Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Vinnie

Vinnie

30-03-2017 om 12:33

Uw mening over onze groentevissticks voor kinderen

Hallo allen,

voor onze opleiding Voeding en Diëtetiek aan de Hanzehogeschool Groningen hebben wij ouders nodig van kinderen in de leeftijd 4 - 12 jaar die onze enquête willen invullen.
We zijn bezig om een nieuw product te ontwikkelen, namelijk groentevissticks voor kinderen. Wij zijn erg benieuwd naar uw mening over dit product. Daarom willen wij u vragen om deze enquête in te vullen (linkje onderaan dit bericht), en wie weet ligt ons product dan over een tijdje wel in de winkel.
Alvast bedankt voor uw medewerking!

Met vriendelijke groet,

Lianne Smiers, Iris Hoeksma en Nora Bakker

https://www.survio.com/survey/d/B1V7R4H8U8T1K2M1J?preview=1

Kan deze vraag niet beantwoorden

"Wat vindt u van het idee van gezonde groente vissticks op een schaal van 1 tot 10?"

Ik heb geen idee wat jullie van plan zijn in die "gezonde groentevissticks" te stoppen. Ik zou eerst een ingrediënten- en voedingswaardelijst willen zien voor ik erover kan oordelen.

Hanne.

Hanne.

30-03-2017 om 13:31

complimenten en kritische noot

Complimenten voor de vragenlijst. Duidelijk en snel in te vullen.

Mijn kritische noot sluit aan bij de opmerking van Anneque. Ik val over het woordje 'gezonde' groente visstick. Wat maakt die visstick gezond, en hoe groot kan de gezondheidswinst zijn?

Een visstick weegt pak'm beet 25 gram. Zelfs als je de helft van de inhoud vervangt door doperwten en wortels krijg je daarmee maar iets meer dan 10 gram groenten binnen? De rest bestaat uit vis (op zich niet ongezond) paneermeel /vet

Hoe gezond wordt die visstick van die 10 gram groenten?

Worteltjes taart zit ook wortel in, maar dat maakt het nog geen gezond product.

Dees

Dees

30-03-2017 om 13:52

voedingswaarden

Daarbij de vraag hoeveel blijft er van de voedingswaarden van een doperwt over als je die in de frituur gooit.

Vesta

Vesta

30-03-2017 om 14:02

makkelijk in te vullen

maar er wordt wel van uitgegaan dat er vissticks gegeten worden.
Je kunt nergens aangeven dat vissticks niet gegeten worden en waarom niet.

of zoals dochter het omschreef toen ze 7 was: vissticks is een verminking van vis die daarvoor wel lekker was. Ze is gestopt met eten van vissticks toen ze 5 was of zo.

Caesar

Caesar

30-03-2017 om 14:05

Ingevuld

Lekkere korte en duidelijke enquete.

Puntje van kritiek; een aantal vragen gaat er van uit dat ik nu wel eens 'gewone' vissticks koop (en opeet). De mogelijkheid dat ik uitsluitend verse vis eet en nooit vissticks wordt een beetje over het hoofd gezien.

Caesar

Caesar

30-03-2017 om 14:07

Vesta was me net voor....

Toen ik nog aan het typen was.

En Vesta's dochter heeft het goed begrepen

Caesar

Caesar

30-03-2017 om 14:08

Dees

Vissticks moeten toch niet in de frituur?...

Vesta

Vesta

30-03-2017 om 14:18

Ceasar

en nu was jij me voor met die frituur.

Hanne.

Hanne.

30-03-2017 om 14:32

volgens IGLO is dat een standaard bereidingswijze

Volgens de firma IGLO is de frituur een standaard bereidingswijze voor de visstick. Al zeggen ze er bij dat de oven de voorkeur heeft

https://www.iglo.nl/producten/vissticks-10st

ingevuld

Ik heb het ingevuld. ik vind het zeker een leuk idee en wij zouden het vast ook proberen. Mijn kinderen vinden vissticks lekker dus we eten dat zeker wel eens. Wij maken ze trouwens nooit in de frituur, eigenlijk altijd oven of koekenpan.

Overigens

Het schiet me net te binnen dat je al iets soortgelijks hebt: gepaneerde vis met spinazie. Ook van Iglo. Het zijn geen vissticks maar het lijkt er wel op, alleen wat groter. Ik ben de naam vergeten maar we hebben die wel eens gehad en de kinderen vonden het lekker.

Dees

Dees

30-03-2017 om 14:55

nou

Ja joh ik weet niet hoe het bereid moet worden ik eet die rotzooi nooit maar dacht altijd dat die dingen uit de frituur kwamen.

