Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Dennis

Dennis

23-05-2016 om 16:27

Enquête gericht naar het geven van jou mening in een poll

Hoi allemaal,

Ik ben Dennis, student aan het Fontys in Tilburg en heb deze korte enquête als onderdeel van mijn eerste jaars assessment.

Mijn assessment is gericht om te onderzoeken of er eventuele interesse is naar een concept. Het concept gaat over het geven van jou mening over trending personen/objecten in de vorm van een soort poll.

Deelname is volledig anoniem. Het zijn in totaal 14 korte (meerkeuze)vragen en zal niet meer dan ± 5 minuten van uw tijd duren. Alvast hartelijk dank voor uw deelname!

https://meningen.typeform.com/to/LIS4ux

Frik

Frik

23-05-2016 om 16:39

taal

Beste Dennis, wat een ontzettend onduidelijke oproep.

Enquête gericht naar (naar --> op) het geven van jou (jou = bezittelijk voornaamwoord dus dat schijf je als........ jouw) mening in een poll (in een enquete vraag je altijd naar een mening en een poll is een Engels woord voor enquete of vragenlijst, dus je zegt hier eigenlijk helemaal niks)

Hoi allemaal,

Ik ben Dennis, student aan het Fontys in Tilburg (komma achter Tilburg om de bijzin af te sluiten) en heb (heb je deze enquete gemaakt, gekopieerd, gedownload, ontworpen, bedacht of heb je hem gewoon in je bezit?) deze korte enquête als onderdeel van mijn eerste jaars (eerstejaars is aan elkaar) assessment.

Mijn assessment is (het woord erop ontbreekt) gericht om te onderzoeken of er eventuele (eventuele is een overbodig bijv nmw) interesse is naar (interesse heb je in iets, niet naar iets) een concept. Het concept gaat over het geven van jou (jou = bezittelijk voornaamwoord dus dat schijf je als........ jouw) mening over trending personen/objecten in de vorm van een soort poll. Deze hele zin is onbegrijpelijk. Wat onderzoek je nou? Een concept? Een enquete in de vorm van een concept? Een poll in de vorm van een concept?

Deelname is volledig anoniem. Het zijn in totaal 14 korte (meerkeuze)vragen en zal niet meer dan ± 5 minuten van uw tijd duren. Alvast hartelijk dank voor uw deelname!
Niks mis met die laatste twee zinnen, al sprak je me eerst aan met jij en nu met u.

Zo, dit was mijn mening.

Dennis

Dennis

23-05-2016 om 17:04

RE: Frik

Bedankt voor uw reactie Frik.

Ik moet zeggen dat ik verbaasd ben in de hoeveelheid spelling fouten die u bent tegengekomen. Ondanks dat ik de getypte zinnen vaak herhalend doorlees en probeer deze zo duidelijk mogelijk te formuleren, blijft het helaas toch één van mijn zwakke punten.

De enquête is bedoelt om te kijken hoe mensen omgaan met het invullen van polls in het algemeen. Het gebruik van een poll is onderdeel van het concept waar ik mijzelf op school mee bezig hou.

Ieder geval, bedankt voor uw mening en excuses voor de onduidelijkheden die u bent tegengekomen.

Stenna

Stenna

24-05-2016 om 23:54

flauw maar toch zinvol

Frik heeft wel een beetje een punt hier, Dennis. Het is op zich wat flauw om studentenoproepjes op spelfouten te gaan corrigeren, zou ik zelf niet doen, maar in jouw geval gaat het veel en veel verder dan wat spelfouten. Het is vrijwel onbegrijpelijk wat je schrijft, qua woordgebruik en zinsbouw. Ik verbaasde me er ook over en vroeg me na drie keer lezen nog af wat je nou wilde zeggen. Kan het zijn dat je ofwel niet nederlandstalig bent ofwel dyslexie of iets dergelijks hebt? Mijn tip: laat je tekst even lezen door iemand (een van je ouders, een vriend/vriendin, een studiegenoot of je begeleider/mentor) voor je 'm online publiek zet.

jouW mening

eens met Stenna.

Appen met je vrienden - dan komt het allemaal niet zo krap, als het goed is snappen ze je wel. Maar als je een onderzoek wilt doen, pak het dan serieus aan, ook als het om taalgebruik gaat.

Dennis

Dennis

28-05-2016 om 20:17

Mee eens

Ik ben het met jullie eens en ik heb hier veel van geleerd! Dit neem ik zeker mee voor in mijn reflectie verslag. Helaas is mijn dyslexie toch wat erger dan gedacht. Maar dit is wel een goed bewijs ervan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.