Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Nao

Nao

27-02-2017 om 21:51

mini-enquête voornamen

Beste,

Ik ben studente psychologie. Voor mijn masterthesis voer ik een onderzoek uit rond de betekenis van voornamen volgens de mens in de straat. Graag had ik 5 à 8 min. van jullie tijd gevraagd om mij te helpen met mijn onderzoek.
Momenteel bestaan er meerdere boeken waarbij u de origine en/of de werkelijke betekenis van uw naam kunt achterhalen. Maar was roept uw naam op bij de mens in de straat? Welke ideeën en gevoelens roept uw naam op bij uw medemens? Dit is waar deze studie rond draait. A.d.h.v. een vragenlijst wordt er nagegaan wat de eerste woorden zijn die in u opkomen bij het zien van een naam. Het doel van deze studie is het samenstellen van een voornamenboek.

Hoe werkt het?
U krijgt telkens tien namen getrokken uit een dataset van meer dan 2000 namen. Per naam dient u drie woorden te geven die in u opkomen bij het lezen van de voornaam. Vervolgens wordt er per voornaam gevraagd of u iemand kent met deze welbepaalde naam.

Link naar de vragenlijst:
https://kuleuvenpsychology.az1.qualtrics.com/SE/?SID=SV_4TJu64YnT36XBFX

Alvast bedankt!

oeps

Eerste naam: Inara. Er komt bij mij niets boven. Zal wel de oude dag zijn?
En hoe zit het aan het einde, moet je dan een email adres invullen om in te zenden? Of blijft het bij invoeren op de website?

Kaaskopje

Kaaskopje

27-02-2017 om 22:37

Geen email

AnneJ je hoeft je emailadres niet in te vullen.

Lente

Lente

27-02-2017 om 23:01

Leuke enquête

Niet makkelijk om associaties te hebben bij bepaalde namen, maar wel een goed opgezette vragenlijst zonder te persoonlijke gegevens.
En een originele vraag.

Het zijn telkens andere namen

Ik dacht al, Inara heb ik gemist en toen ik de enquête nogmaals opende waren alle namen anders. Ben benieuwd wat daar achter zit.

Heel leuk, en netjes uitgevoerd

Prima enquête.