Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
16-01-2017 om 11:21
Hallo!
Wij zijn zes eerstejaars studenten van de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening van de Hogeschool te Leiden. Voor ons project, ouder en kind, doen wij onderzoek naar echtscheidingen en het effect dat een echtscheiding kan hebben op een kind. Hiervoor hebben wij eerst literatuuronderzoek gedaan en daarna een enquête opgesteld om zo een duidelijk beeld te kunnen vormen hoe het er in de praktijk uitziet.
Het zal ons enorm helpen als u de enquête wilt invullen, het invullen neemt maximaal tien minuten in beslag. Om bij de enquête te komen, klikt u op het linkje hieronder:
http://www.thesistools.com/web/?id=527159
Het onderzoek is geheel anoniem, en de data wordt vernietigd na dit onderzoek. Voor meer informatie kunt u ons bereiken via het e-mailadres [email protected]
Alvast bedankt voor uw inzet!
Marilyn, Romano, Maurits, Jeroen, Linda, Roos
16-01-2017 om 11:32
Ingevuld
Maar ik mis wat, in mijn ogen, zeer elementaire vragen bijvoorbeeld hoe oud de kinderen zijn en of ouders wel gescheiden zijn. Een kind van 3 laat je geen 24 uur alleen terwijl het misschien wel kan met een kind van 17.
Daarbij is het in mijn ogen ook zinvol om te weten of en hoe vaak een kind de andere ouder ziet. Ouders met een 50/50 verdeling staan er vaak heel anders in dan ouders waarbij de verdeling 12/2 dagen is.
Bij sommige vragen had ik ook graag de mogelijkheid gehad om mijn antwoord toe te lichten.
Ik kan mij met deze vragenlijst geen voorstelling maken hoe het jullie zal helpen.
16-01-2017 om 11:59
Paddington
Bedankt voor het invullen van onze enquête!
U heeft gelijk over de ontbrekende informatie over de leeftijd van de betreffende kinderen. Wij hebben de enquête aangepast door te vermelden dat het over de leeftijd van 4 tot 12 jaar gaat.
Wij, als eerstejaars studenten, zitten in een leerproces en daarom waarderen wij uw feedback enorm.
16-01-2017 om 14:20
Wat oppervlakkig
Inderdaad de leeftijden van de kinderen. Maar ook wat vooropgezet. Alsof je gaat scheiden omdat je op elkaar uitgekeken bent?
Je kunt ook een partner hebben met psychische problemen zoals hier. In een drama kun je niet leven. En dat is vaker aan de orde dan je denkt.
En 'jeugdhulp' bij scheiding lijkt me, zeker in ons geval, niet aan de orde. Bovendien ben je al kwetsbaar in zo'n situatie voor zorgmelding dus dat zou ik zelf niet aanraden. Hooguit iets als speltherapie als je een vertrouwd iemand weet. Als er ernstiger problemen aan de hand zijn zou ik het afraden.
Mijn kinderen konden gelukkig bij familie terecht en hebben daardoor ook wel goede huwelijken meegemaakt.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.