Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Sarah

Sarah

13-06-2016 om 12:03

Inventarisatie stress reductie

HalLo Ouders,

Stress vormt een toenemend probleem in onze samenleving. Niet alleen volwassenen ervaren steeds meer stress, ook bij kinderen en adolescenten neemt stress toe. Onlangs is door professor Anja Huizink, verbonden aan de afdeling Klinische Ontwikkelingspsychologie van de Vrije Universiteit Amsterdam, het Amsterdam Stress Lab opgezet. Het Amsterdam Stress Lab heeft als missie om onze wetenschappelijke kennis over stress in het vroege leven beschikbaar te maken voor de praktijk en te vertalen naar concrete middelen en toepassingen om effecten van stress in het vroege leven te verminderen.

Middels een korte vragenlijst zouden wij willen peilen in hoeverre ouders het idee hebben dat hun kinderen stress ervaren zowel binnen als buiten school. Tevens zouden wij willen nagaan in hoeverre ouders denken dat er behoefte is aan educatie over stress in de vorm van lesmodules voor in de klas. Hierbij denken wij aan uitleggen wat stress is, hoe je het kunt herkennen, wanneer je het tegen kunt komen en wat je er eventueel aan kunt doen.

Zou u ons willen helpen en de vragenlijst willen invullen? Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 5 minuten:

https://qtrial2016q2.az1.qualtrics.com/SE/?SID=SV_5axOxbL28GMzri5

Met vriendelijke groet,
Sarah Sabri & Bernadette Kwa
Student assistenten marketing & communicatie
Amsterdam Stress Lab
[email protected]
www.amsterdamstresslab.nl

Angela67

Angela67

13-06-2016 om 12:15

vorm

hoi, ik vul 'm graag in.

Het valt me echter op dat ik niet zo goed snap of ik 'goed' invul want het licht 'rood' op maar of dat nou goed is? Het is even wennen dit invulsysteem (ipv vakjes aankruisen bijvoorbeeld).

Ik zie ook een fout in een antwoord staan (er staat een keer teveel 'geen'), namelijk bij het 3e antwoord op de vraag "In hoeverre heeft uzelf de behoefte aan voorlichting om te leren om gaan met stress bij uw kind?" Het eerste en het derde antwoord betekenen nu vrijwel hetzelfde.

Terwijl ik 'm invul heb ik wat moeite om te onderscheiden of jullie mij iets vragen als ouder van een kind met mogelijke stress en of ik iets als ouder wil weten hoe ik mijn kind kan helpen, of dat je me aanspreekt als ouder die zélf stress heeft.

Al met al, interessant onderwerp, maar ik hoop dat je de antwoorden goed met elkaar kunt vergelijken omdat ik dus niet alles even duidelijkt vind.

gr Angela

Magalí

Magalí

13-06-2016 om 12:32

Vreemde vraag

Ik vond het best een duidelijke enquête, alleen deze vraag niet: 'Zoekt u wel eens informatie over stress bij kinderen op internet?', antwoord: 'ja, op....'. Wat voor soort antwoord wil je dan? Een zoekterm, een site?

Sarah

Sarah

13-06-2016 om 13:54

Magali, dank voor jouw reactie. Met die vraag bedoel ik inderdaad een site..

Sarah

Sarah

13-06-2016 om 14:04

Stress reductie

Angela,

Bedankt voor uw reactie, wij zullen de verbeteringen toepassen.De vragenlijst is gericht op u als ouder die ziet dat haar/zijn kind stress ervaart en hoe u dat als ouder kunt herkennen en uw kind kan helpen.

Sarah

Sarah

13-06-2016 om 14:11

Inventarisatie stress reductie goede vragenlijst!!

Hierbij de vragenlijst met aanpassingen:
https://qtrial2016q2.az1.qualtrics.com/SE/?SID=SV_5axOxbL28GMzri5

Angela67

Angela67

13-06-2016 om 14:30

Sarah

Ik kijk even naar de nieuwe lijst, volgens mij zijn de ambiguïteiten er nog niet helemaal uit?
"Wordt er binnen de school van uw kind(eren) momenteel iets gedaan aan stress/ voorlichting over stress bij ouders?" Over wiens stress gaat deze vraag dan? Over mijn zorgen als ik zie dat mijn kind stress heeft?

En dat geldt misschien dan ook nog voor deze: "Naast uitleg over wat stress is (...) zijn er nog andere onderwerpen waarvan u denkt dat deze aan bod zouden moeten komen voor een module voor uw zelf?" >> dat is dan dus die module voor mij als ouder als ik zélf stress heb of als ik zorgen heb omdat mijn kind stress heeft?

gr Angela

Sarah

Sarah

20-06-2016 om 19:46

Angela, Het gaat steeds om uw zorgen als ouder, omdat u kind stresst.

Sarah

Sarah

20-06-2016 om 19:50

Beste Leden,

Ik wil graag hier een oproep voor de ouders van basischoolleerlingen om de vragenlijst in te vullen. Tot nu toe hebben de meeste ouders van middelbare schoolleerlingen de vragenlijst ingevuld.

Alvast bedankt!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.