Onderzoeks-oproepen en enquêtes
Fleurverwijs
07-05-2016 om 09:31
Onderzoek naar schoenen. Vul in en WIN!
Ben jij tussen de 18 en 55 jaar? En heb je, net als ik, stiekem ook een grote liefde voor schoenen? Dan heb ik jouw hulp nodig! Draag een schoentje bij aan mijn afstudeeronderzoek en breng mij een stapje dichterbij mijn diploma.
Geef 5 minuutjes van je tijd, vul mijn enquête in en maak ook nog eens kans op twee keer een cadeaubon t.w.v. 10 euro van Omoda (als je kans wilt maken, vergeet dan niet je e-mailadres in te vullen).
De link --> omoda.nu/All_about_shoes_enquête
Alvast bedankt!
Magalí
07-05-2016 om 17:01
Kan hem niet invullen
Ik koop nooit schoenen online en ineens zijn er vragen over online schoenen kopen waarbij geen 'niet van toepassing' staat.
Stenna
07-05-2016 om 23:12
waarom
ttoch zo vaak die strikte en rare leeftijdslimieten bij de studentenenquetes? pas was het 50, nu weer 55. Waarom? Kopen vrouwen boven de 55 geen schoenen online ofzo? Ik wel!!
Fleurverwijs
08-05-2016 om 09:47
wimb
Bedankt voor de tip. Ik dacht dat de link automatisch klikbaar zou worden.
Fleurverwijs
08-05-2016 om 09:55
Waarom tot 55
Omdat de directe doelgroep 18 tot 55 jaar is. Dit onderzoek wordt gehouden binnen deze doelgroep omdat het anders niet representatief is.
Stenna
08-05-2016 om 16:03
snap je antwoord niet
De doelgroep van wat? Vrouwen die online schoenen kopen? Zijn die in de gehele bevolking allemaal tussen de 18 en 55 dan? Dan is je onderzoek inderdaad representatief. Als dat zo zou zijn...
vlinder72
08-05-2016 om 16:25
Tonny
Vrouwen van boven de 50 kopen alleen maar Ecco schoenen. Duh. Dat weet toch iedereen al.
Leen13
08-05-2016 om 16:51
Klopt Vlinder
Weet niet wat ik zonder Ecco's zou moeten beginnen met die bejaarde voeten van mij.
Moni
08-05-2016 om 20:01
Het gaat om Omoda
En die mogen best een doelgroep hebben. Ook als wij het er niet mee eens zijn.
Er zijn zoveel merken die een doelgroep hebben. Dat heet marketing.
Gelukkig mag wel iedereen zelf weten in welke winkel die schoenen koopt. Je wordt boven de 55 niet geweigerd als klant
yoi
08-05-2016 om 20:26
onvriendelijk
waarom toch altijd meteen zo er bovenop springen als een student vraagt om iets in te vullen?
tonny
08-05-2016 om 20:40
ik spring nergens bovenop
ik snap het gewoon niet. Alsof mensen boven de 55 nooit online schoenen kopen.
Dat ik als moeder van meerderjarige kinderen bij sommige vragen niet interessant ben, snap ik meteen. Mijn herinneringen stammen uit een andere tijd, zaken veranderen snel.
Maar ik vind er niks aan me 'oud' te voelen. Als je gewoon ook een groep 55 plus invoegt, kun je die later gewoon weglaten toch, als Omoda die groep niet boeiend vindt? Mij hoor je niet.
Stenna
08-05-2016 om 23:05
misschien vergist omoda zich wel, en is de 55 plus groep juist een hele interessant doelgroep, die vollop schoenen koopt. Maar die ze tot nog toe vergeten zijn aan te spreken omdat ze niet mee mogen doen in hun markteting onderzoeken.
Waarom ik "daar op spring"? Omdat je als student moet leren juist over zulke dingen kritisch na te denken, en niet voetstoots moet aannemen wat je "klant" beweert. Ik heb graag studenten (en later onderzoekers) die zelf bedenken, hee waarom is de doelgroep eigenlijk maar tot 55 gedefinieerd? Is dat eigenljk wel handig? Als ik nu eens geen leeftijdgrens in mijn onderzoek aangeef, dan kan ik naderhand zien of er mogelijk toch interessant 55 plus klanten bestaan. En als mijn klant dat toch niet interesseert laat ik ze uit de analyse oor de klant weg (en neem het eventueel alleen in mijn scriptie voor de uni op). Waarom zou je ze bij voorbaat weglaten?
Leen13
08-05-2016 om 23:15
bejaardenmode
Al weer heel erg lang geleden, in de jaren tachtig, zag ik voor het eerst bejaarden binnenkomen met spijkerbroek en op sneakers.
Ouder dan vijfenvijftig heeft vaak, niet altijd, iets meer te besteden omdat ze uit de kinderen raken die veel geld kosten wat je niet aan schoenen kunt besteden.
Maar ja, ze verslijten ook niet zoveel meer en of ze nog met elke trend meewillen is ook maar de vraag natuurlijk.
Maar ik voorzie wel een 'gouden' toekomst voor fabrikanten want ook na de vijfenvijftig moet er nog lang doorgewerkt worden en daar verslijten je schoenen vaak weer wel van.
Stenna
08-05-2016 om 23:21
slijten
Nou AnneJ, dan ben ik een geheel niet representatieve 50plusser want ik koop echt niet pas schoenen als de oude versleten zijn hoor. Net zo min als jongeren dat doen. Ik koop schoenen omdat ze mooi zijn, ik ze leuk vind, met de mode mee doe.
Kaaskopje
09-05-2016 om 18:10
Stenna
Zo zie je maar dat ook hier weer een evenwicht in te vinden is. Ik koop wel schoenen als de oude op zijn. Ik zou dolgraag een kast vol schoenen hebben overigens.
Stenna
09-05-2016 om 20:42
kast
die heb ik wel, een kast vol schoenen, en ben er blij mee. En geen enkele Ecco!!! Komt regelmatig wat nieuws bij, voor het leuk. Ben juist zo gelukkig dat ik me dat nu kan veroorloven, dat was niet altijd zo (en toen was ik nog wel in de "doelgroep").
Stenna
09-05-2016 om 20:43
oja
en zo uitzonderlijk is dat niet, ik ga meestal met vriendinnen schoenen en kleren kopen, en die zijn allemaal mijn leeftijd. Dus als ik Omoda was....
Pirata
09-05-2016 om 20:45
ecco
Gut, ik heb meerdere ecco's. Toevallig wel de mooiste exemplaren uit de Ecco-collectie, niemand herkent het als.ecco's. En ze gaan lang mee! Ik ben anders geen Ecco-type ☺
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.