Onderzoeks-oproepen en enquêtes
melissa_92
16-11-2016 om 14:12
Onderzoek supermarkten
Hallo allemaal,
Op dit moment ben ik bezig met mijn master scriptie en doe ik onderzoek naar het keuzegedrag van consumenten tussen A-merken en huismerken in supermarkten. Jullie zouden me enorm helpen om mijn vragenlijst in te vullen. Het duurt minder dan 10 minuten en je kunt kans maken op een vvv-waardebon van €20,-
Dit is de link naar mijn vragenlijst:
www.tinyurl.com/jn77vkg
Alvast bedankt
bieb63
16-11-2016 om 21:09
pfffff
Wat een vreselijke enquête. Ik ben afgehaakt na de vragen over yoghurt. Ik begrijp werkelijk dit soort enquêtes niet. Je ziet ze zo vaak. Alsof ik (of een ander) allerlei 'gevoelens' krijgt bij een pak yoghurt (of verz.mij, of weet ik wat).
Ik (of een ander) koopt een pak yoghurt, omdat ik (of een ander) een pak yoghurt wil kopen. Je kijkt hooguit naar prijs en/of kwaliteit (zover je dat al kan beoordelen), wellicht nog naar wel of niet biologisch. En een pak dat er een beetje fris, fruitig of gezellig uitziet kan ook nog trekken. Maar dat is het dan wel.
En verder:
- sommige mensen houden vast aan hun vertrouwde (al lang bestaande) merk.
- sommige mensen weten dat huismerk precies hetzelfde is, maar wél iets goedkoper
- sommige mensen kopen het goedkoopste omdat ze elk dubbeltje moeten omdraaien.
Pirata
16-11-2016 om 21:26
authentiek
Wat is nu authentieke cola? Ik koop nooit magere yoghurt trouwens.
Vesper Lynd
16-11-2016 om 22:13
Yoghurt
Ik koop alleen Griekse yoghurt om knoflooksaus te maken, verder vind ik het een totaal nutteloos product Ook grappig dat juist chocolade en spaghetti werden gekozen. Huismerk pasta is echt niet lekker, en niet te vergelijken met een A-merk.
Leen13
16-11-2016 om 22:58
Chocolade?
Hier had ik Cola (koop ik uiterst uiterst zelden, misschien 1x per jaar), magere yoghurt (koop ik nooit, wel voor dagelijks gebruik volle yoghurt) en spaghetti waar het me er niet toe doet welk merk.
En ik denk ook niet dat de merken om mij 'geven'.
Jasmijn
17-11-2016 om 09:14
niet alle opties mogelijk
Ik ben ook afgehaakt omdat ik dingen moest invullen waar ik het helemaal niet in wilde vullen. Ik moest kiezen uit 3 merken cola, Coca-Cola, Pepsi en dr Pepper, terwljl ik geen van drieen koop, hetzelfde bij de chocolade.....dus ik ben afgehaakt.
Juno
17-11-2016 om 20:40
Nou
Moet ik mijn bruto maandinkomen invullen, de optie 'wil ik niet zeggen' staat er niet bij. En vervolgens rare vragen over producten die ik nauwelijks koop. Ik heb altijd volle biologische yoghurt en nu moest ik beoordelen welke magere yoghurt hedonistischer wordt gevonden. Bij chocola ben ik aardig merkvast maar voor elke smaak een ander merk. Die optie was er ook niet. Ik denk dat ik niet in een consumentenplaatje pas.
Lente
17-11-2016 om 21:16
Ik heb de onderzoeker gemeld
en mijn echte afwegingen bij producten doorgegeven.
Die lijken niet op de vragenlijst en de voorbeelden.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.