Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-02-2017 om 16:20
Beste ouder/stiefouder,
Een nieuw gezin vormen loopt niet altijd van een leien dakje en kan gepaard gaan met moeilijkheden op verschillende domeinen. Dat lees ik ook op dit forum.
Omdat de eerste jaren vaak het moeilijkst zijn en hier nog niet veel onderzoek naar gedaan werd, is de UGent een onderzoek gestart dat zich richt op de eerste 4 jaren in een nieuw samengesteld gezin. Op basis van de uitkomsten, en hopelijk nog vele onderzoeken die zullen volgen, kunnen (stief)ouders en (stief)kinderen beter en gerichter geholpen worden bij ervaren obstakels.
Voor dit onderzoek zijn we op zoek naar nieuw samengestelde gezinnen die voldoen aan een aantal criteria en die wensen deel te nemen. Meer bepaald zoek ik NSG die maximum 4 jaar een nieuw gezin vormen en waarvan 1 van de beide partners (minstens) 2 biologische kinderen heeft tussen 11 en 18 jaar. De andere partner mag ook kinderen hebben, maar enkel de ouder, diens 2 kinderen en de partner zouden alle vier een online vragenlijst moeten invullen van ongeveer 25 minuten. Deze vragenlijst peilt naar het welzijn van de 4 gezinsleden en naar verschillende psychologische constructen zoals rolconflict. Het invullen is volledig anoniem.
Ik besef dat ik veel van jullie vraag en dat het ook niet altijd makkelijk is om tijd te vinden. Toch wil ik jullie proberen aan te sporen deel te nemen aan dit onderzoek en zo ons onderzoek te helpen!
Indien je wenst deel te nemen of verdere vragen hebt, kan je mij contacteren op [email protected]
Alvast heel erg bedankt
Vriendelijke groeten,
Fien
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.