Onderzoeks-oproepen en enquêtes
Boudewijn
07-02-2017 om 12:02
Waar baseer jij jouw schoolkeuze op?
Beste ouders,
Ik studeer een master in cultuurstudies aan de universiteit van Tilburg. Voor een onderzoek zijn we benieuwd naar de factoren die voor belangrijk zijn in de schoolkeuze van hun kinderen.
Hieruit komt de vraag aan of jullie het interessant vinden om hieraan mee te helpen door middel van de enquete die hieronder staat. Op deze manier kunnen we een hoop leren over de manier waarop ouders een keuze maken voor een school! Met name ook de verschillen tussen culturen vinden we hierbij interessant.
Bij deze de enquete:
https://goo.gl/forms/5tCYIxuQk1UDqTHo2
Doe je mee, dan alvast erg bedankt. Ik zal zelf regelmatig komen kijken om eventuele vragen te beantwoorden.
Jesse_1
07-02-2017 om 12:13
Wat voor school
Hallo Boudewijn,
Misschien handig om aan te geven of het om basisonderwijs gaat of VO.
Of dat het voor jou niet uitmaakt, maar dan krijg je wel heel diverse antwoorden denk ik.
Boudewijn
07-02-2017 om 12:31
@Jesse_1
Hoi Jesse,
Bedankt voor je reactie. Voor dit onderzoek is het echter niet noodzakelijk te specificeren tussen basis- of voortgezet onderwijs .
Groeten Boudewijn
Lente
07-02-2017 om 13:15
Natuurlijk maakt dat wel verschil, voor de invuller
Voor een basissschool heb ik echt andere afwegingen dan voor een middelbare school.
Als ik niet één van beiden in mijn hoofd houd, dan raken de verschillende afwegingen door elkaar.
Wat je had kunnen doen is te vragen of de invuller de laatste keer dat een school gekozen is, voor ogen wil houden.
Dat zie je ook vaak bij enquêtes als je meer kinderen hebt, dan wordt bijvoorbeeld het oudste of jongste kind gevraagd.
Theepot
07-02-2017 om 13:19
Gestopt
Na een hele reeks vragen over de etnische achtergrond, gaan de schoolgerelateerde vragen toch echt over de basisschool.
Vragen over of mijn kind alleen naar school kan en of ik de citoresultaten belangrijk vind.........