Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Erik

Erik

07-04-2017 om 14:57

Deel jij weleens kinderfoto's op Facebook? En wil je een goed doel steunen?

Beste ouders,

Voor mijn afstuderen ben ik bezig met een onderzoek naar sharenting. Dit is een samengestelde term van 'sharing' en 'parenting' en komt eigenlijk neer op het delen van foto's van kinderen door hun ouders op sociale media. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ouders die een foto van hun kind(eren) op Facebook zetten.

Ik kan hierbij jouw hulp goed gebruiken! Ben jij namelijk de ouder van (minimaal) één kind jonger dan 13 jaar en heb jij een Facebook profiel? Dan ben ik naar jou op zoek! Ter verduidelijking: als je een kind van 11 en een kind van 15 hebt val je dus binnen de doelgroep voor het onderzoek. Dit geldt dus ook als je bijvoorbeeld twee of meer kinderen van jonger dan 13 jaar hebt.
Let op: zelfs als je binnen de doelgroep valt maar nooit foto's via Facebook deelt heb ik jouw inbreng nodig!

Wat moet je doen?
Ik zou graag 5-10 minuutjes van je tijd willen hebben om de survey in te vullen. Hoe meer mensen het invullen, hoe groter mijn groep respondenten is. Daarmee wordt mijn onderzoek ook sterker.

Wat levert het mij op?
Het levert naast goede karma en heel veel dankbaarheid vanuit mij, niet direct iets op. Indirect levert het wel iets op. Voor elke ingevuld survey zal ik namelijk aan het einde van de rit €0,10 overmaken naar het Wereld Natuur Fonds. Zo steun je dus indirect ook een goed doel.

Waar moet ik het invullen?
www.sharenting.nl

Super bedankt!

Thursday Next

Thursday Next

07-04-2017 om 15:26

pfff

Ik ben afgehaakt.

Er is veel overlap, zoals de stellingen of ik in staat ben om foto's te delen, dezen komen allemaal op hetzelfde neer.
verder mis ik de optie "maakt niet uit" of "geen mening".

De laatste pagina gaat niet meer over sociale media maar over opvoeding, ook weer veel dezelfde vragen (ruim 60 stuks zelfs!!). Kost wel wat meer dan 10 minuten tijd daarmee. En denk je echt dat mensen die "ontploffen van woede naar hun kind toe" dit eerlijk zullen zeggen hier?

En ik mis vragen zoals: ik vraag mijn kind toestemming voordat ik zijn/haar foto/verhaal op facebook zet. Ik vraag (ouders van) vrienden van mijn kinderen toestemming... Ik spreek anderen erop aan als ze foto's van mijn kind op facebook zetten...
Dat lijkt me toch wel essentieel, eigenlijk.

vlinder72

vlinder72

07-04-2017 om 15:30

Ook afgehaakt

Ik begon mij te ergeren aan steeds dezelfde vragen en bij die lijst over het straffen van je kind en weet ik veel wat nog meer ben ik afgehaakt.

Ik miste ook de maakt niet uit optie. En ik plaats geen foto's van mijn oudere kinderen of alleen na toestemming. Verder vooral algemene vakantiekiekjes en nooit genante gebeurtenissen (maar daar vroeg je ook netjes naar).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.