Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Wat houdt een GEZOND voedingspatroon in voor u en uw kinderen?

Beste lezer,

Ik ben bezig met het ontwikkelen van een nieuw product voor basisschool kinderen.
Dit product moet van mijn baas 'gezond' zijn.

Mijn vraag aan u is:
Wat houdt een gezond voedingspatroon voor u in en voor uw kinderen?
Dus hoe probeert u gezond te eten? Hoe let u op gezonde producten?

Denk hierbij aan:
- Minder suiker
- Minder vet
- Minder zout
- Meer vezels
- Minder e-nummers
- Gebalanceerde voeding of gevarieerd
- Veel fruit / veel groente
- Weinig dikmakers( koekjes, friet, gebak, snoepjes)
- Of soms een dikmaker

Dankuwel alvast voor het beantwoorden van deze vraag!

Jamie

Jamie

23-11-2015 om 14:04

hmm

Ik heb geleerd dat één product nooit 'gezond' is, een voedingspatroon is gezond, je dagmenu was gezond, wat je gemiddeld per week eet is gezond en je kunt zeggen dat als je tussen twee dingen moet kiezen het ene gezonder is dan het ander. Dus wat je 'baas' wil, kan in mijn ogen niet.

Marjolein2311

Marjolein2311

23-11-2015 om 14:13 Topicstarter

mijn baas

Nee, inderdaad. Daar ben ik het volkomen mee eens!

Ik probeer daarom uit te zoeken of ik bijvoorbeeld kan inspelen op een koekje zonder zout.
Maar vóór dat ik die conclusie kan trekken, moet ik eerst weten wat ouders belangrijk vinden voor hun kinderen m.b.t. gezondheid.

Jamie

Jamie

23-11-2015 om 15:19

tja

Mijn kinderen zijn al van de basisschool maar ik keek daar dus niet naar. Wel keek ik naar de prijs, ze kregen en krijgen daarom gewoon twee koekjes in een bakje mee uit een grote rol. Nooit verpakte dingen.

Mijn kinderen zitten ook onder het gezonde gewicht dus ik heb mij nooit druk gemaakt over 'dikmakers', stomme naam ook. Net zoals één product niet gezond kan zijn kan één product ook geen dikmaker zijn.

Sinbads vrouw

Sinbads vrouw

23-11-2015 om 15:52

Dus hoe probeert u gezond te eten?

Hoe ik dat probeer?

Ah, dus je aanname is al dat wij ongezond eten?

Injel

Injel

23-11-2015 om 16:28

mijn baas?

'Dit product moet van mijn baas 'gezond' zijn.'

Dus je bent werkzaam bij een bedrijf, en niet een student? Dan moet je misschien de voorwaarden nog eens lezen.

Pirata

Pirata

23-11-2015 om 17:48

heu

Ik vind het geweldig om de kinderen vette zoute zoete smurrie vol chemische smaakmakers.voor te zetten. Het liefst elke dag hetzelfde om zo min mogelijk te varieeren.
Zaken die wel of niet onder het bovengenoemde vallen zijn trouwens al in ruime mate voorhanden in mijn supermarkt. Van appels tot milkbreaks en nog meer.

Fransien

Fransien

23-11-2015 om 17:56

ik hoor niet bij de doelgroep

Mijn kinderen heben allergieën en ik maak daarom alles zelf.
Ik ben wel allergisch voor dit soort producten, een hoop vervangers van vet/zout/suiker om de smaak van de meest troeperige zooi te bereiken, gaan ze het later vanzelf wel eten.

Er is niets mis met een lekker stuk fruit, meer dan voldoende variatie in de vinden. Twee keer per dag een koekje is ook erg lekker, ook meer dan genoeg variatie in te vinden. Gewoon een klein koekje in plaats van een volwassen maat voor een kindermaag.

Hanne.

Hanne.

23-11-2015 om 18:16

variatie

Om in jouw eigen categorieën antwoord te geven:

Gezond eten is voor mij
- Gebalanceerde voeding en gevarieerd

Denk hierbij aan:
- niet te veel suiker
- niet te veel vet
- niet te veel zout

- veel vezels
- Veel fruit / veel groente

Maar ook aan
- Niet te veel dikmakers( koekjes, friet, gebak, snoepjes)
- Maar soms wel een een dikmaker, dan gerust met volle boter en volle suiker. Liever 1 plakje 'lekkere cake' dan vaker een smakeloos met margarine en vulstof gemaakt koekje.

Belachelijk woord overigens, "dikmakers" een product is geen dikmaker, je wordt dik van te veel eten. Al zijn het wortels, de dikmakers hebben alleen veel kcal in een relatief kleine portie en vaak veel suiker en/of vet en/of zout)

Wat ik niet belangrijk vind is
- Minder e-nummers, (die vind je zelfs in een sinaasappel: http://motherboard.vice.com/nl/read/hey-weet-jij-wel-wat-voor-chemicalin-er-allemaal-in-natuurlijke-producten-zitten)

Ik probeer dat te realiseren door veel 'zelf' te maken, dus geen knor mix voor spaghetti, maar een pakje gezeefde tomaten met kruiden en groenten.

En of er markt is voor koekjes met minder zout: mwa, bij mij in iedergeval niet.

Product voor leerlingen?

Ik koop geen kinderkoeken en andere reclame zooi dat het voor kinderen is.

Kinderen krijgen fruit mee naar school, thuis gewoon een kaakje of snoepje en in het weekend wel eens popcorn of chips. Verder gewoon drie keer per dag een maaltijd.

bieb63

bieb63

23-11-2015 om 21:44

maar wat is nou precies de bedoeling?

Ik begrijp er uit (of heb ik het mis?) dat je een product moet/wilt ontwikkelen dat relatief gezond is (voor kinderen). Een tussendoortje? En iets anders dan een koek of boterham of stuk fruit?

Tja, er zijn zat producten ala tussendoortjes die minder zout,suiker en/of slecht vet bevatten. Denk maar eens aan Zonnatura koekachtige dingen. Dat is niets nieuws en bestaat. De vraag is of ze het lekker vinden.....
Ik ben meer van het simpele: een koek is een koek en een stuk fruit is een stuk fruit....

Ja bieb!

Dus als je gezond wil geef je fruit en anders dus koek!

Simpel hou ik ook van!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.