Onderzoeks-oproepen en enquêtes
Myrthe
06-03-2016 om 20:15
onderzoekje over mantelzorg vanuit universiteit
Goedendag, vanuit de Universiteit Utrecht doen wij voor onze bacheloropleiding een onderzoekje naar de relatie tussen mantelzorgers en de ouder aan wie zorg verleend wordt. Bent u volwassen en verleent u nu of maximaal 5 jaar geleden mantelzorg aan één van uw ouders, dan zouden wij het zeer op prijs stellen als u onderstaande vragen zou willen beantwoorden of de anonieme enquête (bestaande uit 3 open vragen) zou willen invullen!
De enquête: https://nl.surveymonkey.com/r/FCMWRNC
Bent u mantelzorger van een ander familielid/kennis of is uw ouder aan wie u mantelzorg verleend al meer dan 5 jaar geleden overleden, dan behoort u helaas niet tot onze doelgroep.
Alvast hartelijk dank!
de vragen:
1. Kunt u wat vertellen over de mantelzorg die u verleent/verleende? Hierbij kunt u denken aan wat voor mantelzorg u precies verleent, hoe lang u dit al doet/deed, hoe de mantelzorg is begonnen, of u dit samen doet/deed met familieleden/kennissen, etc.
2. Is de relatie tussen u en de ouder aan wie u mantelzorg verleent veranderd sinds u dit doet? En zo ja op welke manier is de relatie anders geworden? Hierbij kunt u denken aan de relatie die u vroeger had en die u nu heeft, de sterkte van de band, de rollen die eventueel veranderd zijn, het gevoel van affectie, het karakter van u en uw ouder, eventuele conflicten of stress die u ervaart, etc.
3. Heeft u iets gemerkt van de bezuinigingen in de zorg wat betreft de mantelzorg? Zo ja, wat zijn uw ervaringen hiermee?
4. algemene gegevens: geslacht, leeftijd, geslacht ouder, leeftijd ouder, thuissituatie
Wilgenkatje-
06-03-2016 om 22:14
Liever specifieke vragen
Dan dat ik een heel verhaal moet vertellen.
Spellingzeur
07-03-2016 om 13:28
gezeur over spelling
Ik werk op de UU en ik ga zeuren over je werkwoordspelling:
"Bent u mantelzorger van een ander familielid/kennis of is uw ouder aan wie u mantelzorg verleend.(..)"
Laatste woord. Hele werkwoord: verlenen. Het is tegenwoordige tijd. Het is dus 'uw ouder aan wie u mantelzorg verleent' met een T.
Groeten,
de spellingzeur.
Leen13
07-03-2016 om 16:33
Open vragen
Open vragen vind ik op zich wel goed. Te afgekaderde vragen kun je veel informatie missen en alleen vinden wat je zoekt.
Wat ik wel wat mistte is dat de relatie met je ouder misschien veranderd maar meer nog de relatie met je broers en zusters veranderd. En dat ligt in de geschiedenis die je hebt met elkaar. Je ouders zitten er niet meer tussen en dat is wel lastig soms.
rutiel
07-03-2016 om 17:44
Rafelkap
Klopt, maar dat wordt ook al duidelijk in de onderzoeksvraag:
"Bent u volwassen en verleent u nu of maximaal 5 jaar geleden mantelzorg aan één van uw ouders, dan zouden wij het zeer op prijs stellen als u onderstaande vragen zou willen beantwoorden"
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.