Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoek tablet gebruik en museum bezoeken onder kinderen!

Beste Ouders!

Mijn naam is Gaia, en ik zit op de Hogeschool Arnhem en Nijmegen. Ik ben bezig met een project voor een museum en heb daarvoor een aantal vragen over tablet gebruik en over musea bezoeken. Hiervoor heb ik samen met mijn groepje een paar vragen opgesteld die te vinden zijn in de link onder dit bericht.

Het gaat voornamelijk om kinderen uit de leeftijds categorie van 8-10 jaar maar we nodigen ook zeker ouders met kinderen uit andere leeftijdscategorieen uit om onze enquete in te vullen!

Wij willen jullie alvast heel erg bedanken voor het invullen en de hulp!

LINK: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd172YCcD1r8pS0iFMDwsxGDNmeHocY2ZRsA9eBpxQAu1S90Q/viewform?c=0&w=1

Li

Li

22-05-2017 om 11:08

rare enquête

De laatste 2 vragen slaan als een tang op een varken. Bovendien kun je bij de vraag over gebruik niet meerdere soorten gebruik invullen. Er staat in het begin een storende spelfout.

OnderzoekNerd

OnderzoekNerd

22-05-2017 om 11:25 Topicstarter

Antwoord rare enquete

Beste Li,

Dank u wel voor de feedback, we gaan er naar kijken. De laatste twee vragen hebben we gesteld omdat dit zaken zijn die te maken hebben met het museum waar we de opdracht voor doen. We weten nog niet zeker of we deze onderwerpen er in willen verwerken, daar hebben we eerst wat feedback van ouders voor nodig. Dank daarvoor!

Bij welke vraag had u graag meerdere opties gezien? Wellicht kan ik dit nog aanpassen!

Half a twin

Half a twin

22-05-2017 om 11:27

wat willen jullie hiermee?

Die laatste 2 vragen snap ik ook niet helemaal.
Bovendien zijn de meeste musea waar wij zijn geweest al aardig op de goede weg om het leuk te maken voor kinderen. Neem ze al vanaf heel jong mee naar allerlei musea en het is nog nooit zo geweest dat ze er niets aan vonden.

Half a twin

Half a twin

22-05-2017 om 11:29

vraag 7

Daar kan je maar 1 keuze maken wat je kind doet op telefoon of tablet maar die van mij doen watts app, spelletjes, social media enzovoort. 1 keuze is dan beperkt.

OnderzoekNerd

OnderzoekNerd

22-05-2017 om 11:35 Topicstarter

Vraag 7

Vraag 7 is inmiddels aangepast dat had inderdaad vanaf het begin al meerkeuze moeten zijn.

We willen kijken of in een museum kinderen met een tablet en oortjes een verhaal laten beleven leuk is en of ze daar volgens hun ouders ook behoefte aan hebben. Het museum waar wij deze opdracht voor doen is nog helemaal niet interactief, kinderen en ouders kunnen hier alleen een beetje rondkijken. Het museum wil een oplossing hiervoor. Vandaar de vragen!

Li

Li

22-05-2017 om 12:05

nou

als je zoiets doet, zou ik het niet over misbruik of dood laten gaan! Mensen komen tenslotte naar een museum voor een leuk dagje uit.

Mijn ervaring is dat de kinderen geen geduld hebben voor oortjes en zo, die rennen zo hard mogelijk door musea heen en vinden het leuker als ze op knoppen kunnen drukken of zo. Maar goed, de mijne zijn niet gemiddeld.

Half a twin

Half a twin

22-05-2017 om 12:16

waarom oortjes en een tablet.

Ga kijken bij Corpus, een audiotour die bij belangrijke dingen uitleg geeft, de reis doorhet lichaam, en daarna dingen om te doen knoppen om op te drukken. Echt geweldig. Een tablet met oortjes doen de kinderen al genoeg. Voor mij part een papieren speurtocht door het museum. Kinderen hoeven niet altijd en overal digitaal vermaakt te worden.

Triva

Triva

22-05-2017 om 12:59

halfatwin

Wat is het verschil tussen een tablet met oortjes en hoe corpus het doet?

met een papieren speurtocht trek je echt niet opeens meer kinderen dan met een audiotour.

Overigens wel interessante laatste vragen, ook wel een interessant museum!

Iets doen

http://www.heerenveenmuseum.nl/educatie/families-en-kinderen

Met of zonder Ipad vinden kinderen het leuk om iets te doen. Ik weet niet of een verhaal vertellen wel goed genoeg is. Misschien als een van de activiteiten. Ik vond met de kinderen het kindermuseum, helaas pas vanaf 6 jaar, leuk daar studeerden ze ook iets in en leiden daarna de ouders rond of gaven een voorstelling. Terwijl ze lekker bezig waren ging ik dan met een peuter of baby door de sloppenwijken.

Het Heerenveenmuseum heeft heel veel activiteiten die niet per se met multimedia zijn, toen ik er was was er gewoon een diapresentatie met tekst bij een maquette over een watersnoodramp, maar wel aantrekkelijk om te doen, vaak juist met ouders en grootouders. Met een audiotour zou je er zo doorheen zijn, maar juist de activiteiten hier en daar maken het leuk.

Ik weet niet of je een nieuw publiek aan kinderen, met hun ouders, kunt aanboren door een aanbod met een Ipad.

Half a twin

Half a twin

22-05-2017 om 13:24

Triva verschil

Met alleen een audiotour kijk je om je heen naar de collectie in het museum. Met een tablet heb je er ook beeld bij (anders hoeft die tablet niet) en dan kijk je naar het scherm. Zeker de kinderen die bewegend beeld toch altijd leuker vinden dan schilderijen.

voorbeeld

Ga vooral eens kijken in het gemeentemuseum in Den Haag, bij de 'wonderkamers'. Kinderen zijn er echt úren zoet. Je kunt het eventueel samen doen, of zelf de rest van het museum gaan bekijken en lekker in alle rust wat gaan drinken in het cafe

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.