Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
10-01-2016 om 21:03
Beste ouders,
Ik zal beginnen met mezelf voorstellen. Mijn naam is Nikki den Breems en ik ben 19 jaar. Ik ben momenteel bezig met mijn tweede studiejaar Maatschappelijk Werk en Dienstverlening aan de Haagse Hogeschool (in Den Haag).
Voor een van de vakken die ik volg, ben ik bezig met een onderzoek over media opvoeding. Hierbij staat centraal of media opvoeding nodig is en of jongens en meisjes verschillende media opvoeding nodig hebben. Ik ben hierbij erg benieuwd naar uw mening!
U kunt bijdragen aan dit onderzoek door een korte enquête in te vullen. De resultaten van het onderzoek zullen in mijn onderzoeksrapport vermeld worden. Uw persoonlijke gegevens blijven hierbij uiteraard anoniem. Als u geïnteresseerd bent, kunt u deelnemen aan de enquête door op de link hieronder te klikken. Bij voorbaat dank!
11-01-2016 om 09:08
Brrrrr
Media-opvoeding afhankelijk van geslacht? Ik krijg er ernstig de kriebels van, het lijkt mij teveel op de Bart-Smitfolder met roze keukentjes en donkergroene en -blauwe ontdekdozen en schietsystemen. Zijn jongens en meisjes zo verschillend dat ze heel andere dingen moeten leren?
Wat ik niet goed kwijt kon in de enquête, en wat ik dan weer veel belangrijker vind, is dat media-opvoeding moet aansluiten bij het kind zelf. Een impulsief kind dat 'ja' zegt tegen alles wat leuk klinkt heeft veel te leren over niet zomaar alles installeren en accepteren, terwijl ik voorzie dat ik mijn zoon met autisme nog wel zal moeten bijbrengen dat hij geen 100 berichtjes per dag op Facebook mag posten over het onderwerp dat hem op dat moment erg bezighoudt. Dit zijn even wat extremen, maar het is maar om te laten zien dat ik hoop dat ouders aansluiten bij wat hun kinderen nodig hebben, ongeacht hun geslacht.
11-01-2016 om 11:28
Definitie
Bij dit soort enquêtes is het denk ik een goed idee om een definitie mee te geven. Bij media denk ik nog vooral aan radio, tv en kranten tijdschriften maar mijn kinderen hebben veel minder grens tussen deze media en wat ik onder social media zou scharen. Mijn opvoeding doet dit dus ook allemaal samen....
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.