Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

JV

JV

16-02-2016 om 15:04

Onderzoeksproject: mobiele app 2 houses

Mijn naam is Jef Verbruggen en ik ben student aan de Karel de Grote Hogeschool waar ik Internationaal ondernemen studeer. Tijdens mijn afstudeerproject zou ik graag onderzoeken wat een scheiding voor zowel de ouders als voor de kinderen met zich mee brengt. Ik zou hierbij dieper ingaan op het praktische gedeelte waarbij bij het verhuizen van de kinderen van het ene naar het andere huis vaak spullen worden vergeten.

Zijn er onder jullie mensen die gebruik maken van de mobiele- en webapplicatie "2 houses?" Indien wel, wat zijn jullie opmerkingen bij deze applicatie? Werkt deze volgens jullie goed, of vinden jullie dat er verbeteringen mogelijk zijn?

Voor de ouders die deze app niet gebruiken schets ik even kort wat deze inhoudt. De 2 houses applicatie biedt de mogelijkheid een agenda te gebruiken waarin duidelijk wordt weergeven wanneer welke kinderen bij welke ouder zijn en wat hun activiteiten zijn. Daarnaast biedt de applicatie ook de mogelijkheid een overzicht te bewaren van de gedeelde financiën van de kinderen.

Zou zo'n applicatie handig zijn of is dit eerder overbodig? Of werken jullie liever met een papieren agenda of een reeds bestaande agenda (google calendar, outlook, iOS agenda,...)

Jullie vragen jullie waarschijnlijk af waarom ik deze vragen allemaal stel... Enkele weken geleden kwam ik op het idee een applicatie te creëren waarbij gescheiden ouders de agenda van de kinderen gemeenschappelijk kunnen beheren. Hieronder een opsomming van wat mijn applicatie allemaal zou kunnen:
- Agenda waarin je aanduidt bij wie welk kind verblijft en wanneer.
- Toevoegen van activiteiten (schooltaken/testen, hobby's, verjaardagsfeestjes,...) van elk kind.
- Het koppelen van materialen aan elke activiteit. (vb. Voetbal op woensdagnamiddag voor Axel: Voetbalschoenen, trainingspak, voetbalkousen,...)