Onderzoeks-oproepen en enquêtes
Kad
07-12-2016 om 13:54
Attitude ouders verstandelijke beperking
Geachte meneer, mevrouw,
Graag stel ik mij kort aan u voor. Ik ben een 21 jarige studente Pedagogische Wetenschappen aan Rijksuniversiteit Groningen. Voor het vak onderzoeksdesign doe ik onderzoek naar de 'attitudes van ouders t.a.v. kinderen met een ernstige verstandelijke en meervoudige beperking in het reguliere basisonderwijs'. Hierover is er een korte vragenlijst samengesteld. Het invullen van deze vragenlijst is geheel anoniem. De resultaten worden alleen gebruikt worden binnen de universitaire wereld en dus niet voor de instanties daar buiten.
De reden dat ik dit bericht hier plaats is omdat u onderdeel uitmaakt van het doelgroep van dit onderzoek: ouders met kinderen in het basisonderwijs. De enquête zal ongeveer 5 minuten van uw tijd beslaan. Alvast bedankt voor uw medewerking!!
Hierbij de link naar de enquête: https://goo.gl/forms/BzT8s6DuN3dmqsDE2
Nogmaals bedankt voor uw medewerking!
Pirata
07-12-2016 om 15:14
gedaan
Je schaart PDD-Nos en ADHD onder gedragsstoornissen. Hoezo?
Verder weet ik niet of er kinderen met beperkingen bij mijn basisschoolkind in de klas zitten. Dat gaat mij niet aan namelijk...
bloemetje
07-12-2016 om 16:18
verwarrend
Ik vind de oproep en het onderzoek eerlijk gezegd wat verwarrend. Door de kopregel 'Attitude ouders verstandelijke beperking' dacht ik eerst dat het gaat om de attitude van ouders met kinderen met een verstandelijke handicap. Dat is dus niet het geval.
In jouw bericht schrijf je over ernstige verstandelijke en meervoudige beperkingen. Een van de eerste vragen in het onderzoek gaat ook over ADHD en autisme, dat vind ik verwarrend. Vervolgens vraag je of onze kinderen in de klas zitten met iemand met een beperking. Bedoel je een verstandelijke beperking of ook bijvoorbeeld ADHD?
Het voorbeeld dat je vervolgens beschrijft, gaat over een meisje met vermoedelijk een verstandelijke beperking. Maar het zou toch gaan om kinderen met ernstige meervoudige beperkingen? Ik zit een beetje in het wereldje, en ja, er zijn verschillende definities, maar het meisje uit jullie onderzoek is toch echt niet EMB/EVMB te noemen.
Ik snap het dus niet helemaal.
Mijntje
07-12-2016 om 17:32
afgehaakt
Ben ook snel afgehaakt. Ik vind eea erg onduidelijk, bv om over basisschoolkinderen te spreken, die zijn tussen de 4 en 12. Dus om een verstandelijk gehandicapt kind in groep 1 en 2 te hebben of in groep 7, dat is nogal een verschil (vaak zijn die dan niet meer op school). En idd in hoeverre verstandelijk gehandicapt, daar zijn ook veel gradaties in, van licht tot zeer ernstig. En dan heb je iq (hoog/laag) maar ook ontwikkelingsleeftijd.
Vesper Lynd
07-12-2016 om 19:08
Och
Ik heb het wel ingevuld. Bij mijn kinderen op school zitten genoeg kinderen met beperkingen, en vaak gaat dat best aardig. Overigens is Pdd nos geen gedragsstoornis maar een ontwikkelingsstoornis. Ongeveer de helft van de kinderen met die beperking heeft een normaal tot hoog iq (net als bij normale mensen).
Mijntje
07-12-2016 om 19:16
waar het om ging
Maar het ging toch om de 'attitudes van ouders t.a.v. kinderen met een ernstige verstandelijke en meervoudige beperking in het reguliere basisonderwijs'. Dat is wat anders dan pdd nos met een normaal met hoog iq.
Vesper Lynd
07-12-2016 om 20:09
Voorbeeld
De titel van het onderzoek lijkt te impliceren dat het gaat om ernstige verstandelijke beperkingen, maar het voorbeeld van het meisje in de klas leek me daarop niet van toepassing. Dus of de titel klopt niet, of het is een niet terzake doend voorbeeld.
tante Sidonia
11-12-2016 om 13:52
nee
EMB kinderen komen per definitie niet in het gewone onderwijs terecht. Kinderen met een ernstige beperking in feite al niet, dus laat staan als er ook nog andere handicaps zijn.
Bljkbaar heb je geen kaas gegeten van diverse beperkingen, heb je geen idee hoeveel ernstiger de beperking nog kan zijn.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.