Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Hoe kinder-/familievriendelijk is mijn land?

Beste ouders,

ik ben een duitse studente. Zou je me heel even met mijn bachelorwerkstuk willen helpen? Ik vergelijk de institutionele factors van kind- en gezinspolitiek in Duitsland en Nederland met elkaar. Voor mijn werkstuk heb ik een vragenlijst opgesteld. Op die manier probeer ik de algemene stemming van beide landen vast te stellen wat ik heel goed kan verwerken in mijn conclusie. Dat duurt alleen 2 minuten!

Dank jullie wel

Groetjes,
Lisa

Link: https://www.umfrageonline.com/s/fff7a24

Gedaan!

Succes met je studie.

Lente

Lente

03-09-2016 om 10:37

Leuk onderwerp

.

studentlisa

studentlisa

03-09-2016 om 13:51 Topicstarter

Dank jullie!

Graag kunnen jullie de link verdergeven. Aan vrienden of familie met kinderen.

Egel

Egel

03-09-2016 om 15:11

leuk, maar

Beste Lisa,
Prima korte enquete, maar er staat wel iets in wat in Nederland niet van toepassing is:

==
Welk soort van opvang heb je voor je kind(eren) gekozen (voordat ze naar school gingen/gaan)?
*Kleuterschool
*Kinderdagverblijf
*Thuis (door dagmoeder, oma etc.)
==

Ten eerste, het belangrijkste: de kleuterschool is een onderdeel van school, het heet al sinds (ik dacht) 1985 geen 'kleuterschool' meer. Je gaat in Nederland in principe naar school vanaf 4 jaar en daarvóór kun je niet naar een school.
Je kunt inderdaad je kind naar het kinderdagverblijf/creche brengen - voor 1 tot 5 dagen per week. Kind kan ook naar de 'peuterspeelzaal' gaan, maar dat wordt meestal niet als opvang gezien voor werkende ouders. Dat is 3 uurtjes spelen op 2 of 3 ochtenden.
Het woord 'dagmoeder' is mij ook onbekend, ik denk dat je 'gastmoeder' bedoelt.
Daarnaast is het wel 'vrouwelijk' georiënteerd: gastmoeder, oma....het kan ook opa zijn. Of door één van de ouders zelf.
En misschien werkte één van de ouders niet, of allebei maar half, waardoor er géén opvang nodig was.