Triva

Triva

30-03-2017 om 15:47

slechte enquete (weer)

Als ik niet weet hoeveel die dingen wegen kan ik niet zeggen wat ik van de prijs vind.

Als ik niet weet hoeveel groente er in zit kan ik niets zeggen over wat ik er van vind en al helemaal niet of ik het 'gezond' vind. Dat diëtisten het over een product hebben als 'gezond' vind ik ontzettend fout. Een dagmenu kan gezond zijn maar nog beter is een gezond weekmenu, een enkel product kan 'gezonder' zijn dan een ander product maar nooit op zich zelf 'gezond' want dan wil je nog weten hoeveel er van gegeten wordt. Zoals iemand hierboven al zei; hoeveel groente zit er in dat ding en wat is de verhouding vlees-groente? Als die 50-50 is kan het sowieso al nooit gezond zijn want dan moet er nog steeds groente bij.

De vraag: Als u deze vissticks in de winkel ziet liggen, zou u dan bereid zijn om deze aan te schaffen? klopt niet, je hebt niet de mogelijkheid om aan te geven dat je beide niet koopt.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

30-03-2017 om 17:08

Kindervis

De combinatie worteltjes en vis in een stick lijkt me erg weeïg. Sowieso houd ik niet van wortels. Voor de kinderen maak ik wel eens vissticks, gewoon gebakken in de koekenpan. Vaak hebben ze er dan wel doperwten en worteltjes bij, en eet ik zelf iets lekkers.

Caesar

Caesar

30-03-2017 om 19:59

Hoewel

Hoeveel doperwten gaan er eigenlijk in een visstick?

Caesar

Caesar

30-03-2017 om 20:01

Phryne

Voor de kinderen maak je vissticks en voor jezelf wat lekkers?
Waarom krijgen de kinderen niet ook lekker te eten?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

30-03-2017 om 20:12

Caesar

Zij vinden vissticks lekkerder.

Pirata

Pirata

30-03-2017 om 20:28

nee

Als ik vissticks koop, dan koop ik VISsticks. De doperwten en worteltjes gooi ik er zelf wel in een royale lading naast.
Hier hebben de kinderen trouwens na een visstick-start alle soorten vis leren verslinden. Behalve haring en inktvis. Het een sluit het ander niet uit.

Caesar

Caesar

30-03-2017 om 20:51

Zee

Kind hier (9) eet ook alles dat uit de zee komt.
Griet, zeeduivel, kabeljauw, zeebaars, mosselen, coquilles, garnalen, krab, kreeft, allemaal heerlijk! Alleen kwal vindt ze niet ze heel erg lekker.
En vissticks, dat was ook geen succes. Wel jammer, want dat is soms wel makkelijk als je zelf ergens anders gaat eten.

mijk

mijk

30-03-2017 om 21:35

wij eten 2 x per jaar vissticks

dat kon ik ook niet kwijt en zo af en toe maak ik zelfgemaakte. paste ook niet. Ik ben wel heel nieuwsgierig hoeveel groente je in een visstick kwijt kan. De groente er op het bord naast leggen lijkt me gezonder. Daar past meer...

bieb63

bieb63

30-03-2017 om 21:36

Het punt is

Dat de marketing overal 'iets' van groente in wil stoppen om het gezond te laten ogen. Wat al eerder gezegd is, het is maar een mini beetje groeten (nou ja, alle beetjes helpen...). Maar ik vind het meer een marketing verhaal om iets te verkopen dan dat het iets aan de 'gezonde' voeding en/of groente-inname bijdraagt.

Maar

Dat bestaat dus al. Ik heb het even opgezocht maar dat zijn dus deze dingen:

https://www.iglo.nl/producten/kombino-spinazie

Een grote visstick met een laagje spinazie

Dus het is niet een heel nieuw idee?

Overigens we hebben dit een keer gehad en de kinderen vonden het lekker. Ik heb in elk geval geen klachten gehad.

Vinnie

Vinnie

31-03-2017 om 21:21

reactie

Beste allemaal,
bedankt voor al deze reacties! Fijn om te lezen dat sommigen van jullie zo positief zijn. En ook met de neagtievere feedback gaan we zeker aan de slag.
Omdat er veel onduidelijkheid is over de gezondheidswinst van dit product zullen we dit even verder toelichten. Deze vissticks zullen wat groter worden dan de 'normale' vissticks, mede omdat er groente in verwerkt wordt. Om deze reden zullen er dus ook maar 6 vissticks in een verpakking zitten. Vinnies zullen in totaal 50 gram groente per stuk bevatten. Het is dus niet zo dat er nauwelijks groente in zit, dan zou er inderdaad maar weinig gezondheidswinst behaald worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.