Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Marina

Marina

19-05-2017 om 13:35

Opvoeding en inzicht/begrip vormgeving

Mijn naam is Marina, ik ben 25 jaar en ik doe de Master Design for Interaction op de TUDelft. Mijn afstudeeropdracht gaat over opvoeding. In dit onderzoek ben ik geïnteresseerd hoe kinderen (8-12 jaar) leren over ongelijkheid en discriminatie en hoe ouders het inzicht hierin en het begrip hiervan vormgeven.

Ik ga nu een scenario schetsen en ik vroeg me af hoe jullie je zouden gedragen. Mijn onderzoek is gericht op kinderen tussen de 8-12, maar mocht je oudere kinderen hebben hoor ik natuurlijk ook graag je antwoord.

Je bent samen met je zoon/dochter (8-12 jaar) in een kledingzaak. Dichtbij jullie staat een moeder met haar zoon die op zijn iPad aan het spelen is. 
Er komt een man met donkere huidskleur binnen in de winkel. Je hoort de moeder die dichtbij jullie staat op dat moment tegen haar zoon zeggen om even op zijn iPad te letten. Je merkt dat je dochter/zoon dit ook heeft gehoord.

1. Wat doe je op zo’n moment?
- Je doet hier niets mee. Waarom niet?
- Je doet hier wel iets mee (bv. gesprek met je zoon/dochter). Waarom wel? En wat doe je dan?

2. Heb je ooit iets soortgelijks meegemaakt? Zo ja, wat dan en wat deed je?

Alvast bedankt,
Marina

Pirata

Pirata

20-05-2017 om 12:48

nou

Ik zou er vooral op wijzen dat het niet echt gebruikelijk is om in een winkel met je i-pad rond te lopen. Achteraf. En sowieso dat het dom is om met je kostbaarheden te koop te lopen.

Mieke

Mieke

20-05-2017 om 13:39

Doe ik ook

Als mijn kinderen in een winkel zouden rondlopen met een ipad (hoogstonwaarschijnlijk) of ermee in de trein zitten of waar dan ook dan waarschuw ik ze ook dat ze op moeten letten. Niet de ipad of telefoon op de vloer noeten leggen en weglopen. Ongeacht wie er de coupé zitten. Zo'n ding kan zo weg zijn of worden vergeten.

Ad Hombre

Ad Hombre

21-05-2017 om 09:33

Marina

"Je hoort de moeder die dichtbij jullie staat op dat moment tegen haar zoon zeggen om even op zijn iPad te letten."

Hij speelt op dat ding! Hoeveel beter kun je er op letten dan als je erop speelt?

Triva

Triva

21-05-2017 om 18:47

proest ad

Je hebt helemaal gelijk, ik kan alles doen als mijn jongste op zijn tablet bezig is, hij zal niets merken behalve als ik maar met 1 vinger naar die tablet wijs of iets zeg als 'uit/stoppen/ophouden'.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.