Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

onderzoek: kinderen zitten alleen maar buiten

Gezien dit mijn eerste bericht is zal ik mij even voorstellen.
mijn naam is Brenno 19 jaar oud en ik ben student op hogeschool windesheim.

dit jaar is mij de probleemstelling gegeven :' basisschoolkinderen zitten te veel binnen op hun tablet/ telefoon"
Om deze probleemstelling heen moet ik met een groep van 6 studenten een product of dienst verzinnen om kinderen weer naar buiten te helpen.

nou zijn de mogelijkheden hier voor ontelbaar, maar ben ik hier beland om de ouders van jonge kinderen te vragen of er een bepaalde behoefte is voor een product of dienst om kids weer naar buiten te krijgen?

Sally MacLennane

Sally MacLennane

12-09-2016 om 14:11

Leve Pokémon Go!

Ik heb nog nooit zoveel kinderen buiten zien spelen! Op een schermpje, maar wel samen. En de meesten keken gewoon uit op straat, geen gevaarlijke toestanden. Die er best wel geweest zullen zijn hie en daar, maar over het algemeen was het reuze gezellig. Ik woon in de buurt van enkele PokéGyms en de sfeer was er altijd gezellig.

Wel veel zeurende volwassenen die het allemaal maar niks vonden.

Taruh

Taruh

12-09-2016 om 14:30

nou

geen product of dienst voor ouders persoonlijk, wel: meer speelgelegenheden die via een veilige route te bereiken zijn en niet zo suf. Lekker slootjes, bosjes waar je in kunt klooien dat soort werk.

Een verandering in de bevolking dat kinderen alleen onder begeleiding kunnen spelen, dat ze altijd in de gaten gehouden moeten worden of dat je altijd moet weten waar ze zijn. Globaal is wel prettig maar een 11 jarige kan zich wel redden.

Voor de gemeente