Onderzoeks-oproepen en enquêtes
Dominique
16-09-2016 om 12:42
Mening ouders over seksualiteit en social media
Gezocht: Ouders van kinderen tussen de leeftijd van 12 en 18 jaar.
Doel van het onderzoek
Sexting is een steeds bekendere activiteit onder jongeren, echter is het voor velen nog onduidelijk of het gaat om problematisch gedrag.
U, als ouder, staat op een zeer belangrijke plek als het gaat om de seksuele ontwikkeling van uw kinderen. Dit onderzoek is opgezet om in kaart te brengen welke ervaringen ouders hebben met sextinggedrag onder jongeren. Met deze resultaten kunnen verschillende organisaties zoals scholen en de politie beter ingelicht worden over eventuele maatregelen.
Wat houdt deelname aan het onderzoek in?
Het contact kan per e-mail, telefoon of als kort face-to-face interview (locatie nader te bepalen).
Hoe kunt u meedoen?
Door een mail met uw gegevens te sturen naar: [email protected]. Dit e-mailadres kunt u tevens gebruiken voor vragen of opmerkingen.
***Deelname aan dit onderzoek is geheel vrijwillig, en alle onderzoeksgegevens worden vertrouwelijk en anoniem verwerkt.***
Lente
16-09-2016 om 12:48
En wie is Dominique?
Van welke instantie gaat dit uit? Of vanuit welke opleiding?
Angela67
16-09-2016 om 22:25
oh ja?
En verder, Dominique? Welke studie, welk jaar, welke opzet, link naar informatie?
gr Angela
Ad Hombre
16-09-2016 om 22:38
Angela67
Je denkt toch niet dat dit weer de nieuwste verfijning van het T-fenomeen is? Zou wel wat wezen, een hele enquete in elkaar zetten die normaal begint en steeds extremer wordt!
Triva
16-09-2016 om 23:06
Ach ik heb eens een 1 april grap uitgehaald hier op OO met een slechte enquête, ze kijken nergens meer van op...
Angela67
16-09-2016 om 23:48
heb je al geklikt dan Ad?
ik begin er niet eens aan.
Eerst maar eens een fatsoenlijke toelichting . 't Is ook een kwestie van opvoeden toch, we zijn toch een forum van ouders .
gr Angela
Leen13
17-09-2016 om 00:42
handig
Zou handig zijn als er een link is dan weet je dat het vertrouwelijk blijft, hacking uitgezonderd.
Ad Hombre
17-09-2016 om 08:30
Angela67
Mijn oudste weet nauwelijks wat sms is, dus ik vrees dat ik niets te vertellen heb. Over een jaar of twee moeten ze het nog maar eens vragen. (zelf selectie bias noemen ze dat geloof ik)
Lou
17-09-2016 om 16:29
Zo werkt het niet
Zo gaat het inderdaad niet werken Dominique. Iedereen kan zoiets wel plaatsen. Ik wil misschien wel meedoen, maar dan wel met wat verifieerbare informatie erbij. Voornaam achternaam, studierichting, docent, website, hoe weet ik of het anoniem is, doel van het onderzoek, dat soort dingen.
Morgaine
17-09-2016 om 16:59
En...
Gewoon ook netjes de vraag of we alsjeblieft mee willen doen met het onderzoek. Die simpele vraag mis ik in het hele stuk.
Forumbeheer Ouders Online
17-09-2016 om 17:25
Gemaild
Voor de duidelijkheid: ik heb ook gevraagd om meer informatie.
Met vriendelijke groet,
Forumbeheer Ouders Online
Dominique
25-09-2016 om 18:08
Uitleg
Bij dezen een verdere toelichting op mijn verzoek aangezien blijkt dat er nog wat onduidelijkheden zijn. Mijn excuses hiervoor.
Ik ben Dominique, studente aan de Universiteit Utrecht en dit onderzoek is opgezet vanuit mijn masterstudie Criminologie. Met dit onderzoek verdiep ik mij niet direct in 'wat is sexting', maar ik kijk meer naar de grenzen die sexting wel of niet over gaat (of kan gaan). Dit bekijk ik vanuit verschillende perspectieven; de politie, organisaties die voorlichting geven, scholen, ouders en jongeren zelf. Om een zo goed mogelijk beeld te krijgen, zoek ik dan ook ouders die kinderen hebben in de genoemde leeftijdscategorie en daarom ook mijn oproep.
Er zijn ook wat vragen met betrekking tot het anoniem blijven die ik graag wil beantwoorden. In het onderzoek zullen geen namen genoemd worden, er zullen nicknames gebruikt worden die er als volgt uit zullen zien: Ouder1, Ouder2 enz.
Dan zullen er automatisch vragen gesteld worden bij de deelname aangezien dit niet gaat om een eenvoudige enquête, indien er gekozen wordt voor deze methode zal er volledig voorbij worden gegaan aan het onderwerp van dit onderzoek en dat lijkt mij zonde. Voor deelname (en ook informatie indien dit niet volledig is geweest) kan er een mail verstuurd worden naar [email protected], deze mail is speciaal aangemaakt voor dit onderzoek. Vervolgens kunnen er drie manieren gekozen worden voor deelname namelijk e-mail, telefonisch of in een persoonlijk interview. Indien dit toch voorbij gaat aan de anonimiteit die uzelf graag wilt behouden dan wordt dat uiteraard gerespecteerd.
Ik hoop dat dit voor wat helderheid heeft gezorgd, zo niet dan kunt u altijd gebruik maken van het genoemde e-mailadres.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.