Onderzoeks-oproepen en enquêtes
IneM
15-12-2015 om 14:02
Vragenlijst over het dagelijks leven
Voor mijn promotieonderzoek aan de Technische Universiteit Eindhoven ben ik op zoek naar respondenten.
Het betreft een vragenlijst over hoe mensen nadenken over zichzelf en het dagelijks leven.
De resultaten dragen bij aan een project waarin we proberen mensen hierin te ondersteunen.
Dit is een beetje een vage omschrijving, maar meer wordt duidelijk tijdens de vragenlijst.
De vragenlijst is in het Engels en invullen duurt 10 tot 15 minuten, hij is te vinden via de volgende link:
http://goo.gl/forms/YpudaGxHzV
Alvast heel erg bedankt voor de hulp, ik ben er erg blij mee!
Leen13
15-12-2015 om 15:02
Niet anoniem?
Omdat je toestemming moet geven vraag ik me af of het wel anoniem is of dat je aan het eind, na 10 tot 15 minuten, je mailadres oid moet invullen anders zijn de data weg.
Dat vul ik dus niet in.
Hanne.
15-12-2015 om 16:54
Standaard
Toestemming geven is standaard bij wetenschappelijk onderzoek. Zonder expliciete toestemming mag je helemaal geen onderzoek doen.
MamavanSenH
15-12-2015 om 17:29
Sorry
Ik weet niet of je nu een half afgemaakte vragenlijst hebt binnengekregen, maar ik heb hem opgegeven. Dit soort vragen vind ik zo ingewikkeld. Ligt aan mij, ik kan een dubbele ontkenning niet aan. Dus vragen als "Ik ervaar nooit..." en dan eens of oneens. Nooit, oneens, of juist eens en dat dan in het Engels... Ik heb 2 pagina's geprobeerd te beantwoorden, toen had ik koppijn.
Wilgenkatje-
16-12-2015 om 19:21
Pfff
Graag Nederlandstalig en bouw het een beetje op. Je stort na de vragen over leeftijd en sexe zomaar in of en hoe je nadenkt over jezelf en zo. Beetje te plotseling.
V@@s
16-12-2015 om 19:38
als je echt serieus onderzoek wilt doen
Neem dan gewoon de moeite om je vragenlijst te vertalen. Nu krijg je toch nooit een goede doorsnede van de bevolking? Vind het trouwens sowieso niet professioneel om voor een promotieonderzoek vragenlijsten via een forum de wereld in te sturen. Dat is prima voor voor leerlingen die een profielwerkstuk moeten maken, maar als promovendus wil je toch alleen serieuze reacties?
IneM
07-01-2016 om 10:51
Bedankt
Allereerst voor de mensen die de moeite hebben genomen de vragenlijst in de vullen: bedankt!
Ook bedankt voor de moeite te beginnen, spijtig als de vragenlijst te lastig was, ik kan het me voorstellen.
Ten tweede, voor de suggesties, bedankt! Ik zal proberen op alle suggesties te reageren:
Anoniem
Het klopt dat er achteraf om een e-mailadres gevraagd wordt, wat de anonimiteit teniet zou kunnen doen. Echter worden de e-mailadressen apart opgeslagen, niet bij de antwoorden, om de anonimiteit toch te waarborgen. En inderdaad staat het je vrij geen e-mailadres in te vullen!
Dubbele ontkenning
De dubbele ontkenningvragen zijn inderdaad vervelend, dit kwam ook uit de pilot. Helaas komt dit deel van de vragenlijst uit een gestandaardiseerde vragenlijst die ik daarom niet zomaar kan aanpassen.
Engels
De Engelse taal is een van de grote uitdagingen van dit onderzoek. Ik ben er zelf ook nog niet erg tevreden over. Dit project is een samenwerking met een Australische universiteit waarvoor dit een vereiste is. Naar aanleiding van deze reacties ga ik toch nogmaals de discussie aan of een vertaling acceptabel is.
Opbouw
Bedankt voor de suggestie om de vragenlijst geleidelijker op te bouwen, ik ga kijken of ik dit nog mee kan nemen in een aanpassing.
Nogmaals, bedankt voor alle moeite: zowel van het invullen als van het reageren, fijn!
Ik ben nog steeds op zoek naar respondenten, dus voor mensen die dit lezen en hem nog niet ingevuld hebben: je kan me er nog steeds mee helpen!
Auwereel
07-01-2016 om 12:51
Ingevuld
Maar het lijkt net of reflectie altijd vrijwillig gebeurt en dat is niet het geval. Ik reflecteer/pieker soms terwijl ik dat helemaal niet wil. 's Nachts bijvoorbeeld!
IneM
08-01-2016 om 16:14
Reflecteren en piekeren
Bedankt voor je reactie!
Dat is inderdaad een goed punt. En de scheidingslijn tussen beide kan soms ook onduidelijk zijn. Wat begint als doelbewuste reflectie kan overgaan in piekeren.
Ik neem het mee!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.