Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Bruce

Bruce

09-06-2016 om 11:48

Evaluatie van een folder

Beste ouders,

Wij zijn bezig geweest met het maken van een folder over zakgeld geven en hoe reclame inspeelt op kinderen. De doelgroep zijn ouders van kinderen 6-12 jaar
Deze folder hebben we gemaakt in het kader van het Budgetcoaching bij ons op school.

Wij zijn nu op zoek naar ouders die aan de hand van de folder een enquete in willen vullen met hun mening over de folder.
Dit mag ook anoniem.

Heeft u interesse kunt u een mail sturen naar [email protected] dan zullen we u de folder en enquete toesturen.

Vriendelijke groet,

Bruce
Michelle
Andrea

Beste Bruce,
Waarom zet je je enquête niet online? Ik vul hem graag voor je in, maar wil dat dan wel anoniem doen.
Succes!

Bruce

Bruce

09-06-2016 om 15:44

Reactie

Beste Paro,

De enquête staat nu online en kan worden ingevuld via de volgende link: http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=283648

Enige probleem is dat wij de folder niet kunnen uploaden naar de enquête, die zou ik dus alsnog per mail moeten versturen gezien het een PDF-bestand is.

Zouden wij de folder naar u toe mogen mailen?

Vriendelijke groet,

Bruce
Michelle
Andrea

triva

triva

09-06-2016 om 18:03

folder

Ook ergens online zetten...

Bruce

Bruce

09-06-2016 om 18:54

Folder en enquete nu online!

Hoi iedereen,

Het is ons toch gelukt om zowel de folder als de enquête online te zetten.
Deze staan op www.budgetcoachingopdracht.jouwweb.nl
Daar staat een kopje brochure waar de folder te zien is en een kopje enquête met een link naar de enquête.

Alvast hartelijk dank voor het invullen!

Vriendelijke groet,

Bruce
Michelle
Andrea

angel3

angel3

09-06-2016 om 19:32

goed gedaan

Jullie schakelen snel. Leuk dat het gelukt is. Heb het ingevuld. Maar de tekst van de folder is echt veeeel te veeel naar mijn mening. En de enquete met alleen ja en nee ook best lastig.

Netjes!

Leuk dat het gelukt is, dat hebben jullie snel geregeld! Ik heb de enquête ingevuld.

Ik was wel verbaasd over de opmerking dat je nooit tussendoor extra zakgeld mag geven, maar je kind zo nodig wel wat kunt lenen. Zou je willen vertellen wat daar voor gedachte achter zit? Zegt het NIBUD dit ook? Ik doe het eigenlijk precies andersom: ik heb ook wel eens een financieel mazzeltje, en zo wil ik zoon als ik een goede bui heb wel eens wat geven, maar lenen doen we niet. Als je iets wilt en je hebt er geen geld voor, moet je sparen. Ik probeer hem toch wel bij te brengen dat geld lenen eigenlijk alleen voor studie of huis verstandig is. Ben benieuwd waarom ik het fout doe.

Succes met jullie opleiding!

Triva

Triva

09-06-2016 om 23:39

paro

Wellicht omdat je kind nu kan leren hoe vervelend het is om later terug te betalen? Iets waarvan je niet wil dat je kind daar later achterkomt als het gaat om een Iphone? Ik heb het niet gelezen nog, wilde dat morgen doen, maar stel dat je kind iets graag wil hebben en is daarvoor aan het sparen maar opeens is het product in de reclame voor een tientje goedkoper. Ik denk dat het dan beter is dat je je kind het resterende bedrag leent dan dat je het kind, alleen voor dat product, extra geld geeft. Je bent vrij om je kind extra geld te geven als het niet daarom vraagt omdat het product toevallig in de reclame is. Voel je het verschil?

