodat ze bewustere loopbaankeuzes kunnen maken.
Omdat ik als Imagineer geloof in de kracht van een sterk netwerk en de stem van stakeholders zag ik een belangrijke belangengroep die 'vergeten' werd, namelijk de ouders! Uit vele onderzoeken is namelijk ook gebleken dat ouders een grote impact hebben op de studiekeuzes die ouders hebben en toch worden zij nog niet altijd gehoord.

In eerste instantie doe ik dit onderzoek voor mijn afstuderen. Daardoor bestaat ook de kans dat het bedrijf waarmee ik werk niets kan doen met mijn resultaten omdat deze niet resulteren in iets concreets voor hen. Ik probeer mijn blik zo ruim mogelijk te houden en mij niet te laten beïnvloeden door wat het bedrijf wilt, maar te luisteren naar wat ouders willen!

En daarom ben ik hier, op zoek naar ouders die hun ervaringen willen delen met mij.

Moni

Moni

11-05-2015 om 17:45

Mooie uitleg

Ik heb geprobeerd de vragenlijst in te vullen.
Ik liep vast bij: "U hebt een reactie ingevoerd in een niet geselecteerd antwoord. Selecteer dit of verwijder de reactie.
Stel dat u voor een maandelijks bedrag"
Ik kreeg de zogenaamde fout niet meer weg.

Ergens staat de schaal verkeerd. Het is zoiets als het vakje na 'goed'. Daar verwacht je 'zeer goed'. Er staat echter 'zeer slecht' dat al voor 'slecht' komt. Ik heb de vraag niet genoteerd.

Tip: test de vragen beter uit. En haal de taalfouten eruit.

Zelfde probleem vastlopen

U hebt een reactie ingevoerd in een niet geselecteerd antwoord. Selecteer dit of verwijder de reactie.

Moni

Moni

11-05-2015 om 18:04

nog meer

Hier is niet duidelijk of je wil weten wat ouder nodig heeft of wat ouder denkt dat kind nodig heeft:
Zou u kunnen aangeven welke productelementen u aanspreken?

Als je vragen nummert, kunnen we er makkelijker naar verwijzen.

In deze vraag zaten de verkeerde schalen, zoals ik hierboven geprobeerd heb te beschrijven: Zou u kunnen aangeven hoe tevreden u bent over deze gesprekken?

Sharyn

Sharyn

12-05-2015 om 08:34 Topicstarter

Correcties

Bedankt voor de correcties. Desondanks ik de survey meermaals heb laten testen blijken er toch nog foutjes in te zitten die er niet uit geraakt zijn!
Ik heb intussen aanpassingen gemaakt dus deze zouden er nu uit gehaald moeten zijn.

Alvast bedankt voor de feedback!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.