Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

SNZ

SNZ

07-04-2014 om 15:45

Onderzoekstage

Lieve ouders,

Voor mijn stageopdracht moet ik een onderzoek doen naar hoe dienstverleners in Nederland omgaan met klantfeedback.Omdat de respons erg laag is, zijn jullie mijn laatste hoop.

Graag vraag ik uw medewerking voor dit onderzoek. Het doel van het onderzoek is om erachter te komen hoe klantfeedback benut wordt binnen de Nederlandse bedrijven anno 2014. Ik ben benieuwd of er een correlatie is tussen het uitvoeren en goed benutten van het klantonderzoek en de hoogte van klantwaardering. Ik ben geïnteresseerd in bedrijven uit verschillende sectoren.

De vraag wil ik graag beantwoorden aan de hand van een telefonisch interview van maximaal 30 seconden. Het zijn korte vragen en u helpt mij heel erg met het onderzoek. Hieronder kunt u de drie vragen vinden:

1. Hoe vaak meet uw organisatie klanttevredenheid: jaarlijks, per kwartaal of continue?
2. Worden de resultaten benut voor verbeteringen? Worden ze door het management of door de werkvloer benut?
3. Wat is uw NPS of gemiddelde klanttevredenheidscijfer?

(Binnen welke sector & welk bedrijf)

Graag wil ik u verder mededelen dat dit onderzoek geheel onafhankelijk wordt uitgevoerd en ik houd rekening met uw privacy rechten. Als u interesse toont in de resultaten van dit onderzoek, zal ik ervoor zorgen dat u een kopie ontvangt.

Wilt u aub mij hiermee helpen???? Ik zal het zeer waarderen.

Met vriendelijke groeten,

S. Z.
Bedrijfskundestudent
Vrije Universiteit Amsterdam

Puck

Puck

10-04-2014 om 13:18

Dit gaat zo niet werken

Als je respondenten wilt krijgen dan zul je het mensen makkelijk moeten maken om te reageren en om dat ook anoniem te doen. In je posting ontbreekt WAAR mensen kunnen aangeven dat ze geïnteresseerd zijn. Dan moeten ze vervolgens hun telefoonnummer aan je doorgeven en dan ga jij ze bellen.
Superomslachtig.

Theekopje

Theekopje

10-04-2014 om 13:39

Onvoldoende

Sorry, maar van mij zou je een onvoldoende krijgen voor deze opzet.

Ten eerste kunnen respondenten je niet eens benaderen, wat Puck al zegt. Moeten ze soms hun telefoonnummer hier plaatsen? Je snapt toch wel dat dat een volstrekt onredelijke eis is?

Ten tweede zijn je vragen zinloos. Geen enkel bedrijf zal op vraag 2 "nee" antwoorden. Het is een vraag die schreeuwt om een sociaal wenselijk antwoord. En dan zeggen ze "ja", en dan weet je nog niks, want je weet niet _hoe_ ze dat dan doen of _wat_ ze doen en in een "interview" van 30 seconden kun je ook niet doorvragen.

Zelfs van een propedeusestudent zou ik meer verwachten.

SNZ

SNZ

10-04-2014 om 15:30 Topicstarter

excuses

@ Puck, bedankt voor uw reactie. Uiteraard heeft u gelijk dat u nergens kunt reageren of iets kunt beantwoorden. Heel stom, maar ik was mijn link daar de desbetreffende vragen vergeten erbij te vermelden. Dit onderzoek doe ik op eigen initiatief en is niet verplicht voor mijn studie. Ik wil graag nieuwe dingen leren en praktische ervaring opdoen.(Ook zal het mij voorbereiden op de echte thesis)

De respons was via de telefoon heel erg laag en het is erg lastig omdat je veel tijd kwijt raakt om een marktonderzoeker of iemand die er verstand van heeft te spreken. Vandaar mijn poging via forums te proberen. Bedankt voor uw opbouwende kritiek.

Link naar vragen:
http://www.thesistools.com/web/?id=406040

Bij voorbaat dank.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.