Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Online boodschappen bestellen

Hallo allemaal!

Dit topic betreft een enquête over het online bestellen van boodschappen en dan met name het afhalen hiervan. Deze enquête wordt uitgevoerd in het kader van mijn afstudeeropdracht voor de opleiding Industrieel Product Ontwerpen.

Een korte inleiding:
In het laatste jaar is er een nieuwe ontwikkeling merkbaar in de supermarktbranche. Er worden verschillende mogelijkheden aangeboden om online boodschappen te bestellen en deze op een bepaald punt (naar keuze) af te halen. Uit een consumentenonderzoek van Deloitte is gebleken dat 80% van de consumenten in de toekomst verwacht om geen gebruik te maken van online bestelmogelijkheden voor de dagelijkse boodschappen. Helaas zonder onderbouwing waarom. Dat is wat ik met deze enquête wil achterhalen: waar liggen de knelpunten die de consument ervan weerhoudt om online boodschappen te willen bestellen?

De resultaten zijn anoniem en worden vertrouwelijk in behandeling genomen.

https://docs.google.com/forms/d/1EkbV86is9SBzM5FJzdEn3U1VpEV6QiFOw4gPbs-EKt4/viewform

Alvast bedankt voor het invullen!
Dorien

Vera*

Vera*

25-11-2013 om 09:39

Afgehaakt

Wat een lange vragenlijst, ik ben afgehaakt.

beantwoord

hmm.. dat was maar een paar minuten werk.
Mijn probleem is dat je niet weet hoe lang je versproducten in de koelkast nog kunt bewaren. Anders zou ik het wel overwegen.
Als het goedkoper zou zijn dan winkelen in de supermarkt zou ik ook overwegen om de bestelde boodschappen met de fiets op te halen, omdat ik nu ook boodschapppen doe met de fiets, ook de weekboodschappen.
Maar anders zou ik het laten bezorgen.
Mijn probleem is dat ik voor een week bestel en dan nog een keer brood en verse groenten haal, maar vlees en groenten moeten in elk geval een dag of 3/4 meekunnen en dat weet je nu niet als je online bestelt voor bezorging.

dorien1989

dorien1989

25-11-2013 om 16:29 Topicstarter

groenten en houdbaarheid

En als je nu zeker wist dat de houdbaarheid goed is, zou je ze dan wel bestellen?

Knurf

Knurf

25-11-2013 om 20:30

tja

ik zie het voordeel niet zo van een afhaalpunt in de supermarkt. Oke, dan heeft de winkeljongen de spullen vast klaargezet, maar vaak kijk ik in de supermarkt zelf even naar aanbiedingen en verzin ik daar nog een recept omheen.
Als ik mijn boodschappen dan toch online zou bestellen, zou ik het ook thuisbezorgd willen hebben. En niet alsnog naar de supermarkt willen rijden om alles op te halen.

Katniss

Katniss

25-11-2013 om 20:55

Vroeger

Vroeger bestelde ik boodschappen bij een bedrijf, volgens mij was de naam iets met Max, waar je geen bezorgkosten betaalde en het minimumbedrag maar (ik meen) 40 euro was. Dat bedrijf ging failliet, wat me niet verbaasde en toen heb ik een tijdje bij Albert besteld. Daar waren de bezorgkosten wel heel hoog en je moest ook voor een hoog bedrag bestellen. Daar ben ik dus snel mee gestopt. Over de kwaliteit heb ik bij beide supermarkten nooit hoeven klagen, ook versartikelen waren altijd prima. Wat wel vervelend was, was als er iets niet was. Dan moest ik alsnog naar de supermarkt, en aangezien ik meestal op zaterdag liet bezorgen was het daar dus altijd druk.

De Plus

ik heb een tijd boodschappen gedaan bij de Plus en dat was voor mij heel erg handig. Gewoon zelf boodschappen doen, dan kun je ter plaatse ook improviseren, inderdaad Katniss, en zien of het houdbaar genoeg was. Dan kon je voor 2 euro de boodschappen laten bezorgen. En als je een chronische ziekte had zoals ik zelfs gratis. Dat was ideaal.
Helaas waar we nu wonen heb je dat niet.
Ik denk wel dat het een levensvatbaar concept is om het ergens af te halen maar voor mij zou het dan bijvoorbeeld een kostenbesparing moeten zijn. Ik moet het toch met de fiets halen en als het geen kostenbesparing is dan zijn de nadelen, er kan inderdaad iets missen, of er zijn zaken onverwacht toch niet zo houdbaar, onhandig. Kan ik net zo goed even de winkel in. Hoewel dat natuurlijk ook een voordeel is dat je niet meer hoeft rond te wandelen in de winkel. Vooral als je het druk hebt kan dat ook weer een voordeel zijn.
Best een heel interessant idee.

Hanne.

Hanne.

26-11-2013 om 11:51

graag afhalen

Ik zou graag een afhaalpunt in de supermarkt hebben. Ik haak bij online bestellen nu vaak af omdat de bezorgtijden zo rot zijn.

Tussen 11 en 13 (en dan komen ze gegarandeerd als ik de kinderen op moet halen)

Tussen 16 en 18 (kan niet garanderen dat ik dan al thuis ben)

Tussen 18 en 20 (ben niet altijd om 18 uur al thuis).

Een pick up point op de route werk-thuis lijkt me ideaal. Inladen en ik kan weer verder.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.