Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

onderzoek: kinderen zitten alleen maar buiten

Gezien dit mijn eerste bericht is zal ik mij even voorstellen.
mijn naam is Brenno 19 jaar oud en ik ben student op hogeschool windesheim.

dit jaar is mij de probleemstelling gegeven :' basisschoolkinderen zitten te veel binnen op hun tablet/ telefoon"
Om deze probleemstelling heen moet ik met een groep van 6 studenten een product of dienst verzinnen om kinderen weer naar buiten te helpen.

nou zijn de mogelijkheden hier voor ontelbaar, maar ben ik hier beland om de ouders van jonge kinderen te vragen of er een bepaalde behoefte is voor een product of dienst om kids weer naar buiten te krijgen?

Sally MacLennane

Sally MacLennane

12-09-2016 om 14:11

Leve Pokémon Go!

Ik heb nog nooit zoveel kinderen buiten zien spelen! Op een schermpje, maar wel samen. En de meesten keken gewoon uit op straat, geen gevaarlijke toestanden. Die er best wel geweest zullen zijn hie en daar, maar over het algemeen was het reuze gezellig. Ik woon in de buurt van enkele PokéGyms en de sfeer was er altijd gezellig.

Wel veel zeurende volwassenen die het allemaal maar niks vonden.

Taruh

Taruh

12-09-2016 om 14:30

nou

geen product of dienst voor ouders persoonlijk, wel: meer speelgelegenheden die via een veilige route te bereiken zijn en niet zo suf. Lekker slootjes, bosjes waar je in kunt klooien dat soort werk.

Een verandering in de bevolking dat kinderen alleen onder begeleiding kunnen spelen, dat ze altijd in de gaten gehouden moeten worden of dat je altijd moet weten waar ze zijn. Globaal is wel prettig maar een 11 jarige kan zich wel redden.

Voor de gemeente

Misschien kun je een app maken voor de gemeente. Als ze dan plannen hebben met de openbare ruimte dat ze die kunnen delen met betrokken wijkbewoners en dat je als ouder met kinderen aan kunt geven wat die plannen betekenen voor het buitenspelen van je kind.
In mijn oude buurt hebben ze de ruimte tussen de flats voorzien van afsluitende hekken met punten. Alleen de bewoners begane grond hebben er een toegangssleutel van. Regelmatig zie je kinderen over die hekken klimmen en blijven hangen aan hun rugtas omdat ze wel graag in de bebosschtte binnenruimte willen spelen anders moeten ze op straat bij de autoweg.
Ook was men van zins om de dreef met veel spoed dienstverkeer als politie, ambulance en brandweer te verlagen vlakbij een scholengebied dat verder voornamelijk bereikbaar is per fietspad.
Veilig speelgebied in de woonomgeving en bij scholen voor kinderen is belangrijk. En dan heb ik het nog niet eens over wipkippleintjes oid.

Pirata

Pirata

12-09-2016 om 20:43

hier

Mijn 9-jarige (die genoeg beweegt) zou je naar iets spectaculairs of actiefs toe kunnen lokken. Freerunnen of kortdurende cursus zaalvoetbal. Huttenbouw in het bos, cursus boomklimmen. Geen kalme activiteiten voor hem. Maar ook geen dingen waar hij zich lang aan moet verbinden.

Dees

Dees

13-09-2016 om 11:26

buiten

Ik denk dat de beste dienst is het uitvallen van het stroom tussen 14:00 en 20:00. Zul je zien hoeveel kinderen er dan buiten spelen.

Overigens in mijn buurt is het (met goed weer) lekker druk met buitenspelende kinderen.

Dees

Dan laden ze hun DS en laptop gewoon op voor 14 uur

Groeten,

Temet

studentbrenno

studentbrenno

23-09-2016 om 14:31 Topicstarter

brenno

bedankt voor de leuke reacties !

we zijn er nu even mee bezig en zijn een facebook pagina begonnen.
op deze pagina gaan we buiten speel ideeën posten.
ook gaan we via een website alle buiten speel activiteiten in de buurt van zwolle ( onze locatie en omgeving) in kaart brengen.

onze facebook pagina
https://www.facebook.com/kidsactiveNL

wat vinden jullie van de introductievideo?

ik ga jullie verder op de hoogte houden en ideeen en tips etc zijn welkom!
samen krijgen we de jeugd weer naar buiten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.