Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Yvonne

Yvonne

18-05-2016 om 16:00

Onderzoek naar vertrouwen in de basisschool en/of leerkracht

Lieve ouders,

voor mijn studie onderwijskunde aan de Universiteit van Amsterdam doe ik, samen met een aantal andere studenten, onderzoek naar het vertrouwen dat ouders hebben in de school en de leerkracht van de kinderen.
Om dit onderzoek uit te kunnen voeren ben ik opzoek naar ouders en/of verzorgers die voor mij een vragenlijst zouden willen invullen.
De vragenlijst is zorgvuldig samengesteld en bestaat uit een aantal meerkeuzevragen, die anoniem en op vrijwillige basis zullen worden afgenomen. Het invullen hiervan duurt ongeveer 10 minuten en is tot 27 mei 2016 mogelijk.

Bent u een ouder en/of verzorger en heeft u één of meerdere kinderen op de basisschool zitten?
Klik dan op onderstaande link om ons te helpen met dit onderzoek.

https://uvapowl.eu.qualtrics.com/SE/?SID=SV_7aD1qf8lmo7L69T

Alvast bedankt voor uw hulp!

Groetjes,
Yvonne

Magalí

Magalí

18-05-2016 om 16:08

Brr...

Ik val niet binnen de doelgroep, maar wat is dat toch met dat 'lieve' ouders? Het staat niet erg professioneel. Gewoon, 'Beste ouders' is prima!

Magalí

Magalí

18-05-2016 om 16:09

Verder...

...wens ik je natuurlijk wel veel succes met je onderzoek!

angel3

angel3

18-05-2016 om 16:37

Wat doet het ertoe of ik de werkjes van mijn kind ophang en of de school gebruik maakt van social media. Of plaats je me daarmee als ouder in een bepaald hokje. Ik vond het een beetje bijzondere vragen. Ook dingen als; ik ben er tevreden over als de school contact met me opneemt. Ik weet niet meer precies de vraag. Maar dat ligt eraan waarover ze contact opnemen. ....Ik weet niet goed wat je hiermee kan. Maarru succes anyway

Klara

Klara

18-05-2016 om 17:28

Contact inderdaad

Ik ben bang dat er niets meer aan te doen is, maar die vragen over contact opnemen gaan een heel vreemde uitkomst geven. Hoe kun je door het stellen van de verkeerde vragen een compleet onjuiste conclusie trekken?

Hoe vaak heeft u de school gebeld voor overleg over uw kind? Nooit.
Hoe vaak heeft de school u gebeld voor overleg over uw kind? Nooit.
Hoe vaak heeft u de school gemaild voor overleg over uw kind? Nooit.
Hoe vaak heeft de school u gemaild voor overleg over uw kind? Nooit.

Vraag die je had kunnen stellen, voor bonuspunten: Hoe vaak heeft u bij het binnenlopen de leerkracht aangeschoten, of heeft de leerkracht u even apart genomen, voor een korte vraag of om een afspraak te plannen? Zeer regelmatig! Contact is dus uitstekend, maar met deze vier vragen komt dat er niet uit.

Toch succes gewenst met het uitwerken!

Hanne.

Hanne.

18-05-2016 om 17:32

werkjes

die vraag over de werkjes vond ik ook opvallend. Mij kind zit in groep 8. Die krijgt geen werkjes meer mee naar huis.

Ja af en toe een vodje wat hij van juf niet op school weg mocht gooien. Tenzij hij echt iets moois heeft gemaakt. Dan hangt hij het op zijn eigen kamer.

Stickertje

Stickertje

18-05-2016 om 19:44

Inderdaad klara

Ik mail nooit maar sta op het eind van de schooldag in het lokaal of de leerkracht schiet mij aan als ik kind afzet.

Werkjes kun je als volwassenen toch ook lezen als knutsels, tenminste ik wel. En ze gaan niet aan de koelkast. De papiermache vogel hangt in de gang aan het speciale haakje voor 3 dimensionale knutsels. Tot de volgende komt.

Ik heb ook vreemde antwoorden gegeven. Mijn kind kreeg 4 jaar geleden zijn eerste etiketje en nu in groep 8 kwam daar nog een etiket bij. Ik heb er geen vertrouwen in dat de school als geheel jet passend onderwijs voor mojn zoon nog op de rit gaat krijgen. Ik heb en had weinig vertrouwen in de kennis en kunde van de leerkrachten voor het eerste etiket van mijn zoon. Het bewijs licht er maar aanpassingen maken is vreselijk moeilijk. Hij heeft een visuele beperking en school leunt erg op ons om door te krijgen wat zoon nodig heeft.
Ik heb er wel vertrouwen in dat zoon veilig is op school, dat hij niet gepest wordt en dat school adequaat optreed als er iets gebeurt. Mijn antwoorden gaan alle kanten uit, ik hoop dat de onderzoeker er iets aan heeft. Jammer dat ik dat niet kon aangeven dat ik een kind heb dat passend onderwijs zou moeten krijgen maar dat dat niet lukt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.