Onderzoeks-oproepen en enquêtes
Student Communicatie
12-01-2016 om 17:01
Enquête: Gebruik digitale apparaten door jonge kinderen
Beste ouder(s),
Voor mijn opleiding communicatie heb ik een essay geschreven over een trending onderwerp, en doe daarbij een kort onderzoek naar het bewustzijn van ouders omtrent dit onderwerp.
Terwijl de baby's van nu naast kruipen al met swipen bezig zijn, discussiëren de volwassenen over of dit wel of niet verantwoord is. Het concept van de digitale school boekt succes in het buitenland terwijl wetenschappers nog strijd voeren over hun gelijk. En open blijft de vraag, wat als deze baby's volwassen zijn? Technologie verovert razendsnel ons nageslacht terwijl onderzoek nog in de kinderschoenen staat.
Na bovenstaande conclusie ben ik benieuwd naar wat jullie van dit onderwerp weten in deze warboel van feiten, fabels en onbeantwoorde vragen? Geef jij je telefoon of iPad aan een kind?
Alvast bedankt!
https://docs.google.com/forms/d/1yI0-rojUrYSpcpwYb5Tw6zlCGOP8U5wiyEpgjYCH2Us/viewform?c=0&w=1
MamavanSenH
12-01-2016 om 17:32
Ha!
Dat is er nu echt eentje voor mij. Aangezien ik er soms heel raar op aangekeken word dat onze kinderen van 1 en bijna 3 nooit op mijn telefoon mogen spelen. En dat de oudste nog geen spelletjes op de computer mag spelen. Alsof dat ontzettend gek is.
Leen13
12-01-2016 om 18:39
Tja
Een lange lijst van negatieve gevolgen en een kort lijstje van mogelijk positieve gevolgen. Dan weet je wel waar de onderzoekers staan.
Ach ja, veel onderzoek is gewoon het bevestigen van de eigen mening.
Leen13
12-01-2016 om 18:49
Gebruik op OOL
http://www.mediaopvoeding.nl/achtergrondinfo/0-3-jaar
Ontwikkelingskenmerken 0-3 jaar
door: prof.dr. Peter Nikken (2011)
Media advies gerelateerd aan de (jonge) leeftijd.
dc
12-01-2016 om 22:49
sturend
sorry hoor, maar je stuurt de enquete. Bovendien mis ik je bronnen. Ik heb echt nooit bewezen gezien dat digitale apparaten ADHD veroorzaken, waar heb je dat vandaan? En je zegt "Het gebruik van digitale apparaten heeft op zich al een waslijst aan gevolgen:"
Met deze zin zeg je dus dat alle kinderen die digitale apparaten gebruiken, al deze gevolgen ondervinden. Sorry?
Ik heb hem ingevuld, maar kan nu al zeggen dat je resultaten niet te vertrouwen zijn.
Leen13
12-01-2016 om 22:53
O communicatie
Misschien is het wel een opdracht om te zien hoe manipuleerbaar ouders zijn? En hoe goedgelovig? Vertrouwend op de 'deskundige' onderzoeker?
mijk
12-01-2016 om 23:14
bizarre enquête inderdaad
Sturend en vol nergens op gevqseerde meningen due als feiten gebracht worden
Student Communicatie
13-01-2016 om 16:49
Bedankt
Bedankt voor uw reacties.
Het doel van mijn enquête is inderdaad om te achterhalen wat ouders weten, wat hun bewustzijn is omtrent dit onderwerp. Ik draag daarbij geen feiten aan, maar noem de gevolgen waarover gespeculeerd wordt. Ik heb dit naar aanleiding van uw feedback ook anders omschreven. Bedankt daarvoor.
Egel
13-01-2016 om 22:48
haha!
Hoeveel tijd denk je dat je kind van 'digitale devices' gebruik maakt? Maak een schatting.
En dan moet je het aantal uren, minuten en seconden invullen!
Ik schat 5 uur en 4 seconden. Gemiddeld dan, he.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.