Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

MonaDekkers

MonaDekkers

02-05-2016 om 13:10

Onderzoek naar voedselkeuzes

Houd jij van eten? Help mij dan met mijn masterscriptie aan Wageningen Universiteit door deze vragenlijst in te vullen!
Het gaat over (toekomstige) voedselkeuzes en hoe deze gemaakt worden. De vragenlijst duurt 15 tot 20 minuten.

Als dank verloot ik onder de deelnemers 5 VVV-cadeaubonnen van €10,-!

Via deze link vind je de vragenlijst: https://wur.az1.qualtrics.com/SE/?SID=S ... MG8m8wsoD3

Bij voorbaat dank!

Hortensia

Hortensia

02-05-2016 om 13:18

link

...werkt niet bij mij...

Noet

Noet

02-05-2016 om 13:19

link

werkt ook niet bij mij

MonaDekkers

MonaDekkers

02-05-2016 om 13:22

Noet

Noet

02-05-2016 om 13:23

nu wel

nu doet hij het wel.
Goed dat je zo snel reageert.

MonaDekkers

MonaDekkers

02-05-2016 om 13:28

Geen probleem

groet,
Simone

Hortensia

Hortensia

02-05-2016 om 13:28

werkt!

Ik ga ermee aan de slag!

Noet

Noet

02-05-2016 om 13:34

Leuk

leuke vragen lijst.
Het 2e deel is wat vreemd na de introductie, maar daarna goed te doen.
Alleen heb ik het idee dat ik sommige vragen aan het eind al eerder heb gezien.

Hortensia

Hortensia

02-05-2016 om 13:47

inderdaad leuk

Bij het eerste begin dacht ik: "Ha, ik ben precies de juiste doelgroep"

En dat tweede deel ging een kant op waardoor ik opeens een stuk minder doelgroep werd .

Dat maakt me wel heel nieuwsgierig naar je scriptie.

Succes!

Begrijpend lezen

Gedaan!
De enige insecten die ik tot nu toe heb gegeten, zijn die ik binnenkrijg als ik fiets.
Ook toen bij de Jumbo de insectenburgers tussen de vegaburgers stonden, heb ik ze niet gepakt. Ik zou het niet door mijn keel kunnen krijgen als ik weet dat ik (jakkes!) insecten of andere beesten zit te eten.

Ik heb trouwens geen flauw benul hoe milieuvriendelijk insectenburgers of vegaburgers eigenlijk geproduceerd worden.
Wat diervriendelijkheid betreft, ik heb met insecten heel wat minder consideratie dan met een kip, varken of koe.

Bij de vragen over het "informatieve stukje" kreeg ik een begrijpend-lezen gevoel. Moet je nu lezen wat er staat of moet je er iemand bij denken. Het maakt nogal wat uit welke schrijver erbij staat. Als het stukje in het Greenpeace magazine staat, lees ik het echt anders dan in een zeg, scriptie van een aankomend wetenschapper.

MamavanSenH

MamavanSenH

02-05-2016 om 14:57

Ingevuld

En gelijk geen eetlust meer, getver

pas nog

Mijn man had laatst als verrassing bonbons met meelwormen meegnomen (zoals ik al in een andere draadje zei: ik houd niet zo van verrassingen. Je snapt nu waarom)
Dat smaakte eigenlijk nog best oké. Beetje als gepofte rijst (al klaagde mijn zoon wel dat de velletjes in zijn beugel bleven hangen). Maar het kost moeite om het idee "ik eet worm!" los te laten en dat staat dan toch wat in de weg van een echt plezierige beleving.

Noet

Noet

02-05-2016 om 15:17

Regelmatig

Wij eten ze regelmatig, burgers maar ook de meewormen als snack.
Enige nadeel is dat we dan de katten steeds weg moeten duwen, die zijn nog doller op die meelwormen dan op worst.

Ik zet de burgers ook regelmatig voor aan vrienden en familie die ze dan smakelijk op eten. En pas ruim na het eten vertel ik al dan niet wat het precies was. Er zijn mensen die nu nog beweren dat ze dat echt nooit zouden eten en dat ze het zouden proeven, maar die bij mij al meerdere malen gewoon een burger op hebben

Kortom, gewoon proberen en denken dat het een koe is of zo'n lief klein lammetje of kuikentje.

Hortensia

Hortensia

02-05-2016 om 15:21

vorig jaar voor het eerst

Tijdens een festival. Ik ben niet zo snel vies van iets en dit was mijn kans. Geen spijt van!

Ik sta er niet negatief tegenover en wil het best vaker doen. Maar dat festival is tot nu toe de enige plek waar ik dit tegen ben gekomen.

weerzin

Het is denk ik wel de toekomst maar dan is er vooral ook bij mijzelf wel een hoge drempel om insecten te gaan consumeren. Ik eet ook geen garnalen met sprieten of dergelijk voedsel. En geef de voorkeur aan onbewerkt vlees. Dat werkt niet lekker samen.

Noet

Noet

02-05-2016 om 16:02

Hortensia

bij de J.umbo hebben ze het vrij standaard in het assortiment.
Bij de vega producten.

Hortensia

Hortensia

02-05-2016 om 17:04

Jumbo

Ja, weet ik, ik heb ze nog niet gevonden maar nu je "vegaproducten" zegt kan ik daar eens gaan kijken. Ik kom er anders nooit, alleen maar voor de tofu en zo

Mona

Je geeft bij de antwoordmogelijkheden 7 nuances, van helemaal eens tot helemaal oneens en neutraal. Heel fijn, want bij veel enquêtes mis ik die nuance en is het lastig te beslissen welke keuze het beste bij mij past. Het wordt alleen lastig als in de vraag ook al een nuance zit. Kwalificaties als 'veel beter' of 'heel vaak'. Het zou mijns inziens zuiverder zijn om de vraag neutraal te houden, bijvoorbeeld 'insectenproducten zijn beter voor het milieu', zodat je in het antwoord aan kan geven of je het daar helemaal, gewoon of een beetje mee eens of oneens bent. Het is namelijk lastig om te bepalen in hoeverre je het eens of oneens bent met 'Insectenproducten zijn veel beter voor het milieu'. Als ik het een beetje eens ben, vind ik het dan beter, maar niet véél beter, omdat 'een beetje' het 'veel' afzwakt of neutraliseert? Of ben ik het gewoon oneens, omdat ik denk dat het wel beter is, maar niet veel beter?

skik

MonaDekkers

MonaDekkers

10-05-2016 om 12:28

Leuk

Wat een leuke reacties allemaal! Ik zal de resultaten hier delen zodra deze bekend zijn, dan begrijpen jullie meteen wat mijn insteek van het onderzoek is..dat is nu nog even een verrassing omdat de vragenlijst nog open staat, haha.

Wat ook nog wel een leuke discussie is, is of dat insecten wel of niet vegetarisch zijn...daar verschillen de meningen ook nogal eens over. Ik zelf zie het meer als vleesvervanger. Maar het blijven diertjes dus vegetarisch is het misschien niet.

En @skik, dank je voor de feedback. Dit zal ik meenemen in het beoordelen van de validiteit van mijn vragenlijst!

MonaDekkers

MonaDekkers

12-05-2016 om 14:35

Laatste oproep

Lieve mensen,

Hierbij mijn laatste oproep voor ik mijn vragenlijst sluit. Wil je nog deelnemen, dit kan tot vanavond 20:00u!

Nogmaals mijn dank!

Link naar vragenlijst:
https://wur.az1.qualtrics.com/SE/?SID=SV_8GsVuMG8m8wsoD3

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.