Twee onderwerpen

Ik zou deze onderwerpen liever scheiden. Of het gaat over zakgeld of het gaat over reclame en verleidingen.
Verder denk ik dat zo'n folder een leidraad is en dat je het beste kunt beoordelen wat jou kind nodig heeft om te weten om goed met geld om te gaan.
Het kan wat rigide overkomen als je je kind vraagt om terug te betalen wat door omstandigheden extra uitgegeven wordt.
Het alsof doen, zelf bank spelen, vind ik hier niet zo nodig.
Kinderen krijgen al vanaf jonge leeftijd zakgeld. Hebben sparen en uitgeven al op de basisschool geleerd en kennen zichzelf goed hoe het met geld gaat.
De dingen die ik mij herinner van reclame en benodigde uitleg daarbij waren als ik toch meekeek met de kinderen of als ze mij erbij haalden. Wat ik ze vertelde. Als het over geld gaat moet je bij mij zijn.
Dochter is altijd zeer spaarzaam en zoon wat te royaal.
Dat is voor mij soms navigeren. Soms geef ik dochter wat extra's en zoon wat minder vanwege de extra's die hij al gehad heeft.
Zoon krijgt geen zakgeld meer, hij heeft een beurs, maar in de tijd dat hij nog zakgeld kreeg vroeg hij zelf om het per week te geven omdat het anders te snel door hem uitgegeven werd. Inmiddels heeft hij geleerd zich wat meer te beheersen hoewel zijn maand nog weleens langer duurt dan zijn geld.
In de meeste gevallen is het dan gewoon op maar als er een kritieke uitgave is zoals leermiddelen dan spring ik wel bij.
Overigens uitgaven waar ik volledig achter sta aan extra leermiddelen, knutselmiddelen, nieuw beddegoed, benodigde kleding die ineens noodzakelijk blijkt.

Sparen

Veel banken hebben voor basisschoolkinderen een ding om mee te sparen. Dat hebben we hier ook gedaan. Dat vond ik wel geschikt om over geld te praten, geld te tellen. Sparen aan te moedigen. Leren omgaan met geld en de bank.

https://www.youtube.com/watch?v=LBh7D_WHwyM

'Ons' model kan ik niet meer vinden, dat is nu te ouderwets geworden denk ik.

Triva

Als iets in de aanbieding is vlak voor kind het bedrag bereikt heeft zou ik inderdaad misschien wat schuiven in mijn principes en even uitlenen, met afspraken, maar waarschijnlijk vooral laten bijverdienen met klusjes. Advies in folder is echter heel duidelijk: geef nooit tussendoor extra. En dat vind ik vreemd.

Ah...

Nog eens teruggelezen. Het gaat over 'op=op', wat als halverwege de week het geld op is, en ja, dan is het een goed advies om niet extra aan te vullen. Ik heb een zoon die drie jaar gespaard heeft voor iets heel duurs, en die heb ik daar zo af en toe wel eens mee geholpen door bijvoorbeeld statiegeldbonnetjes zijn kant op te schuiven, zie daar ook niets kwalijks in. Maar dat werd dus ook niet bedoeld.

Ik hád altijd goede punten voor begrijpend lezen. Bruce, misschien een bijzin à la 'Geef dus nooit extra zakgeld ALS HET GELD HALVERWEGE DE WEEK OP IS' er nog bij? Voordat er meer niet-lezers zijn zoals ik, die dit al te serieus gaan nemen?

Lente

Lente

10-06-2016 om 10:14

Wat zijn jullie actief!

Jullie lossen heel snel de praktische problemen op om deze enquête in te vullen.
Dat heeft mij gemotiveerd om mee te werken.

Hebben jullie een proefronde gedaan met enkele ouders die nu kinderen hebben tussen 6-12 jaar?

tante Sidonia

tante Sidonia

10-06-2016 om 11:18

het kan aan mij liggen

mar ik kan niet in de brochure. Alleen de voorkant, als ik doorklik is het niet availebel

Hanne.

Hanne.

10-06-2016 om 13:57

had ik ook

Ik kon er ook niet in (op mobiel) op de pc lukt het wel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.