Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-11-2015 om 09:32
Hallo,
Even mezelf voorstellen. Ik ben Tim, 34 jaar, papa van 2 kindjes, en student aan Vlerick Business school. Voor een eindwerk ben ik op zoek naar mensen die een korte enquête willen invullen (5 à 10 minuutjes).
https://nl.surveymonkey.com/r/DPBDMPB
Samen met enkele collega’s werk ik aan een online platform voor ouders van jonge kinderen. Doelstelling is om een video website te maken, met filmpjes van 1 minuut die ouders tonen hoe ze bepaalde leerstof makkelijk aan hun kind kunnen uitleggen. We mikken momenteel op ouders van kinderen in het lager onderwijs, en willen hen in staat stellen om huiswerk of (lichte) leerproblemen beter te begeleiden.
Het online platform kan je dus zien als een soort bijles voor ouders, op een eenvoudige, aantrekkelijke manier gebracht. De werktitel is Couch Coach, de visie is “geef je kind de juiste start, vanuit het gemak van je sofa”. De onderwerpen die we momenteel verder uitwerken gaan van leren lezen tot vraagstukken, breuken,...
We willen onze website educatief en pedagogisch verantwoord opbouwen, met een hoofdzakelijk gratis pakket. Met behulp van korte, instructieve filmpjes willen we ouders alvast op weg zetten. Daarnaast willen we ook een betalend ('premium') pakket uitwerken waar meer uitgediepte onderwerpen aan bod komen (bv. via langere filmpjes). We willen bovenal sociaal ondernemen, en een maatschappelijke nood beter ondersteunen.
Mocht dit je interesse wekken, kan je ons op de goede weg helpen door de enquête in te vullen.
Alvast bedankt!
Tim
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.