Onderzoeks-oproepen en enquêtes
Arjan
19-11-2016 om 14:04
Welke ouder(s) van een Brugklasser wil me verder helpen?
Voor mijn studie ben ik op zoek naar ouders van Brugklassers die bereid zijn om mijn enquête in te vullen.
Het invullen van de enquête neemt maximaal 10 minuten van uw tijd in beslag. In de enquête worden u vragen gesteld over uw ervaring gedurende het aankopen van de benodigde schoolartikelen én vragen over hoe u de aankopen het liefst zou willen doen. De gegevens van de enquête worden vertrouwelijk en anoniem verwerkt.
Start de enquête: https://www.enquetetools.nl/enq/15023bb4e311a2
Alvast enorm bedankt voor uw moeite!
Knutselkei
20-11-2016 om 10:30
Sorry al een poos geen brugklassers
Meer in mijn gezin. Wie weet iemand anders? Kom op dames,help die jongen even verder.
Li
20-11-2016 om 11:45
hier
ook geen brugklassers meer. Maar waarom moet het alleen over brugklassers gaan? je hebt in de hogere jaren ook van alles nodig, vooral met pubers die lijken te leven op een dieet van geo-driehoeken.
Knutselkei
20-11-2016 om 18:11
en caesar
Dacht even neit aan de heren sorry.... maar ik weet zeker dat de TS erg blij met je hulp!
bieb63
20-11-2016 om 21:45
ik weet niet hoor
maar passers, geo's, etuis, agenda's, pennen, schriften, mappen enz zijn te kust en te keur te koop. Goedkoop, trendy, duur, online, fysieke winkel enz. Afhankelijk van je portemonnee, de wensen van je kind, en wat jij er voor wilt/kunt uitgeven. Je kunt voor een habbekrats klaar zijn, maar ook voor een behoorlijk bedrag. Dus tja, dat vind ik het onderzoek niet waard.
Ander punt is bijv. een Bosch atlas. Als je die nieuw koopt ben je zo 90 euro kwijt. School wil altijd de nieuwste editie, want ja, er verandert nogal regelmatig iets op wereldkundig en grens en/of naam gebied van landen.
De ervaring is echter dat áls ze die atlas al gebruiken (zelden) het hooguit gaat om hoe je iets moet opzoeken. En dan zijn de feiten, niet zo relevant (veranderen constant). Dus wat dat betreft: geen dure onnodige uitgave doen, maar gewoon een redelijk recent exemplaar op marktplaats o.i.d. kopen.
Knutselkei
21-11-2016 om 08:46
Ja die atlas ligt hier ook nog
Wel 5 x gebruikt.... collega belde aan t begin van t schooljaar of ze m over mocht kopen. Was t niet de goede druk want te oud. Nou ,ik heb gezegd dat ze niks moet kopen want haar kinderen schelen 5jaar dus kan ze er na nog een keer er een kopen voor die paar keer. Dus leent ze die van mij. Dan maar een ander paginanummer in het boek, leren ze van opzoeken hahha.
Triva
21-11-2016 om 10:12
atlas
Ik heb in de brugklas de atlas voor het vmbo gewoon uit de bieb geleend maar je kunt de atlas daar ook inzien.
Arie
24-11-2016 om 18:48
Bedankt voor de feedback, ik waardeer dat enorm!
Enorm bedankt voor de reacties! @LI: Ik heb bewust gekozen voor de doelgroep Brugklassers omdat daar alles nog moet worden aangeschaft van gummetje t/m rugtas. De jaren erna worden de artikelen aangeschaft die niet meer voldoen, ter vervanging dus.
@bieb63: Ik ben erg blij met je reactie. Het zijn precies de door u benoemde punten die mij nieuwsgierig hebben gemaakt. Er is voor ieder wat wils en er zijn vele spelers op de markt die proberen marktaandeel te verwerven. Maar wat zoekt de consument nu eigenlijk. In het overgrote deel van de benodigde producten gaat het immers om de artikelen als de geodriehoek, de passer, potloden enz. Binnen deze artikelen is eigenlijk weinig onderscheid te vinden buiten de prijs van het product. Binnen het onderzoek is gekozen voor het zoeken naar verdieping van verschillende door de onderzoeker benoemde klantwaarden. De door mij gekozen klantwaarden zijn: Verkrijgbaarheid van de producten(kan ik alles bij één leverancier aanschaffen?), de eenvoud en het gemak waarmee de producten kunnen worden aangeschaft, het belang van het plezier en imago van het product. Hierbij moet gedacht worden aan artikelen die themagericht zijn zoals de agenda, multomappen, schriften enz. En als laatste wordt er binnen het onderzoek gekeken naar het belang wat mensen hechten aan gebruik van duurzame materialen binnen de productie van schoolartikelen. Voor wat betreft de Bosatlas en de woordenboeken zie ik u argumenten vaker voorbij komen, hier ligt in mijn optiek een uitdaging voor de middelbare scholen en eventueel de samenwerking met leveranciers van boeken en of software. Daarnaast is onze wereld, zoals u al aangeeft, eentje die in een rap tempo veranderd en daar moet dus juist in mijn optiek meer flexibiliteit (wat wil de omgeving waar we ons in begeven)worden toegepast in de wereld van leveranciers van schoolartikelen die niet enorm is veranderd sinds mijn jeugd.
@Lillian & Triva: Ben het helemaal met je eens. Onze kinderen schelen 5 jaar. Ik heb hier, een op het oog nieuwe Bosatlas in de kast staan van onze oudste. Dat boek is, op de Havo, door onze zoon zelden gebruikt. Gelukkig vind ik het zelf wel leuk om er zo nu en dan in te bladeren. De grote Bosatlas is best wel een grote uitgave en de investering weegt niet op tegen het aantal keren dat onze zoon er gebruik van heeft gemaakt.
Arie
24-11-2016 om 19:18
Welzeker ook de vaders van Brugklassers!!!!
@Caesar: Bedankt voor je reactie! Als je vaders kent die mijn enquête willen invullen zou ik je vriendelijk willen verzoeken om hen op de enquête te attenderen. In ons huishouden was ik de verantwoordelijke, mijn broertje in zijn hun huishouden ook. Ik neem aan dat er meer vaders betrokken zijn geweest bij de aanschaf van schoolartikelen voor de zoon of dochter die naar de Brugklas is gegaan. Om een realistisch beeld van de werkelijkheid te kunnen vormen heb ik dus ook vaders nodig die hun ervaring in de enquête willen weergeven. Helaas hebben er nog niet zoveel vaders de enquête ingevuld. Dus vaders, geef mij de kans op een realistisch beeld van de werkelijkheid en maak kans op een Tablet en wellicht kunnen we samen de markt vormgeven naar onze wensen!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.