Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Enquete oververmoeidheid bij nieuwe ouders

Beste ouders,

Samen met m’n projectgroep van de TU delft doe ik onderzoek gericht op het slaappatroon van nieuwe ouders en de manier waarop dit de intimiteit tussen hen beïnvloedt. Het komt vaak voor dat de intimiteit tussen de ouders na de bevalling verminderd is. Een van de redenen hiervoor is de oververmoeidheid veroorzaakt door een ander slaappatroon en het nachtelijk ontwaken.

We willen een product gaan ontwerpen dat oververmoeidheid vermindert en daarmee intimiteit bevordert. Hiervoor hebben we een enquête opgesteld met vragen die ons inzicht geven in dit probleem. Het zou ons erg helpen als u deze enquête zou willen invullen. Het is volledig anoniem, duurt 5 minuutjes en de resultaten worden alleen gebruikt voor dit project. Alvast bedankt!

https://goo.gl/forms/UsvbZJBMRRsZtD9w1

Lente

Lente

05-03-2018 om 16:29

Deze enquete is al geplaatst

gemeld

alejandra

alejandra

05-03-2018 om 16:49 Topicstarter

Excuus

Dat klopt, m'n eerdere bericht die in het verkeerde rubriek stond kan ik niet verwijderen helaas. Daarnaast is dit de nederlandse versie.

Lente

Lente

05-03-2018 om 17:02

Je kunt forumbeheer benaderen om een bericht te verwijderen.

zie rechts bovenaan de link naar contact forumbeheer

rode krullenbol

rode krullenbol

05-03-2018 om 18:44

Wat ik me afvraag

Verstoor je met zo'n alarmsysteem niet 'moeder natuur'? Baby's horen toch te (leren) huilen om aan te geven dat er iets is? Het lijkt me belangrijk dat zij van geboorte af aan goed leren te communiceren. Maakt dat niet ook deel uit van het hechtingsproces? Enfin; ontneem je de baby's geen kansen om zich te ontwikkelen du moment dat je de verantwoordelijkheid om te waarschuwen overdraagt aan een apparaat?

Antenne

Bij zon klein kind gaat er bij jezelf een antenne aanstaan. Ik wist al lang voordat het zo was dat mijn kind wakker werd, ik merkte een verschil in ademhaling in beweging en geluid. Ik zou ook niet vertrouwen op een technisch hulpmiddel. De techniek heeft zo haar mogelijkheden tot falen. Daar moet je over het algemeen veel geduld mee hebben.

Niki73

Niki73

06-03-2018 om 12:18

Is normaal!

Is het niet heel normaal dat de intimiteit afneemt in de periode na de bevalling? Het vrouwenlijf moet eerst herstellen voordat het een nieuwe zwangerschap goed aankan en daarom hebben vrouwen van nature minder zin in seks de eerste maanden of zelfs nog langer. Ze zeggen niet voor niks: 9 maanden zwangeren, 9 maanden ontzwangeren. Het slaaptekort en gebrek aan libido gaan weer over, helemaal vanzelf.

Ik vind het heel gevaarlijk hier apparatuur op los te laten. De communicatie tussen moeder en baby is zo subtiel en natuurlijk. Dat moet je niet willen verstoren of digitaliseren.

alejandra

alejandra

06-03-2018 om 13:50 Topicstarter

Dit is niet het geval

@rode krullenbol Baby's gebruiken het huilen als een laatste redmiddel. Voordat de baby gaat huilen heeft de baby al signalen afgegeven van ongemak die dan niet begrepen zijn door de ouders. Vanuit de 'moeder natuur' gezien brengt de baby met huilen / veel lawaai maken ook zichzelf en zijn omgeving in gevaar. Met andere woorden, de vaardigheid met communiceren wordt hiermee niet benadeeld.

alejandra

alejandra

06-03-2018 om 13:54 Topicstarter

Bij afwezigheid van bijv. co-sleeper

@AnneJ Dit hebben wij inderdaad ook vernomen van andere moeders. Ons product zal dan ook vooral zijn voor baby's die niet naast hun ouders slapen of zelfs in een andere kamer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.