Onderzoeks-oproepen en enquêtes
Kad
07-12-2016 om 13:54
Attitude ouders verstandelijke beperking
Geachte meneer, mevrouw,
Graag stel ik mij kort aan u voor. Ik ben een 21 jarige studente Pedagogische Wetenschappen aan Rijksuniversiteit Groningen. Voor het vak onderzoeksdesign doe ik onderzoek naar de 'attitudes van ouders t.a.v. kinderen met een ernstige verstandelijke en meervoudige beperking in het reguliere basisonderwijs'. Hierover is er een korte vragenlijst samengesteld. Het invullen van deze vragenlijst is geheel anoniem. De resultaten worden alleen gebruikt worden binnen de universitaire wereld en dus niet voor de instanties daar buiten.
De reden dat ik dit bericht hier plaats is omdat u onderdeel uitmaakt van het doelgroep van dit onderzoek: ouders met kinderen in het basisonderwijs. De enquête zal ongeveer 5 minuten van uw tijd beslaan. Alvast bedankt voor uw medewerking!!
Hierbij de link naar de enquête: https://goo.gl/forms/BzT8s6DuN3dmqsDE2
Nogmaals bedankt voor uw medewerking!
Pirata
07-12-2016 om 15:14
gedaan
Je schaart PDD-Nos en ADHD onder gedragsstoornissen. Hoezo?
Verder weet ik niet of er kinderen met beperkingen bij mijn basisschoolkind in de klas zitten. Dat gaat mij niet aan namelijk...
bloemetje
07-12-2016 om 16:18
verwarrend
Ik vind de oproep en het onderzoek eerlijk gezegd wat verwarrend. Door de kopregel 'Attitude ouders verstandelijke beperking' dacht ik eerst dat het gaat om de attitude van ouders met kinderen met een verstandelijke handicap. Dat is dus niet het geval.
In jouw bericht schrijf je over ernstige verstandelijke en meervoudige beperkingen. Een van de eerste vragen in het onderzoek gaat ook over ADHD en autisme, dat vind ik verwarrend. Vervolgens vraag je of onze kinderen in de klas zitten met iemand met een beperking. Bedoel je een verstandelijke beperking of ook bijvoorbeeld ADHD?