Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Ik ben op zoek naar mensen die willen vertellen over hun ADHD of kind met adhd

Beste lezer,

Mijn naam is Merijn Olthof (25) en ik heb adhd. Ik ben een kleine tien jaar geleden gediagnosticeerd met adhd en de meeste problemen heb ik wel meegemaakt (problemen met leerkrachten, schoolachterstand, niet prettig voelen met de medicatie). De laatste jaren is adhd een steeds bekender fenomeen geworden en worden er steeds meer kinderen/ volwassenen gediagnosticeerd.

Maar wordt er ook op scholen genoeg rekening gehouden met adhd? Snappen leerkrachten het verschil tussen onwil en onmacht?

Voor mijn studie Journalistiek moet ik als afstudeeropdracht een documentaire maken en dat doe ik over school en adhd. Nu ben ik op zoek naar mensen die graag mee willen helpen om de misstanden rond adhd op te lossen en hun verhaal te vertellen.

Ik wil graag in beeld brengen hoe het kan dat adhd zoveel invloed heeft op schoolprestaties en gedrag. Maar ook wat helpt om de nadelen van adhd zoveel mogelijk in te dammen. En wat voor voordelen biedt adhd nu precies?

Bent u iemand met adhd die daar hinder van ondervindt, of juist niet, dan zou ik graag in contact komen met u. Hoe gaat u hier mee om en tegen welke problemen loopt u aan in het dagelijks leven?

Of ben u een ouder, met een kind dat adhd heeft en op school niet begrepen wordt. U ziet zelf dat uw kind het WEL wil maar het er gewoonweg niet uitkomt. En hoe zit het met die (zware) medicatie? Ook met u zou ik graag in contact komen.

Ook als u niet op camera zou willen reageren zou ik toch graag met u spreken/ mailen. Dat kan ook gewoon zijn voor vragen over mijn ervaringen met adhd, het is natuurlijk geen eenrichtingsverkeer. Wat zijn jullie ervaringen? En de hoofdvraag: Wordt er in het reguliere onderwijs genoeg rekening gehouden met ad(h)d'ers?

U kunt uiteraard hieronder reageren, maar ook mailen ([email protected]) of bellen/ sms'en/ whatsappen (telefoonnr verwijderd door forumbeheer).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.