Onderzoeks-oproepen en enquêtes
Riancaa
01-08-2016 om 11:31
Spel wat kinderen stimuleert om buiten te gaan spelen en te bewegen
Hallo allemaal,
Voor mijn afstudeerproject voor de master 'Integrated Product Design' aan de TU Delft ben ik bezig met het ontwerpen van een spel dat kinderen stimuleert om meer te gaan bewegen en buiten te gaan spelen. Hiervoor heb ik wat informatie nodig van ouders/verzorgers met kinderen tussen de 6 en 12 jaar (of ergens in de buurt van deze leeftijden).
Bent u een ouder/verzorger met kinderen in deze leeftijdsgroep? Dan zou ik u graag willen vragen om deze enquête in te vullen. De enquête is anoniem en afhankelijk van hoeveel kinderen u heeft, duurt de enquête 5 a 10 minuten om in te vullen.
Alvast bedankt!
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe8QtGNX3SyYoEriVE2_iJa4LONa91eUs_dlP6YJUdXLEMQjA/viewform
Li
01-08-2016 om 11:34
die zijn het probleem niet!
Vanaf 12 jaar zijn ze alleen nog bankhangend op de computer te vinden. Als we die categorie nou eens in beweging kregen...Op de eleftijd die jij noemt is het vooral een probleem als er geen veilige speelruimte ind e omgeving is. Maar dat los je niet op met een spel.
Paddington
01-08-2016 om 12:00
Precies
Zo'n spel is er: Pokemon en zijn wat volwassener tegenhanger: Ingress dat nu al bijna 3 jaar bestaat.
Misschien daar nog een variant op die er net een beetje tussenin valt?
triva
01-08-2016 om 12:38
deze
Leeftijd kan niet helemaal alleen pokemons vangen. Dan moet je als volwassene al snel mee.
Vesper Lynd
01-08-2016 om 12:49
Triva
Eigenlijk is het een beetje andersom. Mijn dochter gaat mee omdat je als volwassene natuurlijk niet alleen Pokemons kunt gaan vangen
bieb63
01-08-2016 om 14:38
haha vesper
M'n puber van 17 is ineens hele stukken aan het wandelen en fietsen voor die Pokémons. Haha
Triva
01-08-2016 om 15:05
Het vervelende is
dat mensen nu denken dat ik met mijn 17jarige aan het Pokémonjagen zijn met een ouderwetse smartphone ipv geocachen
maar serieus, de leeftijdsgroep was 6-12 en het grootste deel kun je niet alleen laten Pokémonvangen dus dat is geen optie. Als postbezorger kom ik veel jagers tegen en het is voor mij opeens een stuk lastiger om mijn werk te doen. Ze kijken alleen op hun schermpje en dat al fietsend en wandelend.
Pug
01-08-2016 om 16:36
ingevuld
Maar wel met de vakantiegewoonten. Dus meer schermtijd dan anders. Maar ze kunnen alleen binnen op internet, dus niet buiten.
bieb63
01-08-2016 om 21:02
apart...
Het gaat over kinderen van 6 t/m 12, geen pubers dus, maar bs kinderen. M.i. dé leeftijd dat kinderen buiten spelen... zonder dat je daar iets specifieks (behalve bal, speeltuin, skateboard, krijt, of simpel elkaar..) voor nodig hebt. Wat is er nu anno 2016 zoveel anders dan pakweg anno 2006? Toen was mijn kind 7 of 8, dus in de betreffende leeftijdscategorie. Nee, toen hadden ze nog geen smartphone. Maar in die tijd was er allang de hele dag iets op tv, waren er Ipods, had je dvd's, computerspelletjes enz. En natuurlijk ook gewoon de lego, het leesboek, het kleurboek, bordspelletjes, net als 50 jaar geleden.
Kinderen houden nog steeds van buitenspelen. Toen en nu. En ja, sommigen niet, maar die waren er vroeger ook (lazen het liefst de hele middag, dat kan).
waar het om gaat: Gemeentes moeten zorgen voor voldoende speel en veilige ruimtes. Dat heeft niets met geavanceerde Phone spelletjes te maken. Die zijn niet nodig, die zijn er genoeg en in principe voor binnen (wat boeit het of je op je Phone een spel doet of tv kijkt, of kleurt...?). Als ze naar buiten willen dan is er genoeg en JUIST even wat anders dan digitaal spelen.
Riancaa
02-08-2016 om 09:22
Bedankt
Bedankt voor de reacties en het invullen van de enquête.
Leeftijd is inderdaad een goed punt, met deze enquête wil ik ook achterhalen hoe groot het probleem bij deze leeftijdsgroep überhaupt is. Misschien dat het uiteindelijk toch meer gericht naar pubers moet zijn of juist niet.
Pokémon Go zorgt er inderdaad ook al voor dat kinderen (en volwassenen) naar buiten toe gaan en meer bewegen. Toch zou het leuk zijn als ze dan niet de hele tijd naar een telefoon scherm zouden kijken.. En daar ligt het verschil met dit spel. Met het te ontwerpen spel wordt er geen gebruik gemaakt van mobiele telefoons en in plaats daarvan wordt de omgeving juist wat meer benut.
mirreke
02-08-2016 om 10:12
Er komt trouwens een tegenhanger van PokemonGo
hoorde ik op de radio gisteren. Hetzelfde bedrijf dat dit spel maakt heeft ook de rechten gekocht van een HarryPotter idee. Er komt dus (ooit) en vergelijkbaar spel, kun je hopelijk zwerkballen en moet je uitkijken dat Hij wiens naam niet genoemd mag worden, niet ineens voor je neus opduikt.
Trouwens, ik vind het ook leuk, PokemonGo. Zoon en ik gaan nu echt veel vaker samen de deur uit. Niet kijken op een schermpje, ja snap ik, maar ik ben al lang blij dat ze sowieso weer vaker naar buiten gaan. En van het een komt het ander, want ineens wordt er ook weer veel vaker gewaveboard en gelongboard (enfin, iets met wieltjes...).
en het is een gouden greep voor kinderen met autisme, die haast nooit buiten komen en sociale angsten hebben...
Doe mij maar PokemonGo! (en dus Harry Potter, nog leuker lijkt me)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.