Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Gezond bewegen kun je leren!

Hallo!

Ik ben 4de jaars Oefentherapie Cesar studente en er is ons gevraagd een businessplan te schrijven.
Ik wil een organisatie op zetten die zomerkampen en ouderavonden organiseert voor kinderen tussen de 8 en 12 jaar oud, die kampen met overgewicht.

De focus ligt op plezier in bewegen, het creëren van een positief zelfbeeld en gezond en lekker eten.
Tijdens het kamp worden spellen gedaan, gesprekken aan het kampvuur gehouden, samen gekookt en nog veel meer.

Het kamp zal begeleid worden door een afgestudeerde oefen- of fysiotherapeut en een kinderpsycholoog. Zij worden ondersteund door een team van ouderejaars studenten van Oefentherapie, Fysiotherapie, Diëtiek, Psychologie en de Koksopleiding.

Het doel is dat kinderen en ouders uiteindelijk ondersteund worden door een multidisciplinair team en dat het kind er niet alleen voor staat.

Nu ben ik heel benieuwd wat jullie, als ouder en als potentiële doelgroep vinden van het idee. Waar zitten vragen, waar zitten suggesties?

Groetjes,

Eveline

Welmoed

Welmoed

04-10-2017 om 16:26

Heideheuvel Hilversum

Ga eens bij Heideheuvel in Hilversum kijken, die doen dit al. Waarom het wiel uitvinden?

Kaaskopje

Kaaskopje

04-10-2017 om 20:17

Welmoed

Het is een opdracht vanuit haar opleiding. Kopiëren wat er al is, lijkt me geen goed idee. Juist door het wiel zelf opnieuw uit te vinden zou het zomaar kunnen dat ze met ándere ideeën komt dan wat al bestaat. Als iedereen bij iedereen blijft afkijken gebeurt er nooit iets nieuws.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.