Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Eline

Eline

11-09-2015 om 14:54

Opvanggezin (ex-)ama gezocht voor afstudeerproject

Beste ouders,

Voor mijn afstudeerproject aan de School voor Journalistiek wil ik een tv-item maken over een gezin dat al voor langere tijd of recent een alleenstaande minderjarige asielzoeker in huis heeft opgenomen. Ik maak het filmpje voor jongeren tussen de 12 en 18 jaar.

Ik wil het onderwerp vluchtelingen dichterbij brengen door een verhaal persoonlijk uit te lichten, waardoor kinderen zich bewuster kunnen worden van de situatie. Belangrijk is daarbij dat kinderen zich kunnen identificeren met het verhaal of de hoofdpersoon. Ik vind het dan ook het mooist als het gezin zelf een biologisch kind heeft tussen de 12 en 18 jaar die ik mag interviewen waarbij de minderjarige asielzoeker (rond dezelfde leeftijd) in huis woont.

Herkent u uw gezin in dit verhaal, kent u een dergelijk gezin of heeft u tips om een dergelijk gezin te vinden? Dan kunt u mij mailen naar [email protected] of hieronder een reactie plaatsen.

Ik begrijp heel erg goed dat dit een gevoelig en kwetsbaar onderwerp is. Ik wil u dan ook verzekeren dat integriteit bij mij voorop staat.

Alvast heel erg bedankt!

Met vriendelijke groet,
Eline van Leeuwe

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.