Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Hoe kijk jij televisie?

Pssstt ik heb jouw hulp nodig... Ja die van JOU!

Daarom dat ik hier graag een oproepje zou willen doen om mij te helpen met afstuderen door mijn enquête in te vullen. Ik hoop dat jij 5 minuutjes de tijd hebt om mij te helpen!

Voor mijn studie International Media & Entertainment management ben ik bezig met een onderzoek naar het televisie kijkgedrag van jullie (20 tot 49 jaar). De resultaten worden gebruikt door het televisie productiebedrijf IDTV om hun programma's aan te passen op het kijkgedrag en wensen van de televisiekijker.

De enquête duurt niet langer dan 5 minuten, dat beloof ik!
Dus ik hoop dat je een paar minuutjes over hebt.

https://nhtv.eu.qualtrics.com/SE/?SID=SV_0PXX1TO7sTAGGdn

Joanne21

Joanne21

23-04-2016 om 16:43 Topicstarter

Feedback

En als er feedback is op mijn enquête hoor ik het natuurlijk ook erg graag, leer ik alleen maar weer van!
In ieder geval, voor degene die hem hebben in gevuld heel erg bedankt!

angel3

angel3

23-04-2016 om 16:49

gedaan

Hey psssst....ik heb het ingevuld maar ben geen kind meer.....Bijna om die reden overgeslagen

Multitasken

Je gaat er in je onderzoek vanuit dat mensen tijdens het tv kijken met een ander device erbij, er een relatie is met het programma. Of dat nou via een app van dat programma is of om op social media met onbekenden of bekenden over het programma te praten. Ik zit, als ik al tv kijk, vaak met de laptop op schoot iets heel anders te doen (forummen, mailen, Instagram en Pinterest te bekijken) en luister alleen naar de tv of kijk met een half oog. Of ik zoek iets op Google wat ik mij naar aanleiding van de uitzending afvraag.

skik

Sorry te oud

Dus ik doe niet mee.

Mijntje

Mijntje

23-04-2016 om 17:09

afschrikken

Ja dat Pssst schrikt wel af. Dat heb je natuurlijk geleerd op een copywriting cursus, dat je daarmee opvalt, maar dan moet je wel letten op de doelgroep
Best ok enquete verder, alleen kijk ik bepaald soort programma's nooit en dat kon ik niet aangeven (gewoon omdat ik het stomme programma's vind)

Anna G.

Anna G.

23-04-2016 om 17:19

vraag 3

Ben bij vraag 3 afgehaakt omdat ik niet meerder opties kon kiezen. Soms gebruik ik tijdens het tv kijken de telefoon, soms de ipad en soms de laptop...

Moni

Moni

23-04-2016 om 17:44

Ik vond de voorkeurlijst vervelend

dat je dingen op volgorde moet zetten hoe belangrijk je programma's vindt.
Ik kijk bijna nooit bewust TV om iets speciaals te zien op het moment dat het uitgezonden wordt. Eigenlijk had ik één item op 1 en de rest allemaal samen heel erg onderaan.
Ik miste de vraag hoeveel uur ik tv kijk per week of gemiddeld per dag.
En dan die uren verdeeld over tv kijken terwijl het uitgezonden wordt, tv van opname of tv via uitzending gemist.

Serwe

Serwe

23-04-2016 om 18:14

Feedback

Bij sommige vragen miste ik de mogelijkheid om een neutraal antwoord te geven. Nu werd ik 'gedwongen'om te kiezen en dan kloppen de resultaten natuulijk minder goed.

Magalí

Magalí

23-04-2016 om 19:05

Eens...

...met iedereen hierboven. Ik ben ook afgehaakt. Ik kijk bijna alleen films en eens een enkel amusenentprogramma, dus ik kon weinig met je enquête.

Marietje

Marietje

23-04-2016 om 20:34

Ook afgehaakt

Mijn eerste reactie op de titel hoe ik tv kijk is: liggend op de bank.

