Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Max

Max

04-05-2017 om 11:47

Onderzoek - Verbeteren van de verkeersveiligheid van kinderen

Beste ouders,

Ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Max van Manen, ik ben 22 jaar en ik studeer Industrieel Ontwerpen aan de TU Delft. Voor mijn Bachelor scriptie ga ik op zoek naar een manier om basisschoolkinderen veilig(er) naar school te laten gaan (bewegend: met de fiets, lopend, skatend etc.) met als doel dat zij minder betrokken raken bij verkeersongevallen om letsel bij basisschoolkinderen te voorkomen. Dit is in opdracht van de Edwin van der Sar Foundation, welke zich inzet voor revalidatie en preventie van hersenletsel.

Hierbij vraag ik u om het onderstaande te lezen:

Stel, de basisschool biedt u als ouder een device aan welke je meekrijgt in bruikleen. Dit apparaatje kun je vastmaken op een fiets (de uwe of van het kind). Dit product begeleidt het kind in het verkeer en vertelt hem/haar aan de hand van instructies op welke punten in de route hij of zij op moet letten. Dit met als doel om het kind in de praktijk vaardigheden bij te brengen over het verkeer en uiteindelijk zelfstandig naar school te laten gaan. U kunt dit zien als zijnde een navigatiesysteem voor kinderen welke hen veilig begeleid naar de gewenste locatie.

Wat ik graag van u wil weten is:

Zou u als ouder een dergelijk apparaat met uw kind willen gebruiken als hulpmiddel?
En waarom zou u dat wel/niet gebruiken? Welke afwegingen maakt u?

Ik hoop dat u mij verder kunt helpen en als u vragen heeft, schroom niet om deze te stellen! En daarnaast zijn alle andere ideeën met betrekking tot het verbeteren van de verkeersveiligheid welkom.

Met vriendelijke groet,

Max

Ontwerpen