Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Interviews voor afstudeeronderzoek

Mijn naam is Sterre en ik ben momenteel bezig met mijn afstudeeronderzoek. Ik studeer Creative Business aan de Hogeschool Utrecht en ik doe onderzoek naar - even simpel gezegd - menstruatie en alleenstaande vaders. Over hoe zij hun dochters (willen) helpen, voorbereiden en ondersteunen wanneer het gaat om ongesteldheid, om aan het einde van mijn onderzoek een informatiedoosje aan te leveren die vaders kan helpen. Ik ben op zoek naar óf alleenstaande vaders, óf experts op dit gebied, voor een kort (online) interview van rond de 10-15 minuten. Stuur me een berichtje if you would like to help out, thanks!

Loopt nog niet zo vlot he. Hier zitten voornamelijk vrouwen. Dus denk niet dat je single vaders treft. Probeer eens VIVA forum. Veel meer bereik. 

FruitMoeder schreef op 26-02-2025 om 15:24:

Loopt nog niet zo vlot he. Hier zitten voornamelijk vrouwen. Dus denk niet dat je single vaders treft. Probeer eens VIVA forum. Veel meer bereik.

En op het vivaforum zijn dit soort oproepjes helemaal verboden volgens de huisregels, dat is dus een vrij nutteloze tip.

Geen idee. Ze vraagt ook om een berichtje te sturen, niet om reacties hier. 

Dan zou ik eerder Reddit proberen. Daar zitten veel mannen, en niet alleen maar pubers.

sterrevdvoort

sterrevdvoort

27-02-2025 om 15:01 Topicstarter

Bedankt iedereen, ik heb het inderdaad ook op Reddit geplaatst maar kreeg dit forum als tip via via door, aangezien er weinig interesse is voor medewerking. Dacht gokje waard, maar duidelijk.

Ik denk dat je doelgroep heel klein is en dat je daarom weinig respons krijgt. Er zijn wel veel alleenstaande vaders met dochters, maar die dochters gaan bij menstruatievragen naar hun moeder, de ex van vader. 
Dus je zoekt eigenlijk weduwnaars met dochters waar de moeder uit beeld is. 

Annaniem2023 schreef op 27-02-2025 om 18:18:

Ik denk dat je doelgroep heel klein is en dat je daarom weinig respons krijgt. Er zijn wel veel alleenstaande vaders met dochters, maar die dochters gaan bij menstruatievragen naar hun moeder, de ex van vader.
Dus je zoekt eigenlijk weduwnaars met dochters waar de moeder uit beeld is.

Spijker op de kop!
Ik ben sinds maart 2024 gescheiden en heb een dochter van 15 maar we hebben het hier nooit over. Als ze hulp zou vragen over iets wat hier mee te maken heeft zou ik mijn best doen hoor maar hiervoor gaat ze echt naar haar moeder. Denk dat ze zich heel ongemakkelijk zou voelen om dit soort zaken met mij te bespreken. 

JohanV76 schreef op 28-02-2025 om 09:31:

[..]

Spijker op de kop!
Ik ben sinds maart 2024 gescheiden en heb een dochter van 15 maar we hebben het hier nooit over. Als ze hulp zou vragen over iets wat hier mee te maken heeft zou ik mijn best doen hoor maar hiervoor gaat ze echt naar haar moeder. Denk dat ze zich heel ongemakkelijk zou voelen om dit soort zaken met mij te bespreken.

En dat niet alleen. Als man weet je gewoon een heleboel dingen niet.

JohanV76 schreef op 28-02-2025 om 09:31:

[..]

Spijker op de kop!

Oh, ik heb me nooit ongemakkelijk gevoeld om het hier met mijn vader over te hebben. Sterker nog, mijn moeder is altijd het type geweest van ‘niet mekkeren, hoort erbij’. Mijn vader was veel begripvoller wat dat betreft. Wel of niet de pil heb ik ook met hem besproken, niet met mijn moeder. Niet gescheiden overigens.

Hier in huis zijn dochter en ik ook open naar man en zoon. Hoewel dochter met vragen wel bij mij komt. Man is opgegroeid met een moeder die al vrij jong wegens haar gezondheid haar baarmoeder moest laten verwijderen, dus daar was het nooit echt een gespreksonderwerp. Die heeft er dus ook niet veel verstand van.

Hoe dan ook, mannen weten natuurlijk nooit echt hoe het voelt/kan voelen. Maar ook als vrouwen onderling kun je je nooit helemaal in een ander verplaatsen. Mijn dochter is veel heftiger ongesteld dan ik, ik kan haar dus ook niet altijd goed raad geven.

Natuurlijk kan een vader een dochter wel wat uitleggen, maar praktische vragen als: hoe doe ik de tampon erin, hoe vaak moet ik hem verwisselen, zijn toch beter te stellen aan een andere vrouw.

Misschien een oproep plaatsen bij Ouder  alleen?

Annaniem2023 schreef op 28-02-2025 om 18:08:

[..]

En dat niet alleen. Als man weet je gewoon een heleboel dingen niet.

Hou op zeg. Het is 2025 niet 1825. Ik mag hopen dat elke man wel weet hoe menstruatie werkt en hoe een tampon werkt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.