Ik wilde ook neutrale antwoorden geven.
Ik zit meestal op diverse fora. En niet op Facebook o.i.d.

tynt

tynt

23-04-2016 om 20:53

enquête

ingevuld! Prima te doen.

Imogen

Imogen

24-04-2016 om 08:24

ingevuld

Leuke enquête

Juno

Juno

24-04-2016 om 13:36

Pff

Ik blijf voor geen enkel tvprogramma thuis en van het lijstje van programma's waar ik uit kan kiezen heb ik 90% nog nooit gezien. Wel van gehoord maar lijkt me niet boeiend. Ik ben denk ik de enoge Nederlander die nog nooit boer zoekt vrouw heeft gezien.

bieb63

bieb63

24-04-2016 om 19:43

Ik ben een ouderwetse tv kijker

Dus prima te doen! Ik kon overal aangeven dat ik tijdens het tv kijken in principe niet bezig ben met andere dingen (of social media). Als ik naar een serie, documentaire, show, film of praatprogramma kijk, dan kijk ik daarna (net als vroeger...). En ik kijk zeker niet uren tv, maar ik kijk naar iets wat ik leuk vind of interessant. En als er niets is, dan ga ik wat anders doen (bijv. social media...). Maar tv kijken is voor mij in principe net als een boek lezen. Tijdens een boek lezen ga ik ook niet bezig zijn met social media. Geen bal aan, snap het niet.

Magalí

Magalí

24-04-2016 om 20:42

Juno

Er zijn er minstens twee die nog nooit Boer zoekt vrouw hebben gezien!

Noet

Noet

24-04-2016 om 20:43

ik heb het ook nog nooit gezien.

Ik zal eens naar de enquete kijken.

Noet

Noet

24-04-2016 om 20:53

ingevuld maar

bij vraag 3 gebruik ik best meerdere dingen tegelijk, dat kun je niet aangeven.

Bij vraag 5 ga je er vanuit dat je de app bij een programma gebruikt, die gebruik ik uit principe niet.

9: had ik ook graag een optie gehad dat ik niet voor programma's thuis blijf

nou ja, dat soort opmerkingen dus.

bieb63

bieb63

24-04-2016 om 22:33

maar

waarom kijkt iemand naar een tv programma/film en is ondertussen met andere dingen bezig? Ik snap het niet....

Noet

Noet

24-04-2016 om 23:01

Nou

omdat je een film al een aantal keer gezien hebt en vooral van de muziek geniet.
Omdat het programma lang duurt en niet alles even interessant is bv bij het journaal of zo'n praatprogramma met wisselende onderwerpen.

Omdat je gezelschap jou er graag bij wil hebben maar jij de film/programma niet zo interessant vind. (De Voice bijvoorbeeld, erg leuk om daar op gezette momenten "Irritatiefactortje" van Jochem Meijer door te knallen via de chromecast)

Daarom ben ik groot fan van uitzending gemist: lekker doorspoelen.

Noet

Noet

24-04-2016 om 23:03

o en

ik ga ook niet echt zitten voor TV, het is meer iets voor de achtergrond dat je hapsnap mee neemt zoals radio. (maar die is al weg, tv staat op de nominatie, wij kijken vooral op laptop, tablet of telefoon)

wat ik wel live kijk

Gisteren, laatste stuk van de Bekerfinale omdat ik weet dat zoon in de Kuip zit. En dan even een fotootje appen over en weer. Leuk.

Ik kijk zelden meer tv. Meestal iets op de tablet. Een enkele keer uitzending gemist. Thuisblijven voor tv is iets van vroeger.

bieb63

bieb63

25-04-2016 om 09:41

Oh....

"Thuisblijven voor tv is iets van vroeger." Dat is weer wat anders natuurlijk, ik blijf er zeker niet voor thuis.

Stenna

Stenna

26-04-2016 om 20:17

jullie kijkgedrag

is toch niet helemaal als "jullie" bedoeld. Ik ben boven de 49, dus "mag" niet meedoen (waarom eigenlijk)?

ps. ik heb ook nog nooit boer zoekt vrouw gezien. Dus al 3!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.