Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Gezinnen gezocht (Erasmus Universiteit)

Beste ouders,

Onderzoekers van de Erasmus Universiteit Rotterdam zijn op zoek naar gezinnen met een kind dat momenteel in Groep 8 zit, voor hun onderzoek Van Basisschool naar Brugklas. Jongeren en gezinnen die meedoen aan dit onderzoek worden hiervoor beloond.

Met dit onderzoek willen we graag beter begrijpen hoe gezinsleden - jongere die momenteel in groep 8 zit, moeder en vader - met elkaar omgaan tijdens de overgangsfase van Groep 8 van de basischool naar de eerste klas van de middelbare school.

Deelname aan dit onderzoek houdt in dat uw kind dat momenteel in Groep 8 zit, moeder & vader een aantal keer online vragenlijsten invullen. Meer informatie over het onderzoek vindt u op: http://www.vanbasisschoolnaarbrugklas.nl

Vragen of opmerkingen over dit onderzoek kunt u via de site stellen, of natuurlijk hier!

Alvast bedankt voor uw reactie,

Amaranta de Haan

Universitair Docent Orthopedagogiek
Erasmus Universiteit Rotterdam

40er

40er

07-02-2017 om 16:16

Goh

Alweer?
Vorige keer was het zo chaotisch en is de beloofde vergoeding niet eens volledig uitbetaald. Hoop voor diegenen die nu mee doen dat het wel goed gaat!

vanbasisnaarbrug

vanbasisnaarbrug

07-02-2017 om 17:37 Topicstarter

Reactie

Beste mevrouw, meneer,

Het spijt ons te horen dat u deze ervaring heeft met dit onderzoek. Als u contact opneemt met mij, kan ik voor u uitzoeken waarom de beloning niet volledig is uitbetaald, en ervoor zorgen dat dit alsnog gebeurt.

Vriendelijke groeten,

Amaranta

Was idd erg rommelig

Heb vorige keer meegedaan. Heb maanden na de eerste ronde niets gehoord. Verscheidene malen moeten mailen. Onderzoek werd uiteindelijk niet afgemaakt. Vergoeding voor het eerste deel is uiteindelijk wel betaald, maar daar moest ik zelf achteraan.
Eea kwam zeer amateuristisch over.

vanbasisnaarbrug

vanbasisnaarbrug

09-02-2017 om 12:00 Topicstarter

ervaring

Beste Anneque,

We zullen uw ervaring meenemen bij het uitvoeren van de volgende ronde van het onderzoek.

Vriendelijke groeten,

Amaranta

Amaranta

Zou ik doen, want in de kern is het natuurlijk wel een leuk onderzoek!
Let er vooral op dat mails van respondenten beantwoord worden en dat je niets belooft wat je niet waar kunt maken.

Dus als deel twee van het onderzoek nog niet vaststaat, wees dan wat voorzichtiger en spreek over "waarschijnlijk", of "we zijn bij voldoende deelname van plan.... etc".

Succes!

mijk

mijk

09-02-2017 om 15:54

maar ik ga dit dus nu niet doen.

Dochter twijfelt zelf omdat omdat ze bang is dat ze het dan vergeet en dat heel serieus neemt. Zou het extreem sneu vinden als de volwassen tegenpartij de boel minder serieus neemt dan zij zelf. Het is een behoorlijke inspanning voor het kind tenslotte!

Mijk

Egel

Egel

09-02-2017 om 19:41

idem

Ja, ik was vorige keer ook helemaal niet tevreden. De onderzoekster stapte volgens mij ook over van de universiteit Utrecht naar de Erasmus universiteit en het verliep rommelig.

Het heeft mijn kijk op deze tak van het psychologie-onderzoek weer een stapje negatiever gemaakt.

Ik zou het dus ook afraden aan meelezers hier. Vorige keer waren er voor exact hetzelfde ten slotte ook weinig of geen conclusies.

maria

maria

09-02-2017 om 23:28

ook ontevreden

Eerlijk gezegd weet ik het niet meer precies, volgens mij is geplande vervolg ook niet doorgezet en vergoeding ook niet goed geregeld, zal eens navragen bij dochter. Kan me wel wat chaos herinneren.
En wat ik me kan herinneren is dat dochter het een heeel saai onderzoek vond met steeds maar dezelfde vragen. (in iets ander jasje) Ze was blij toen het klaar was.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.