Onderzoeks-oproepen en enquêtes
VLo
22-11-2016 om 16:29
Ouder van student? Help ons en win bioscooptickets
Wij zijn 6 studentes economie. Wij zijn op zoek naar ouders van studenten die onze enquête (+-5 min) willen invullen. Het gaat over de voor- en nadelen van een kamer te hebben of elke dag te pendelen naar huis.
Wij zoeken zoveel mogelijk respondenten dus het zou een grote hulp zijn!!
Wij geven bovendien ook leuke prijzen weg zoals bioscooptickets, de winnaars worden op 30 november via mail verwittigd! Dit bericht mag zeker ook gedeeld worden met vrienden, ouders, familie,... Alvast bedankt!!
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScrYbZC3I6JrgimuixyijIq4kf09IkgII9NFJYckMFJltfIoQ/viewform
Leen13
22-11-2016 om 17:47
Gedaan
Grappig dat Belgisch: is uw zoon op kot...
Overigens wonen wij in een studentenstad zodat er helemaal niet 'gependeld' wordt. Er is een normale reistijd.
Egel
22-11-2016 om 20:17
ja, ook verwittigd
Verwittigd is natuurlijk ook bij ons mogelijk, maar helemaal in onbruik geraakt. Prachtig, Vlaams.
Maar ik heb (nog) geen studenten thuis dus ik kan hem niet eerlijk invullen.
Tihama
22-11-2016 om 20:18
Tip
Ik heb ingevuld, maar ik denk dat het belangrijk is om een paar verschillen te weten met de NL-situatie.
Nederlandse studenten krijgen een gratis OV-jaarkaart. Dat betekent dat het pendelen hen 0 euro kost.
Als je ouders een laag inkomen hebben, krijg je nog een beurs. Maar als je ouders meer verdienen, kun je alleen door middel van een lening op kamers
Mijn zoon pendelt. Hij heeft berekend dat hij meer uren zou moeten werken om zijn kamer te betalen, dan dat hij nu doorbrengt in het OV. En dat OV is dus gratis...
margaretha
22-11-2016 om 21:16
ingevuld
maar op kot gaan is hier gewoon niet aan de orde, we wonen op fietsafstand van de hogeschool, pendelen kun je dat al niet eens meer noemen. Is soms lastig om te bedenken wat nu het meest passende antwoord zou zijn.
Marjoleine64
23-11-2016 om 12:54
Grappig
Inderdaad grappig dat Vlaams... Onze zoon zit wel op kamers, al zijn er ook die hiervandaan pendelen naar dezelfde uni (ruim een uur enkele reis). Hij is er erg blij mee, hij woont met 2 goede vrienden in een 4-kamer appartement wat wij gekocht hebben en aan de jongens verhuren. Het grootste probleem van pendelen is niet zozeer de reistijd, maar de onbetrouwbaarheid van de NS, en het feit dat er 's avonds na half 8 geen bus meer is hier. Meerdere keren per maand heeft de trein uren vertraging op dit traject, zozeer dat als er tentamens zijn de jongelui overnachting bij vrienden bij de Uni regelen om zeker te weten dat ze op tijd zullen zijn. En verder is op kamers gaan natuurlijk gewoon super voor de sociale contacten en andere activiteiten met mede-studenten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.